Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(17)
Forma i typ
Książki
(17)
Poradniki i przewodniki
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(12)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(8)
Brzeziny Wypożyczalnia
(2)
Łowicz Wypożyczalnia
(5)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(4)
Autor
Attwood Tony (1952- )
(3)
Pikiel Sylwia
(3)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(2)
Selinger Agnes
(2)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(2)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Beck Aaron T. (1921- )
(1)
Bentley Kate H
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Burns David D
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Cerri Claudio
(1)
Chamielec Grażyna
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Fader Sarah
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Filipowski Robert
(1)
Garnett Michelle
(1)
Grahame Vicki
(1)
Gubała Magdalena (1982- )
(1)
Gębka Artur
(1)
Honey Emma
(1)
Hooley Jill M
(1)
Langley Audra
(1)
Le Couteur Ann
(1)
Leahy Robert L. (1946- )
(1)
Linehan Marsha M. (1943- )
(1)
Lyte Kaufman Samahria
(1)
Martin Sharon (1971- )
(1)
McConachie Helen
(1)
Mineka Susan
(1)
Murray Latin Heather
(1)
O`Neill Jan
(1)
Obara-Gołębiowska Małgorzata (1978- )
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Ozsivadjian Ann
(1)
Parkinson Monika
(1)
Piacentini John
(1)
Pollak Monika
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Rego Simon A
(1)
Reynolds Shirley (1955- )
(1)
Roblek Tami
(1)
Rodgers Jacqui
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Sawczyńska Katarzyna
(1)
Sawicka-Chrapkowicz Anna (1967- )
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Sofronoff Kate
(1)
Taylor Helen (psycholog)
(1)
Wilde Kate
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(12)
2010 - 2019
(5)
Okres powstania dzieła
2001-
(15)
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(17)
Język
polski
(16)
Odbiorca
Psychoterapeuci
(5)
Rodzice
(5)
9-13 lat
(4)
6-8 lat
(3)
Dzieci
(3)
Młodzież
(2)
Psycholodzy
(2)
Terapeuci
(2)
14-17 lat
(1)
Nauczyciele
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Powieść polska
(2890)
Polska
(2182)
Język polski
(1953)
Literatura polska
(1544)
Matematyka
(1437)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(-)
Dziecko
(1249)
Poezja polska
(1180)
Nauczanie początkowe
(1121)
Historia
(1029)
Pedagogika
(949)
Pamiętniki polskie
(893)
Wychowanie
(853)
Powieść amerykańska
(832)
Powieść angielska
(724)
Język angielski
(708)
Nauczanie
(703)
Język niemiecki
(658)
Literatura
(613)
Fizyka
(610)
Opowiadanie polskie
(610)
Szkolnictwo
(591)
Wychowanie przedszkolne
(591)
Nauczyciele
(548)
Rodzina
(539)
Wychowanie w rodzinie
(536)
Filozofia
(535)
Publicystyka polska
(529)
Biologia
(495)
Chemia
(475)
Psychologia
(452)
Oświata
(449)
Geografia
(444)
Młodzież
(434)
Pomoce dydaktyczne
(409)
Dramat polski
(406)
Powieść francuska
(383)
Literatura młodzieżowa polska
(376)
Młodzież szkolna
(363)
Wojna 1939-1945 r.
(361)
Przyroda
(360)
Sztuka
(357)
Kobieta
(356)
Język rosyjski
(347)
Powieść rosyjska
(345)
Bibliotekarstwo
(342)
Unia Europejska
(340)
Matura
(338)
Nauczanie zintegrowane
(331)
Kultura
(328)
Biografie
(319)
Psychoterapia
(307)
Muzyka
(304)
Wojsko
(285)
Osobowość
(266)
Warszawa
(252)
Zarządzanie
(248)
Czytanie
(245)
Stosunki interpersonalne
(244)
Prawo
(243)
Gry i zabawy
(226)
Uczenie się
(221)
Socjologia
(218)
Wychowanie obywatelskie
(217)
Przedsiębiorstwo
(210)
Ochrona środowiska
(208)
Technika
(202)
Mowa
(201)
Pedagogika specjalna
(200)
Ekologia
(197)
Powieść niemiecka
(196)
Astronomia
(195)
Informatyka
(195)
Bibliografia
(191)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(191)
Psychologia społeczna
(187)
Logopedia
(186)
Miłość
(186)
Gry edukacyjne
(183)
Dzieci
(179)
Praca
(178)
Metodologia
(177)
Uczucia
(175)
Testy
(172)
Lektura szkolna
(171)
Statystyka
(170)
Etyka
(167)
Środowisko człowieka
(166)
Rośliny
(161)
Regionalia
(159)
Języki
(158)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(156)
Literatura dziecięca polska
(156)
Psychologia rozwojowa
(153)
Psychologia wychowawcza
(152)
Żydzi
(151)
Alkoholizm
(150)
Reportaż polski
(149)
Szkolnictwo zawodowe
(147)
Egzaminy szkolne
(146)
Opieka społeczna
(144)
Temat: czas
2001-
(2)
Gatunek
Poradnik
(12)
Podręcznik
(3)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Monografia
(1)
Opowiadania i nowele
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(16)
Medycyna i zdrowie
(7)
Edukacja i pedagogika
(2)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(1)
Rozwój osobisty
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
17 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Poznajemy Uczucia)
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Każde dziecko, które bierze w nim udział, otrzymuje podręcznik przeznaczony do realizacji sześciu dwugodzinnych sesji, zawierający ćwiczenia oraz przydatne informacje. Program jest przeznaczony przede wszystkim do pracy w małych grupach (25 uczestników). Można go jednak z łatwością zaadaptować do pracy z jednym dzieckiem lub do potrzeb młodzieży i dorosłych. Niniejszy tom zawiera materiały do przeprowadzenia interwencji nastawionej na zaburzenia lękowe u dzieci z zespołem Aspergera, autyzmem wysokofunkcjonującym lub całościowym zaburzeniem rozwoju niezdiagnozowanym inaczej. Program może być realizowany przez psychologów, lecz także nauczycieli, logopedów, terapeutów lub rodziców bez przeszkolenia w zakresie terapii poznawczo-behawioralnej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36391 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzieci i nastolatki z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często mają trudności z odruchowym, intuicyjnym okazywaniem ciepłych uczuć: sympatii i miłości. Nierzadko nie rozumieją, że ich rodzice, rodzeństwo i przyjaciele potrzebują czułości. Jeszcze większe wyzwanie stanowi dla nich wyrażanie sympatii do nauczycieli, zaprzyjaźnionych terapeutów lub przyjaciół rodziny. Tony Attwood i Michelle Garnett – eksperci w dziedzinie autyzmu z wieloletnim doświadczeniem – przedstawiają autorski program terapii poznawczo-behawioralnej, dzięki któremu chłopcy i dziewczęta z zaburzeniami ze spektrum autyzmu nauczą się rozpoznawać oraz wyrażać sympatię i miłość w taki sposób, który będzie sprawiał radość zarówno im, jak i osobom z ich otoczenia. Zaprezentowane w książce ćwiczenia umożliwią dzieciom i nastolatkom z ASD odczytywanie swoich emocji oraz uczuć innych osób na podstawie zachowania, gestów lub słów, a także ułatwią wybór właściwej reakcji. Program stworzono z myślą o nauczycielach, psychologach i terapeutach, którzy mogą go realizować z dzieckiem indywidualnie lub z grupą od dwóch do sześciu osób. Attwood i Garnett przedstawiają nowe, pozytywne ujęcie zaburzeń ze spektrum autyzmu, co jest potrzebne i mile widziane. Ich program zawiera wskazówki, jak uczyć dzieci z autyzmem przeżywania oraz wyrażania sympatii i miłości, czyli umiejętności niezbędnych człowiekowi i kluczowych dla funkcjonowania w rodzinie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79341 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36338 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Lęk, poczucie winy, pesymizm i niskie poczucie własnej wartości można wyleczyć również bez pomocy leków. Książka wybitnego psychiatry Davida D. Burnsa zawiera proste i sprawdzone przez naukę zasady i techniki, które umożliwią sterowanie i kontrolę nad wahaniami nastroju i autodestrukcyjnymi zachowaniami oraz pokażą, jak rozwinąć w sobie pozytywne nastawienie do życia. Dowiedz się, jak działają nowoczesne i skuteczne metody zmiany nastroju, jak wychodzić z depresji i zmniejszać poziom dojmującego lęku.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Większość z nas doświadcza okresowych wahań nastroju i krótkotrwałych epizodów smutku, co jest zupełnie normalne, lecz depresja jest czymś odmiennym. Osoby dotknięte depresją bardzo cierpią, mają problemy z funkcjonowaniem w pracy, w relacjach z ludźmi, nie radzą sobie z codziennymi obowiązkami. Ta poważna choroba wpływa na wszystkie obszary życia. Depresja jednak to nie wyrok – można ją pokonać. Ogromną pomoc w powrocie do zdrowia zapewnia książka „Uwolnij się od depresji”.
Dzięki niej czytelnik dotknięty depresją nauczy się:
• rozpoznawać swoje problemy,
• przełamywać wzorce negatywnego myślenia,
• tworzyć plan działania,
• zwiększać motywację,
• wypracowywać zdrowe nawyki,
• zwalczać chęć odkładania wszystkiego na później. [https://lubimyczytac.pl/ksiazka/4885845/uwolnij-sie-od-depresji-program-10-krokow]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79248 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
W naszej głowie nieustannie pojawia się mnóstwo myśli. Niektóre z nich sprzyjają działaniu i lepszemu samopoczuciu oraz dodają witalności, z kolei inne mogą ranić, obniżać samoocenę, zachęcać do wycofania. Dotyczy to również dzieci. Jak rozpoznać, które myśli nam służą, a które nie? W jaki sposób dzięki myślom budować odporność psychiczną oraz życzliwą postawę wobec siebie i wobec innych? Na te pytania odpowiada książka „Na tropie podejrzanych myśli”. Została ona napisana z myślą o dzieciach w wieku 9–13 lat. W tym wieku utrwalają się przekonania dotyczące siebie, innych ludzi i świata. Dzieci zaczynają coraz surowiej myśleć o sobie, opatrując siebie etykietami: „jestem głupi”, „do niczego się nie nadaję”, „nikt mnie nie lubi”. Ćwiczenia zawarte w książce, oparte na technikach terapii poznawczo-behawioralnej oraz terapii akceptacji i zaangażowania, pomogą dziecku uwolnić się od myśli, które mu nie służą, by budować obraz siebie w sposób życzliwy i pomocny. Bohaterowie książki mają do rozwiązania sześć zagadek związanych z podejrzanymi myślami. Myśli te stanęły na drodze dzieci, utrudniając im realizację pasji i budowanie relacji. Przyłączając się do biura detektywistycznego Maksa i Toli, twoje dziecko: nauczy się zauważać swoje myśli i rozpoznawać ich rodzaje; zrozumie, czym są myśli i co można z nimi zrobić, by czuć się lepiej ; przestanie podążać za niepomocnymi myślami ; rozwinie samowspółczucie oraz nauczy się akceptować siebie i innych ; rozwinie elastyczność psychologiczną niezbędną do budowania odporności psychicznej ; wzmocni swoją samoocenę [opis wydawcy].
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79683 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Odbiorca
Temat
Zaburzenia zachowania Psychopatologia Psychologia kliniczna Diagnostic and statistical manual of mental disorders Historia psychologii Zdrowie psychiczne Psychiatria Opieka psychiatryczna Mesmeryzm Psychoanaliza Rezyliencja Stres Temperament Kompleks Edypa Przywiązanie (psychologia) Warunkowanie klasyczne (psychologia) Uczenie się Teoria atrybucji Postawy rodzicielskie Problemy małżeńskie Rozwód Relacje międzyludzkie Cyberprzemoc Agresywność Hikikomori Uprzedzenia Dyskryminacja Diagnostyka medyczna Neurologia Neuropsychologia Testy psychologiczne Choroby układu krążenia Osobowość Depresja psychiczna Lęk System biofeedback Stres pourazowy Trauma Terapia poznawczo-behawioralna (CBT) Strach Myśli natrętne Fobia specyficzna Zaburzenia lękowe Fobia społeczna Agorafobia Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne Cielesne zaburzenie dysmorficzne Syllogomania Trichotillomania Nastrój (psychologia) Zaburzenia psychiczne Mania Choroby afektywne Poczucie straty Żałoba Depresja poporodowa Choroby afektywne dwubiegunowe Choroby afektywne jednobiegunowe Samobójstwo Hipochondria Amnezja Dysocjacja (psychologia) Tożsamość (psychologia) Zaburzenia odżywiania Anoreksja Bulimia Perfekcjonizm (psychologia) Afekt negatywny Otyłość Profilaktyka otyłości Zaburzenia osobowości Paranoja Osobowość schizoidalna Narcyzm Pograniczne zaburzenie osobowości Unikanie (psychologia) Osobowość zależna Psychopatia Uzależnienie (nałóg) Alkoholizm Zespół poalkoholowego uszkodzenia płodu (FAS) Narkomania Nikotynizm Palenie tytoniu Kofeina Uzależnienie od hazardu Zaburzenia preferencji seksualnych Fetyszyzm (seksuologia) Transwestytyzm Voyeryzm Ekshibicjonizm Masochizm Dysforia płciowa Transseksualizm Dziecko seksualnie wykorzystywane Pedofilia Kazirodztwo Zgwałcenie Przestępcy seksualni Dysfunkcje seksualne Zaburzenia seksualne Schizofrenia Urojenia Halucynacje Otępienie Choroba Parkinsona Choroba Alzheimera Choroba Huntingtona Pląsawica Neuropatologia Urazowe uszkodzenie mózgu Rozwój psychofizyczny dziecka Zespół ADHD Lęk separacyjny Somnambulizm Zaburzenia snu Moczenie nocne Tiki nerwowe Zaburzenia neurorozwojowe Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD) Zespół Tourette'a Specyficzne trudności w uczeniu się Dysleksja i dysgrafia Niepełnosprawność intelektualna Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim Niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym Niepełnosprawność intelektualna w stopniu głębokim Zespół Downa Fenyloketonuria Małogłowie Wodogłowie Psychoterapia Farmakoterapia Terapia Gestalt Psychoterapia oparta na doświadczaniu Terapia skoncentrowana na osobie Poradnictwo Terapia rodzinna Leki przeciwdepresyjne Leki przeciwlękowe Neurochirurgia Profilaktyka zdrowotna Profilaktyka szkolna Przymusowe leczenie Niepoczytalność
Gatunek
Niniejsza książka to najbardziej aktualne i najobszerniejsze źródło wiedzy z zakresu psychologii zaburzeń. Zawiera obowiązujące kryteria diagnostyczne klasyfikacji DSM-5 Amerykańskiego Towarzystwa Psychiatrycznego. Dzięki niej czytelnik zapozna się z historycznymi zmianami poglądów na temat zaburzeń psychicznych, jak również z najnowszymi podejściami i wynikami badań. Pozna biologiczne, psychospołeczne i społeczno-kulturowe czynniki ryzyka wystąpienia poszczególnych szczegółowo opisanych zaburzeń, a także ich obraz kliniczny oraz metody leczenia: terapie psychologiczne i biologiczne. Psychologia zaburzeń w doskonały sposób systematyzuje pojęcia oraz integruje i pogłębia wiedzę. Dla studentów i psychologów jest podstawowym, a przy tym wyczerpującym źródłem informacji. Jednocześnie dzięki przystępnej formie i prostemu językowi może być fascynującą lekturą dla osób nie związanych zawodowo z tematyką psychologii zaburzeń.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37024 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40765 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie. Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani. Możemy jednak nauczyć się stawiać granice życzliwie i asertywnie, co pozwala budować bardziej satysfakcjonujące relacje, oparte na wzajemnym szacunku i równości obu stron. Właśnie w tym pomoże ci ta książka. Dzięki niej postawisz zdrowe granice we wszystkich obszarach życia – bez poczucia winy i bez lęku. Ćwiczenia oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej pomogą ci wychwycić myśli i przekonania, które to utrudniają, a następnie zastąpić je przekonaniami bardziej adekwatnymi i pomocnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30810 (1 egz.)
Książka
W koszyku
„Zostaw mnie, mamo!”, „Daj mi spokój, tato!” Rodzice nastolatka często słyszą takie słowa od swojego dziecka. Czasem jednak mogą one wskazywać na to, że dziecko zmaga się z depresją, która jest u nastolatków problemem częstszym, niż mogłoby się wydawać. Jakiejś formy depresji lub długotrwałego obniżenia nastroju doświadcza około 10% nastolatków. Jeśli martwisz się, że tak jest w przypadku twojego syna lub córki, ta książka może się okazać pomocna. Dowiesz się z niej, na co zwracać uwagę i jak wspierać swoje dziecko w walce o poprawę dobrego samopoczucia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 78054 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nieleczone zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne może bardzo negatywnie wpływać na funkcjonowanie dziecka i zdolność rodziny do radzenia sobie z codziennością. Wywołuje lęk, bywa źródłem znacznego cierpienia i obniża jakość życia. Autorzy w przystępny sposób wyjaśniają, czym cechuje się to zaburzenie, na czym polega proponowana terapia i jak przebiegają poszczególne sesje. Pacjent i jego rodzice uczą się bardziej unormowanych wzorców wzajemnych interakcji i codziennego funkcjonowania. Otrzymują wskazówki, jak wykorzystywać rutynowe działania i przyzwyczajenia niemające związku z zaburzeniem, aby reakcja na terapię była jak najtrwalsza, a ryzyko nawrotu – jak najmniejsze. Poradnik służy do utrwalania i powtarzania informacji uzyskanych podczas spotkań z terapeutą. Zawiera wszystkie materiały niezbędne do wykonywania zadań domowych, w tym formularze do notowania przebiegu ekspozycji z wykresami do śledzenia zmian poziomu lęku oraz formularze samoobserwacji do monitorowania obsesji i kompulsji.
Poradnik stanowi uzupełnienie podręcznika poznawczo-behawioralnej terapii zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego u dzieci w wieku 8-17 lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31190 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Dla Dzieci)
40 ćwiczeń opartych na terapii poznawczo-behawioralnej, terapii ACT oraz uważności. To nieprawda, że dzieci nie mają żadnych zmartwień. Niektóre nie mogą zasnąć z obawy, że w ciemności czai się coś złego. Inne martwią się, że gdy nauczyciel wywoła je do odpowiedzi, zapomną, co mają powiedzieć. Jeszcze inne zadają dorosłym trudne pytania o przyszłość lub boją się, że ich bliskim stanie się coś złego. W rzeczywistości LĘK jest pożyteczną, zdrową emocją. Czasami jednak rośnie tak bardzo, że staje się przytłaczający. Co rodzice mogą zrobić w takiej sytuacji? Instynkt rodzicielski podpowiada nam, że powinniśmy koić i łagodzić każdy ból czy dyskomfort, jakiego doświadcza nasze dziecko. Ale jak robić to umiejętnie, tak aby nie zaszkodzić dziecku? Z pomocą przychodzi nam książka Agnes Selinger, doświadczonej psycholożki klinicznej. Zawiera ona aż 40 ciekawych ćwiczeń opracowanych po to, by pomóc dzieciom w przepracowaniu lęków i zmartwień. Przedstawione w niej strategie bazują na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej, terapii akceptacji i zaangażowania oraz uważności, które są metodami opartymi na dowodach naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37116 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79290 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40390 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program Poznajemy uczucia opiera się na terapii poznawczo-behawioralnej i w sposób skuteczny, uporządkowany i ciekawy pomaga osobom z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w poznawczym opanowywaniu emocji. Niniejszy przewodnik przeznaczony jest dla osób, które pracują z dziećmi z zespołem Aspergera zmagającymi się z silnym lękiem, i stanowi uzupełnienie książki Poznajemy uczucia. Poznawczo-behawioralna terapia lęku dla osób z zespołem Aspergera. Autorki w przystępnej, uporządkowanej formie zebrały cenne doświadczenia zdobyte podczas prowadzenia zajęć w różnych placówkach i omówiły praktyczne kwestie, które powinny uwzględnić organizatorzy sesji. W tomie znalazły się też wskazówki dotyczące wyboru i szkolenia trenerów, określenia poziomu grupy oraz współpracy z rodzicami.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36852 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Jeśli chcesz pomóc dziecku z autyzmem komunikować się werbalnie, to książka dla Ciebie! Startujemy z rozwojem mowy w autyzmie! – nowy poradnik Kate Wilde, autorki Logistyki autyzmu – zawiera proste wskazówki, jak pobudzić rozwój języka, stawiając na współpracę z dzieckiem i opierając się na jego wrodzonej inteligencji. W książce opisano też techniki, które sprawdzą się w pracy z dorosłymi osobami ze spektrum autyzmu. Przewodnik powstał z myślą o rodzicach, krewnych, terapeutach, nauczycielach i opiekunach dzieci lub osób dorosłych, które nie porozumiewają się werbalnie albo robią to w niewielkim stopniu – za pomocą artykułowanych dźwięków, pojedynczych słów lub krótkich fraz. Autorka podpowiada, jak skutecznie reagować na przejawy echolalii i powtarzalne pytania, aby wesprzeć dziecko, zbudować z nim więź, dostarczyć mu wiele radości, a wreszcie – pomóc rozwinąć drzemiące w nim zdolności językowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31184 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej