Terapeuci
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(27)
Forma i typ
Książki
(27)
Publikacje fachowe
(18)
Poradniki i przewodniki
(11)
Publikacje dydaktyczne
(6)
Publikacje naukowe
(2)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(27)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(3)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(11)
Brzeziny Wypożyczalnia
(9)
Łowicz Wypożyczalnia
(8)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(12)
Autor
Knapp Julie
(5)
Turnbull Carolline
(3)
Panaś Regina
(2)
Arentewicz Joanna
(1)
Bailey Ann
(1)
Baker Jed E
(1)
Barlow David H. (1942- )
(1)
Bentley Kate H
(1)
Boettcher Hannah T
(1)
Budzińska Anna (psycholog)
(1)
Bullis Jacqueline R
(1)
Cassiello-Robbins Clair
(1)
Ciarrochi Joseph
(1)
Cioch Agnieszka
(1)
Ellard Kristen K
(1)
Farchione Todd J. (1974- )
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Forrester Cheryl
(1)
Hayes Loise
(1)
Jakima Sławomir (1958- )
(1)
Karolak Wiesław (1949- )
(1)
Kietzman Krzysztof
(1)
Knapik-Szweda Sara
(1)
Leahy Robert L. (1946- )
(1)
Liput Przemysław (1985- )
(1)
Mach Cecylia
(1)
Micheli Enrico
(1)
Miechowska Anna
(1)
Mikołajczyk Małgorzata (pedagogika specjalna)
(1)
Mosiołek Anna
(1)
Murray Latin Heather
(1)
Naprawa Renata. Autor
(1)
Naziemiec Leszek
(1)
Obłój Lesław
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Popiel Agnieszka
(1)
Preissmann Christine (1970- )
(1)
Radwańska Anna (pedagog)
(1)
Robison John Elder (1957- )
(1)
Sauer-Zavala Shannon
(1)
Sawczyńska Katarzyna
(1)
Sutton Carl (1959-2012)
(1)
Szczepańska Krystyna
(1)
Szewczyk Andrzej (tłumacz)
(1)
Tanajewska Alicja
(1)
Williams Donna (1963- )
(1)
Wołoszyn Wiola
(1)
Xaiz Cesarina (psycholożka)
(1)
Zyśk Justyna
(1)
Środa Krzysztof (1959- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(18)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(26)
Kraj wydania
Polska
(27)
Język
polski
(27)
Odbiorca
Dzieci
(700)
6-8 lat
(471)
9-13 lat
(316)
0-5 lat
(273)
Nauczyciele
(256)
Terapeuci
(27)
Rodzice
(254)
Szkoły podstawowe
(164)
Młodzież
(151)
Szkoły wyższe
(96)
14-17 lat
(95)
Przedszkola
(72)
Pedagodzy
(70)
Dorośli
(65)
Logopedzi
(56)
Szkoły średnie
(55)
Psycholodzy
(54)
Terapeuci zajęciowi
(52)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Klasa 3.
(46)
Klasa 1.
(44)
Studenci
(43)
Nauczanie początkowe
(42)
Klasa 2.
(41)
Psychoterapeuci
(30)
Nauczyciele nauczania początkowego
(25)
Klasa 8.
(24)
Klasa 4.
(23)
Dyrektorzy szkół
(22)
Klasa 6.
(19)
Szkoły specjalne
(19)
Klasa 5.
(18)
Klasa 7.
(18)
Lekarze
(18)
Poziom podstawowy
(18)
Szkoły ponadpodstawowe
(18)
Bibliotekarze
(17)
Pedagodzy specjalni
(17)
Licea
(15)
Szkoły ponadgimnazjalne
(14)
Poziom zaawansowany
(13)
Fizjoterapeuci
(12)
Technikum
(12)
Cudzoziemcy
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Nauczyciele szkół podstawowych
(10)
Uczniowie
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(8)
Poziom rozszerzony
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Wychowawcy klas
(8)
A1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
18+
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(6)
Gimnazja
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
A2 poziom biegłości językowej
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Chorzy z afazją
(5)
Menedżerowie
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Opiekunowie medyczni
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Prawnicy
(4)
4+
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Arteterapeuci
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Literatura polska
(3)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Poziom niższy średniozaawansowany
(3)
Położne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Ratownicy medyczni
(3)
4-7 lat
(2)
Adwokaci
(2)
Animatorzy
(2)
Aplikanci
(2)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Grupa wiekowa Dorośli
(2)
Grupa wiekowa Dzieci
(2)
Klasa 0.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Autyzm
(12)
Dziecko autystyczne
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(6)
Zaburzenia zachowania
(6)
Stosowana analiza zachowania
(5)
Psychoterapia
(4)
Zespół Aspergera
(4)
Afazja
(3)
Chorzy z afazją
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Lęk
(2)
Osoby z zespołem Aspergera
(2)
Poczucie własnej wartości
(2)
Terapia behawioralna
(2)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(2)
Uczucia
(2)
Zaburzenia mowy
(2)
ACT
(1)
Adaptacja społeczna
(1)
Akceptacja (postawa)
(1)
Arteterapia
(1)
Czytanie
(1)
Depresja psychiczna
(1)
Dorosłość
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z zespołem Aspergera
(1)
Echolalia
(1)
Emocje
(1)
Inność
(1)
Język minimalny
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja werbalna
(1)
Korekcja mowy
(1)
Kształcenie
(1)
Leczenie
(1)
Leki normotymiczne
(1)
Leki przeciwdepresyjne
(1)
Leki przeciwpsychotyczne
(1)
Leki uspakajające
(1)
Model ARC
(1)
Motywacja
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Muzykoterapia
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Poczucie winy
(1)
Program terapeutyczny
(1)
Prześladowanie
(1)
Recykling
(1)
Regulacja emocji
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Rozwój motoryczny
(1)
Różnice indywidualne
(1)
Samoakceptacja
(1)
Samodzielność
(1)
Smutek
(1)
Stres
(1)
Sztuka ziemi
(1)
Terapia zabawą
(1)
Trudności wychowawcze
(1)
Uczenie się
(1)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Uzależnienia behawioralne
(1)
Warsztaty artystyczne
(1)
Wsparcie edukacyjne
(1)
Wybory życiowe
(1)
Wymowa
(1)
Zaburzenia emocjonalne
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(1)
Zdolności
(1)
Złość
(1)
Gatunek
Poradnik
(15)
Podręcznik
(5)
Ćwiczenia i zadania
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Scenariusz zajęć
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Ćwiczenia logopedyczne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(19)
Edukacja i pedagogika
(10)
Medycyna i zdrowie
(8)
Językoznawstwo
(2)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
27 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40183 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31158 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program terapeutyczny skupia się na zestawie cech predysponujących do rozwoju zaburzeń emocjonalnych: temperamentalnej skłonności do częstego przeżywania silnych negatywnych emocji (neurotyzmie), negatywnym ocenianiu własnych przeżyć emocjonalnych oraz skłonności do unikania i tłumienia emocji, czyli stosowania nieadaptacyjnych strategii regulacji emocjonalnej. Kładzie duży nacisk na pracę z emocjami, co czyni go wyjątkowym wśród protokołów terapii poznawczo-behawioralnej. Autorzy, po wprowadzeniu teoretycznym oraz przedstawieniu wyników badań potwierdzających skuteczność opisywanej metody, szczegółowo wyjaśniają, jak planować i prowadzić terapię. Prezentują pełen opis programu składającego się z ośmiu modułów, z których każdy został zilustrowany licznymi przykładami. Terapia koncentruje się na rozwijaniu uważnej świadomości emocji, rewizji automatycznych ocen poznawczych, zmianie tendencji do działania pod wpływem emocji oraz stosowaniu procedury ekspozycji. Podręcznik zawiera również informacje na temat diagnozy funkcjonalnej i zastosowania niniejszego protokołu leczenia w psychoterapii grupowej.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78980 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79607 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40206 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biała Plama)
"Mutyzm wybiórczy : własnymi słowami" to wyjątkowo cenna pozycja. Autorzy omawiają nie tylko kryteria formalne, lecz także złożoność objawów mutyzmu wybiórczego. Książka obfituje w przykłady sytuacji nasilających te objawy. Carl Sutton i Cheryl Forrester pokazują, jak dzieci i młodzież z mutyzmem przeżywają doświadczenie lęku, nękania, wstydu i poczucia odmienności. Wydaje mi się, że dla rodziców, wychowawców i terapeutów mających do czynienia ze współczesnym systemem edukacyjnym, tak bardzo skoncentrowanym na wynikach i pomijającym emocjonalność uczniów, będzie to szczególnie ważna lektura." (dr Agnieszka Kossowska - autorka książki "Duże sprawy w małych głowach")
"Gdybym mogła przeczytać taką książkę w okresie mojego dorastania, nie dopuściłabym do tego, aby to, co inni sądzą na temat mojego milczenia, wpłynęło na moje poczucie własnej wartości. Niewiele mieliśmy do tej pory źródeł pozwalających zrozumieć złożoność brzemienia mutyzmu. Dziś czytelnik zyskuje szansę na uświadomienie sobie powagi tego zaburzenia i na nauczenie się właściwego reagowania na jego przejawy. Osobista perspektywa autora oraz historie opowiedziane przez osoby, które doświadczyły mutyzmu wybiórczego, dają nam możliwość wniknięcia do ich świata. Mam nadzieję, że dzięki tej książce będzie się w Polsce coraz więcej mówiło o mutyzmie i coraz więcej dzieci będzie miało szansę na właściwą diagnozę." (Agnieszka Warszawa - prezes fundacji Autism Team)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36384 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jedna z najlepszych książek samopomocowych ostatnich lat stanowi doskonałe połączenie wyników najnowszych badań z niezwykle skutecznymi i praktycznymi poradami do wykorzystania od zaraz. W pułapce myśli dla nastolatków to publikacja, która stanowi dopełnienie bestsellera W pułapce myśli. To wyczerpujący poradnik, który został skierowany do młodych ludzi. Wyróżnia go lekki i bezpośredni język, a zawarte w nim przykłady, wskazówki i ćwiczenia odpowiadają problemom i wyzwaniom, przed jakimi stają młodzi ludzie. W pułapce myśli dla nastolatków rozwija (najważniejsze) umiejętności potrzebne do radzenia sobie z trudnymi, czasem wręcz przytłaczającymi emocjami: stresem, brakiem wiary w siebie, wstydem, gniewem czy lękiem. Książka daje młodym ludziom jasny przekaz, że nie są w swoich uczuciach osamotnieni, a porady w niej zawarte pomagają przejść ten trudny etap życia z podniesioną głową. Terapia akceptacji i zaangażowania, na której założeniach opiera się ta książka, uczy, jak zamiast koncentrować się na niepowodzeniach, problemach okresu dorastania czy codziennych zmaganiach, być bardziej uważnym, rozpoznawać swoje myśli i uczucia, akceptować siebie i swoje emocje oraz rozwiązywać problemy. To lektura obowiązkowa nie tylko dla młodzieży, ale i rodziców, nauczycieli oraz terapeutów pracujących z tą grupą wiekową. Dzięki książce młodzi ludzie: przezwyciężą trudne emocje związane z okresem dorastania nauczą się wykorzystywać siłę uważności w codziennych sytuacjach przestaną szukać w sobie wad i zaczną rozwiązywać swoje problemy zyskają pewność siebie i poczucie własnej wartości odnajdą wartości, które pomogą stworzyć życie, jakiego pragną.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37064 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja jest monografią, w której poruszana jest tematyka obejmująca zagadnienia zachowań uzależniających od gier, internetu, hazardu, seksu, współwystępowania uzależnień behawioralnych z innymi zaburzeniami psychicznymi, w tym zaburzeniami osobowości. W poszczególnych rozdziałach autorzy podejmują próby udzielenia odpowiedzi na pytania, jak diagnozować poszczególne zachowania uzależniające oraz jakie oddziaływania terapeutyczne należy rozważać w przypadku ich rozpoznania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Znaczenie technik muzykoterapeutycznych we wsparciu rozwoju dziecka z autyzmem / Sara Knapik-Szweda. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2020. - 384 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Engram)
Monografia dotyczy przede wszystkim dwóch obszarów – osób ze spektrum autyzmu podczas terapii muzycznej oraz muzykoterapii (jej sposobów oddziaływania, form pracy i jej znaczenia w procesie terapeutycznym osób ze spektrum autyzmu). Książka zawiera dość obszerny opis teoretyczny dotyczący autyzmu (przyczyny, teorie etiologiczne, kryteria diagnostyczne i objawy oraz muzykoterapia). Z kolei część badawcza opisuje sylwetkę ośmiorga wspaniałych i wyjątkowych dzieci. Przedstawia ich relację z muzyką i terapeutą. Bycie razem w doświadczeniach muzycznych, wielość wspólnie przeżytych sytuacji sprawiają, że książka przybiera formę wspólnej muzycznej podróży, opartej na budowaniu partnerstwa, komunikacji i rozumienia siebie nawzajem. Książka adresowana jest do badaczy, praktyków – pedagogów, psychologów, terapeutów, zajmujących się osobami z zaburzeniami ze spektrum autyzmu, muzykoterapeutów, arteterapeutów oraz rodziców czy opiekunów dzieci z autyzmem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40767 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30784 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Stosowana Analiza Zachowania to podejście naukowe (oparte na licznych badaniach, wieloletnim doświadczeniu, teorii i zasadach), które umożliwia rozumienie szerokiej gamy rozmaitych zachowań. Zasadniczym celem terapii SAZ jest zmiana w zakresie społecznych zachowań konkretnego pacjenta. Szczególnie jest przydatna w przypadku dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Warto mieć jednak świadomość tego, że wykorzystywana jest w znacznie szerszym kontekście. Z wielu elementów Stosowanej Analizy Zachowania korzystają logopedzi i dietetycy a także jej techniki stosowane są w pracy z korporacjami i menadżerami. Książka „Kompletny program terapii SAZ" jest świetnym przewodnikiem dla terapeutów szczególnie pracujących z dziećmi w wieku 1-4 lata z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Dzięki lekturze, terapeuta krok po koku zostanie zapoznany z tym, w jaki sposób wykorzystywać tytułowy SAZ, by nauczyć dziecko ponad stu czterdziestu podstawowych umiejętności. To niezwykle poprawia jakość funkcjonowania w codzienności zarówno młodego pacjenta, jak i jego rodziny. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań dziecka. Wszystkie niezbędne wskazówki dotyczące zajęć zawarto w książce. Podczas lektury dowiemy się, w jaki sposób nauczyć młodego człowieka z trudnościami takich umiejętności jak zdolność minimalnego skupiania uwagi, prawidłowa postawa wobec zajęć, umiejętności z zakresu motoryki, podstawowe kompetencje językowe związane zarówno z mową bierną, jak i czynną, zdolność do nawiązywania i podtrzymywania kontaktu wzrokowego, podstawowe umiejętności samoobsługowe.Do książki „Kompletny program SAZ" dołączono płytę DVD, która jest niezwykle pomocna w pracy terapeutycznej. Znajdziemy na niej rozmaite pomoce naukowe, które ułatwiają przeprowadzenie programu, w tym ponad tysiąc kart z kolorowymi obrazkami, listy zadań, formularze danych oraz wersje programów szczegółowych do wydrukowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36376 (1 egz.)
Książka
DVD
W koszyku
Kompletny program terapii SAZ (Stosowana Analiza Zachowania, ang. Applied Behavior Analysis – ABA) stworzony dla osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu w wieku rozwojowym od około trzech do pięciu lat. Zawiera wszystko, co jest potrzebne, żeby nauczyć dzieci umiejętności początkowych, takich jak: naśladowanie, świadomość wzrokowo-przestrzenna, umiejętności związane z mową bierną i czynną, a także umiejętności samoobsługowe. Niniejsza książka powstała w oparciu o dowody naukowe i stanowi przewodnik dla terapeutów, jak krok po kroku wykorzystać SAZ, żeby nauczyć dziecko ponad 140 umiejętności początkowych. Program można dostosować do potrzeb i zainteresowań ucznia według wskazówek zawartych w książce. Towarzysząca książce płyta CD zawiera materiały dydaktyczne potrzebne do przeprowadzenia programu, w tym ponad 1000 kart z kolorowymi obrazkami. Wygodne wersje programów szczegółowych do wydrukowania, formularze danych oraz listy zadań. Autorki doradzają, jak stworzyć efektywne środowisko do przeprowadzenia terapii SAZ, a także prezentują wiele metod dydaktycznych, które zapewniają sukces w terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36377 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40394 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30895 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30894 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40794 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79899 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dziecka w spektrum autyzmu : poradnik dla rodziców i terapeutów / Małgorzata Mikołajczyk. - Wydanie 2. - Warszawa : Difin, 2023. - 173, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
(Engram)
Wydanie 2 zawiera nowe spojrzenie na autyzm. Treści zapewniają głęboką perspektywę, która dodaje nadziei i podnosi na duchu specjalistów i członków rodziny, ukazując autyzm nie jako straszliwą niepełnosprawność, lecz jako niezwykły wymiar człowieczeństwa. Treści mogą stać się postulatem niezbędnych zmian w naszym postrzeganiu osób z autyzmem oraz udzielaniu im pomocy przez wsparcie i akceptację. W poradniku przedstawiono m.in.: - metody wsparcia terapeutycznego, które są stosowane i akceptowane przez profesjonalnych terapeutów zajmujących się tematem rozwoju w spektrum autyzmu; - znaczenie wczesnego wspomagania rozwoju dziecka i rodziny; - analizy indywidualnych przypadków (np. zaburzenia przystosowania społecznego, niepełnosprawność intelektualna w stopniu umiarkowanym).
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37040 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja będzie pomocna w codziennej pracy nauczycieli i wychowawców edukacji wczesnoszkoljen oraz nauczycieli specjalistów. Ułatwi nauczycieom dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozowjowych i edukacyjnych oraz zajęć specjalistycznych. Może być równiez wykorzystana podczas tworzenia Indywidualnych Programów Edukacyjno-Terapeutycznych dla uczniów posiadających orzeczenie o niepełnosprawności w stopniu lekkim.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36988 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Sensus)
Ta książka powstała przede wszystkim z myślą o rodzicach, którym właśnie urodziło się dziecko. Przedstawione w niej pomysły i idee mogą być stosowane w domu i poza nim, w żłobku, przedszkolu i pierwszych klasach szkoły podstawowej. Przydadzą się również terapeutom, którzy na co dzień pracują z niemowlętami i maluchami, dbając o ich aparat ruchu. Żyjemy w warunkach diametralnie innych od tych, w których na świecie pojawił się nasz gatunek. Cywilizacja zmieniła także sposób, w jaki opiekujemy się dziećmi. Umieszczamy je w różnego rodzaju nosidłach, fotelikach i bujakach, uczymy chodzić w butach, korygujemy postawę i sposób, w jaki chodzą czy siedzą. To wszystko wyrazy troski o najmłodszych, które jednak nie zawsze są dla nich dobre.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79716 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To nowa książka, właśnie wydana przez Fraszkę. Napisana z pasją. W sposób jasny i przekonywający opowiada, jak dziecko z Zespołem Aspergera czuje się w szkole i które sytuacje i okoliczności, dla innych oczywiste i bezdyskusyjne, urastają w jego oglądzie świata do rangi strasznych problemów nie do pokonania. Dziecko zachowuje się wówczas w sposób dla otoczenia trudny i niezrozumiały, ale po przyjrzeniu się powodom tego zachowania okazuje się, że jest to zwykle jedyny dostępny dla niego sposób okazania tego, że bez pomocy i zrozumienia sobie nie poradzi. A otoczenie - jeśli zna przyczyny - zwykle może skutecznie pomóc.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30874 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej