Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Publikacje naukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(7)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(4)
Brzeziny Wypożyczalnia
(1)
Łowicz Wypożyczalnia
(2)
Autor
Bekker Alfred
(1664)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(638)
Wallace Edgar
(584)
Cartland Barbara
(492)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(-)
Dickens Charles
(481)
Sienkiewicz Henryk
(480)
Shakespeare William
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(432)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Kraszewski Józef Ignacy
(379)
Prus Bolesław
(369)
Twain Mark
(361)
Konopnicka Maria
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(337)
Żeromski Stefan
(325)
Słowacki Juliusz
(316)
Conrad Joseph
(302)
London Jack
(299)
Dönges Günter
(286)
Montgomery Lucy Maud
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Mickiewicz Adam
(272)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
Orzeszkowa Eliza
(256)
Francis H.G
(240)
Austen Jane
(233)
Vlcek Ernst
(231)
May Karol
(230)
Autores Varios
(229)
Barner G.F
(229)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Stevenson Robert Louis
(216)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Żeleński Tadeusz Boy (1874-1941)
(211)
Kipling Rudyard
(206)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Howard Robert E
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Balzac Honoré de
(196)
Andersen Hans Christian
(195)
Mark William
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(194)
Hoffmann Horst
(186)
Lenin Vladimir Il'ic
(185)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Калинина Дарья
(175)
Markiewicz Henryk
(173)
Кир Булычев
(171)
Verne Juliusz
(170)
Kayser-Darius Nina
(164)
Woolf Virginia
(164)
Wilde Oscar
(163)
McMason Fred
(162)
Александрова Наталья
(161)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Rodziewiczówna Maria
(158)
Колычев Владимир
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(152)
Dumas Alexandre
(149)
Scott Walter
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Leblanc Maurice
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Cooper James Fenimore
(139)
Orwell George
(137)
Suchanek Andreas
(137)
Suchodolski Bogdan
(137)
Zola Émile
(137)
Anton Uwe
(136)
Thurner Michael Marcus
(135)
James Henry
(134)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Brendel Walter
(132)
Gast Lise
(132)
Krzyżanowski Julian
(132)
Stefan Zweig
(132)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(2)
Rodzice
(2)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Lęk
(2)
Psychoterapia
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Asertywność
(1)
Autyzm
(1)
Czytanie
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Emocje
(1)
Granice
(1)
Kontrola emocjonalna
(1)
Leczenie
(1)
Leki normotymiczne
(1)
Leki przeciwdepresyjne
(1)
Leki przeciwpsychotyczne
(1)
Leki uspakajające
(1)
Mindfulness (Uważność)
(1)
Model ARC
(1)
Motywacja
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Młodzież
(1)
Pisanie
(1)
Program terapeutyczny
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(1)
Smutek
(1)
Stres
(1)
Szkolnictwo specjalne
(1)
Uczucia
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Złość
(1)
Gatunek
Poradnik
(3)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Podręcznik
(1)
Program nauczania
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(4)
Psychologia
(4)
Medycyna i zdrowie
(2)
Socjologia i społeczeństwo
(2)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78980 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Mutyzm wybiórczy (ang. selective mutism) jest ogromną przeszkodą w procesie uczenia się u dzieci, która może przetrwać nawet do wieku dorosłego, jeżeli nie jest wystarczająco szybko zdiagnozowana i nie rozpocznie się jej leczenia. W dorosłości często zaczyna być przyczyną naprawdę wielu problemów. To przypadłość ukryta, którą ciężko zauważyć. Ponadto stawia ona dziecko w bardzo niekorzystnej sytuacji społecznej. Spokojne oraz ciche dzieci zwykle nie zwracają na siebie uwagi, więc ich problemy trudniej jest rozpoznać. Najczęściej nauczyciele skupiają się po prostu na tych osobach, które zakłócają spokój klasy. Mutyzm wybiórczy to wciąż dyskutowany problem, który wymaga jeszcze wielu lat badań. Nie jest nawet do końca określone, którzy specjaliści powinni się nim zająć, a wielu nie ma odpowiedniego przygotowania do pracy z dotkniętymi nim dziećmi. Mutyzm wybiórczy wpływa na zaburzenie naturalnych relacji międzyludzkich. Wywołuje poczucie zagrożenia, a dziecko często odrzuca wszelką pomoc. Z tym problemem muszą codziennie zmagać się również rodzice i nauczyciele. Nawet znając ogólne zasady postępowania, przy pierwszym spotkaniu z taką przypadłością rzadko udaje się zareagować w odpowiedni sposób, a następnie skutecznie wprowadzić plan terapeutyczny. Niejednokrotnie rodzicie oraz terapeuci na początku nie interweniują w ogóle, nie chcąc wpłynąć na pogorszenie sytuacji. Tym problemem jednak należy zająć się szybko. Chociaż ostatnio powstało wiele organizacji rodzicielskich, szkoleń i badań, temat ten nadal nie jest przez wiele osób odpowiednio rozumiany. Natomiast tylko prawidłowe zrozumienie tego zagadnienia umożliwia przeprowadzenie skutecznych zajęć terapeutycznych. Z pomocą wszystkim specjalistom przychodzi książka Maggie Johnson oraz Alison Wintgens, stanowiąca szczegółowy zbiór wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego. Została ona opracowana z myślą o szerokim gronie odbiorców, pomagając logopedom, psychologom klinicznym i poznawczym, psychiatrom dziecięcym, terapeutom mowy, rodzicom, a nawet osobom bezpośrednio dotkniętym mutyzmem wybiórczym. Książa zawiera również gotowe materiały do wykonywania ćwiczeń z dzieckiem, ułatwiając przeprowadzenie zajęć terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40798 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Stawianie granic to dla wielu z nas duże wyzwanie. Nie przywykliśmy do proszenia o to, czego nam trzeba, i upominania się o swoje. Boimy się rozczarować i obrazić innych ludzi albo sprawić im przykrość. Tak bardzo skupiamy się na ich potrzebach, że zapominamy o własnych. W efekcie pojawiają się złość, frustracja, wypalenie; czujemy się niedoceniani, nieważni i źle traktowani. Możemy jednak nauczyć się stawiać granice życzliwie i asertywnie, co pozwala budować bardziej satysfakcjonujące relacje, oparte na wzajemnym szacunku i równości obu stron. Właśnie w tym pomoże ci ta książka. Dzięki niej postawisz zdrowe granice we wszystkich obszarach życia – bez poczucia winy i bez lęku. Ćwiczenia oparte na zasadach terapii poznawczo-behawioralnej pomogą ci wychwycić myśli i przekonania, które to utrudniają, a następnie zastąpić je przekonaniami bardziej adekwatnymi i pomocnymi.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79830 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne dla Dzieci)
We współczesnym świecie dzieci zmagają się z silnym stresem i lękiem. Lęk może bardzo różnie na nas oddziaływać. Bywa, że mąci nam w głowie i zakłóca nasze myślenie, przez co mamy błędne przekonania na temat nas samych i świata wokół. Negatywne myśli napędzane lękiem są bardzo przekonujące, ale na szczęście da się je zmienić. Jak? Na przykład stosując techniki UWAŻNOŚCI. Pomogą one dziecku poczuć się lepiej, gdy tylko pojawi się lęk! Uważność to skuteczne narzędzie, które pomaga rozwijać ważne umiejętności, takie jak kierowanie uwagą, regulowanie emocji i współczucie dla siebie. Dzięki niej dzieci lepiej sobie radzą z trudnymi sytuacjami w domu i w szkole. Amy Nasamran wprowadzi twoje dziecko w magiczny świat uważności. W ciekawy i przystępny sposób wytłumaczy mu, na czym ona polega, dlaczego jest ważna oraz jak pomaga radzić sobie z fizycznymi odczuciami związanymi ze stresem i lękiem. Wspólnie wypróbujecie przyjemne techniki uważności i ćwiczenia relaksacyjne, między innymi rozluźnianie mięśni, oddychanie brzuszne, skanowanie ciała i wyobrażenie szczęśliwego miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79842 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej książce przedstawiono skuteczny, łatwy do wprowadzenia program nauczania, dzięki któremu dzieci z wysoko funkcjonującym autyzmem, zespołem Aspergera i pokrewnymi trudnościami społecznymi mogą rozwinąć rzetelne podstawy teorii umysłu (inaczej: czytania umysłu lub wnioskowania społecznego), czyli zdolności wyciągania wniosków na temat stanów umysłu innych osób i przewidywania na tej podstawie ich zachowania. Program jest przeznaczony do stosowania w niewielkich grupach dzieci i młodzieży w wieku 7–16 lat. W książce czytelnik znajdzie informacje, jak przeprowadzić kolejne zajęcia krok po kroku, a także kolorowe materiały do wykorzystania oraz wzory listów do rodziców, zawierające wskazówki, jak ćwiczyć w domu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79030 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znany na całym świecie specjalista Gavin Reid w swojej książce skupia się na dzieciach, młodzieży oraz osobach dorosłych dotkniętych dysleksją. Wyjaśnia istotę tego zaburzenia i wielostronnie je charakteryzuje, uwzględniając między innymi czynniki biologiczne, kulturowe i językoznawcze. Ukazuje przy tym różne aspekty systemu szkolnictwa (dotyczące zarządzania szkołą, programu nauczania, polityki rządów, stylów i strategii uczenia się), które mają wpływ na życie i edukację uczniów zmagających się z trudnościami w czytaniu. Autor przekonuje, że radzenie sobie z dysleksją zależy przede wszystkim od wypracowania skutecznego sposobu uczenia się i odpowiedniego sposobu nauczania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36314 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej