Kompetencje komunikacyjne
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(10)
Forma i typ
Książki
(10)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje dydaktyczne
(4)
Poradniki i przewodniki
(3)
Publikacje naukowe
(2)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(13)
wypożyczone
(5)
nieokreślona
(2)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(6)
Brzeziny Wypożyczalnia
(4)
Łowicz Wypożyczalnia
(6)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(4)
Autor
Wegner-Jezierska Magdalena (1974- )
(3)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Hunziker Daniel
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Latosińska-Kulasek Joanna
(1)
Poncyliusz-Guranowska Lilla
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Sołtys Anna (psycholog)
(1)
Zawadzka Paulina
(1)
Zieliński Kamil (psychologia)
(1)
Żabiński Dawid
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(9)
2010 - 2019
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(10)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Szkoły podstawowe
(3)
Szkoły ponadpodstawowe
(2)
14-17 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Logopedzi
(1)
Młodzież
(1)
Pedagodzy
(1)
Rodzice
(1)
Terapeuci
(1)
Temat
Powieść polska
(2890)
Polska
(2182)
Język polski
(1953)
Literatura polska
(1544)
Matematyka
(1437)
Kompetencje komunikacyjne
(-)
Dziecko
(1249)
Poezja polska
(1180)
Nauczanie początkowe
(1121)
Historia
(1029)
Pedagogika
(949)
Pamiętniki polskie
(893)
Wychowanie
(853)
Powieść amerykańska
(832)
Powieść angielska
(724)
Język angielski
(708)
Nauczanie
(703)
Język niemiecki
(658)
Literatura
(613)
Fizyka
(610)
Opowiadanie polskie
(610)
Szkolnictwo
(591)
Wychowanie przedszkolne
(591)
Nauczyciele
(548)
Rodzina
(539)
Wychowanie w rodzinie
(536)
Filozofia
(535)
Publicystyka polska
(529)
Biologia
(495)
Chemia
(475)
Psychologia
(452)
Oświata
(449)
Geografia
(444)
Młodzież
(434)
Pomoce dydaktyczne
(409)
Dramat polski
(406)
Powieść francuska
(383)
Literatura młodzieżowa polska
(376)
Młodzież szkolna
(363)
Wojna 1939-1945 r.
(361)
Przyroda
(360)
Sztuka
(357)
Kobieta
(356)
Język rosyjski
(347)
Powieść rosyjska
(345)
Bibliotekarstwo
(342)
Unia Europejska
(340)
Matura
(338)
Nauczanie zintegrowane
(331)
Kultura
(328)
Biografie
(319)
Psychoterapia
(307)
Muzyka
(304)
Wojsko
(285)
Osobowość
(266)
Warszawa
(252)
Zarządzanie
(248)
Czytanie
(245)
Stosunki interpersonalne
(244)
Prawo
(243)
Gry i zabawy
(226)
Uczenie się
(221)
Socjologia
(218)
Wychowanie obywatelskie
(217)
Przedsiębiorstwo
(210)
Ochrona środowiska
(208)
Technika
(202)
Mowa
(201)
Pedagogika specjalna
(200)
Ekologia
(197)
Powieść niemiecka
(196)
Astronomia
(195)
Informatyka
(195)
Bibliografia
(191)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(191)
Psychologia społeczna
(187)
Logopedia
(186)
Miłość
(186)
Gry edukacyjne
(183)
Dzieci
(179)
Praca
(178)
Metodologia
(177)
Uczucia
(175)
Testy
(172)
Lektura szkolna
(171)
Statystyka
(170)
Etyka
(167)
Środowisko człowieka
(166)
Rośliny
(161)
Regionalia
(159)
Języki
(158)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(156)
Literatura dziecięca polska
(156)
Psychologia rozwojowa
(153)
Psychologia wychowawcza
(152)
Żydzi
(151)
Alkoholizm
(150)
Reportaż polski
(149)
Szkolnictwo zawodowe
(147)
Egzaminy szkolne
(146)
Opieka społeczna
(144)
Gatunek
Poradnik
(4)
Scenariusz zajęć
(4)
Case study (studium przypadku)
(1)
Komiks
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(7)
Językoznawstwo
(1)
Rozwój osobisty
(1)
10 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Słowo „kompetencja” jest w kontekście edukacji odmieniane przez wszystkie przypadki, a częstość jego użycia sprawiła, że stało się czymś w rodzaju zaklęcia. Orientacja na kompetencje to jednak nie żadne czary. Trzeba tylko wiedzieć, o czym mowa. Szkoła powinna zapewnić podopiecznym młodym klimat, w którym mogą się uczyć i dorastać, oparte na zaufaniu relacje z ludźmi, którzy w nich wierzą, wspierającą społeczność oraz wyzwania odpowiadające ich dojrzałości i zainteresowaniom, dzięki którym uczą się samodzielnego myślenia, wymiany poglądów i współdziałania. Uczniowie powinni też mieć możliwość nabywania tych kompetencji, które przygotują je do dorosłości i życia zawodowego. Potrzebne jest nowe spojrzenie i zrozumienie procesów uczenia się i nauczania, a także kultura popełniania błędów i budowania relacji umożliwiająca dzieciom i młodzieży pozytywny rozwój osobisty i społeczny. Daniel Hunziker w zrozumiały sposób wyjaśnia społeczne, psychorozwojowe i neurobiologiczne aspekty uczenia się zorientowanego na kompetencje. Przedstawia sprawdzony schemat zawierający 64 podstawowe kompetencje dla uczniów wszystkich lat obowiązkowego nauczania. Ta książka ma dodać szkołom odwagi, żeby przyjrzały się zmianom, przemyślały je i śmiało wzięły się do pracy. Nie chodzi tylko o stworzenie możliwości działania dzieciom i młodzieży, lecz także nauczycielom i dyrekcji szkół.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77747 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39767 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36039 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. (Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79325 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40177 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36310 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Efektywna komunikacja wymagana jest od przewodniczącej klasy i od każdego ucznia, który musi przekonać od czasu do czasu nauczyciela, żeby przełożył termin klasówki albo pozwolił napisać poprawę. Umiejętności komunikacyjne przydają się, gdy negocjujemy z rodzeństwem, czyja dziś kolej na wkładanie brudnych naczyń do zmywarki, i gdy chcemy przekonać rodziców, że w domu koniecznie powinien pojawić się pies. Bez skuteczności komunikacyjnej nie przekonamy chłopaka, że spotkanie z koleżankami to nie jest planowanie zdrady i że nie ma w tym nic złego, że od czasu do czasu chcemy zrobić coś bez niego. Jak poradzić sobie w świecie pełnym pułapek, nie dać się zmanipulować, osiągać swoje cele bez oszukiwania, szczerze i skutecznie, a czasami także przyjąć i docenić odmowę drugiej strony?
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79534 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37100 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Godziny wychowawcze z nastolatkami : scenariusze zajęć / Anna Radwańska, Anita Sołtys. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2022. - 140 stron : ilustracje ; 23 cm.
(Engram)
Książka została napisana z myślą o wychowawcach i pedagogach szkół ponadpodstawowych. Młodzież coraz częściej zmaga się z wieloma trudnościami, które powodują niepokój i stres. Sytuacje trudne zdarzają się w klasie, grupie społecznej, rówieśniczej bądź indywidualnie. Tematy godzin wychowawczych opracowane przez Autorki odnoszą się do sfer: zdrowia psychicznego, zdrowego odżywiania, konfliktów, komunikacji, motywacji, samoświadomości, samorealizacji, szacunku i godności. Każdy scenariusz został opracowany tak, aby angażował uczniów w pracę podczas lekcji. Młodzież zdobywać będzie wiedzę i umiejętności poprzez działanie. Książka zawiera 30 scenariuszy, a każdy z nich - ćwiczenia dla uczniów i krótką charakterystykę omawianego tematu [opis wydawcy].
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79645 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Scenariusze zajęć wspierających rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych młodzieży w szkole ponadpodstawowej to 50 ćwiczeń zebranych w 9 obszarach tematycznych: INTEGRACJA MIĘDZYOSOBOWA - propozycje ćwiczeń integrujących klasę szkolną; EMOCJONALNOŚĆ CZŁOWIEKA - pośród ćwiczeń do wykonania uczniowie znajdą zarówno trening relaksacji, jak i zadania ułatwiające walkę ze stresem; KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA - pośród narzędzi komunikacyjnych uczniowie nauczą się korzystać z komunikatów JA, poznają podstawy aktywnego słuchania oraz dokonają analizy komunikatów pozawerbalnych służących budowaniu relacji; ASERTYWNOŚĆ - stanowcze, ale łagodne i bezpośrednie wyrażanie swoich opinii, obrona własnych praw w relacjach z innymi oraz umiejętność stawiania granic i reagowania na krytykę to tylko niektóre fragmenty mapy asertywności, z którą będą pracować uczniowie; KONFLIKT I METODY JEGO ROZWIZYWANIA - w tej części scenariuszy uczniowie zapoznają się z podstawowymi metodami rozwiązywania konfliktów oraz stosowaniem różnych typów argumentacji; MENTALIZACJA - to z kolei zbiór przeznaczony do ćwiczenia umiejętności rozumienia perspektywy innych osób; ORGANIZACJA CZASU - scenariusze pokazujące, jak nauczyć młodzież przejmować odpowiedzialność za swoje wybory, dystrybucję czasu, planowanie i osiąganie zamierzonych celów; ZDROWIE PSYCHICZNE - scenariusze powstałe z przekonania, że podstawowa wiedza o życiu psychicznym, symptomach zaburzeń, drogach poszukiwania pomocy w kryzysie jest niezbędna każdemu nastolatkowi, ROZWÓJ OSOBISTY - zadania zaproponowane w scenariuszach mają na celu uświadomić, że osobowość młodego człowieka będąca w procesie kształtowania się może i powinna ulegać świadomym, celowym zmianom, aby osiągać kształt pożądany przez nich samych. Scenariusze zostały przygotowane są z myślą o pracy z młodzieżą zarówno podczas lekcji wychowawczych, jak i specjalnie planowanych warsztatów lub treningów umiejętności społecznych. Zajęcia z proponowanymi materiałami może przeprowadzać wychowawca, ale też pedagog lub psycholog szkolny bądź trener treningu umiejętności społecznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79679 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36857 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(W Trosce o Harmonijny Rozwój Dzieci)
Książka zawiera program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej na wszystkich poziomach klas. Celem proponowanych zajęć jest poszerzenie kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci oraz młodzieży. Umiejętności te mają bezpośredni wpływ na relacje pomiędzy uczniami, wzajemną tolerancję i akceptację. Każdy scenariusz zawiera informacje, jakie przybory i narzędzia potrzebne są do skutecznego przeprowadzenia lekcji. Nauczyciel otrzymuje gotowy opis treści do przekazania oraz tabele z podpowiedziami prawidłowych odpowiedzi. Załączone są także potrzebne karty pracy dla uczniów. Skrypty przygotowane są w taki sposób, aby przeprowadzenie lekcji z zakresu rozwoju kompetencji emocjonalnych i komunikacyjnych dzieci i młodzieży mógł przeprowadzić każdy nauczyciel, niezależnie od profilu swojego wykształcenia.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78293 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36331 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31102 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Magdalena Wegner-Jezierska prezentuje wspaniały zestaw, zawierający program lekcji wychowawczych dla uczniów szkoły podstawowej. Niezależnie od klasy, zajęcia mają pomagać w rozwijaniu umiejętności komunikacyjnych i emocjonalnych. Dodatkowo uczą tolerancji, wzajemnego szacunku oraz akceptowaniu odmienności. To wspaniały sposób na budowanie dobrych relacji między dziećmi, ułatwiający im zrozumienie potrzeb całej grupy. Każdy scenariusz lekcji został wyposażony w krótki opis, w którym znajdziesz informacje o potrzebnych narzędziach. Ponadto przygotowany został praktyczny spis treści do przekazania. Dodatkowo możesz też wykorzystać tabele z zamieszczonymi podpowiedziami. Zwróć uwagę na karty pracy dołączone do zestawu. Dzięki nim wykonasz z uczniami wiele zaprezentowanych ćwiczeń. Ten wyjątkowy zbiór zadań jest przeznaczony dla każdego nauczyciela, niezależnie od specjalizacji. Nieważne, jaki przedmiot prowadzi. Książka pomoże w taki sam sposób wszystkim osobom zainteresowanym prowadzeniem ciekawych lekcji wychowawczych. Zadania uczą wrażliwości na potrzeby własne oraz innych osób, a także wyjaśniają właściwe reakcje na różne sytuacje społeczne. Są podzielone na trzy części, dopasowane do odpowiednich grup wiekowych. Dla najmłodszych dzieci opracowano zajęcia z prostym programem rozumienia emocji i kontrolowania gniewu. Ponadto rozwijają skłonność do empatycznych reakcji. Następnie klasy 4-6 otrzymują lekcje pomagające w kształtowaniu wyrażania myśli oraz umiejętności komunikacyjnych. Dodatkowo ta część wprowadza podstawowe zagadnienia związane z planowaniem. Natomiast klasy 7-8 otrzymują zwłaszcza program zadań do wykonania w grupie, uczący głównie rozwiązywania konfliktów i osiągania porozumienia w różnych sprawach. Młodzież poznaje też sposoby przeciwdziałania przemocy oraz dowiaduje się o wielu problemach związanych z tą tematyką. Zajęcia grupowe umożliwiają ponadto rozwijanie relacji międzyludzkich i dobre poznawanie potrzeb oraz charakterów osób należących do klasy. Zestaw ułatwia nauczycielowi prowadzenie nawet najtrudniejszych zajęć dzięki propozycjom sprawdzonych i praktycznych ćwiczeń, które można łatwo zaprezentować uczniom.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37023 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30902 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej