Terapia logopedyczna
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(26)
Forma i typ
Książki
(25)
Publikacje fachowe
(15)
Publikacje dydaktyczne
(8)
Publikacje naukowe
(8)
Poradniki i przewodniki
(3)
Dostępność
dostępne
(23)
wypożyczone
(6)
nieokreślona
(4)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(6)
Brzeziny Wypożyczalnia
(11)
Łowicz Wypożyczalnia
(7)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(9)
Autor
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Baranowska Sabina
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Maciejewska Alina (filolog)
(2)
Małachowska Ewa
(2)
Radwańska Anna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Bala Joanna
(1)
Boksa Ewa
(1)
Cabała Monika
(1)
Dell Carl W
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Emiluta-Rozya Danuta
(1)
Giese-Szczap Klaudia
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Kaczorowska-Bray Katarzyna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kielar-Turska Maria
(1)
Kiepiela-Koperek Aneta
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Kwasiborska-Dudek Joanna
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Miechowska Anna
(1)
Milewski Stanisław
(1)
Milewski Stanisław (1956- )
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Miękina-Pindur Jadwiga
(1)
Młynarska Iwona
(1)
Nowis-Zalewska Małgorzata
(1)
Paluch Anna
(1)
Pilch Alicja
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Radwańska Anna (1987- )
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Szczęśniak Sylwia
(1)
Szyszka Karolina
(1)
Węsierska Katarzyna
(1)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(15)
2010 - 2019
(11)
Okres powstania dzieła
2001-
(21)
Kraj wydania
Polska
(26)
Język
polski
(26)
Odbiorca
Logopedzi
(14)
Szkoły podstawowe
(6)
Klasa 1.
(4)
Klasa 2.
(4)
Klasa 3.
(4)
Przedszkola
(4)
Nauczyciele
(3)
Rodzice
(3)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(3)
Chorzy z afazją
(2)
Klasa 4.
(2)
Klasa 5.
(2)
Klasa 6.
(2)
Klasa 7.
(2)
Klasa 8.
(2)
Lekarze
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
6-8 lat
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko z dysleksją
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Powieść polska
(2890)
Polska
(2182)
Język polski
(1953)
Literatura polska
(1544)
Matematyka
(1437)
Terapia logopedyczna
(-)
Dziecko
(1249)
Poezja polska
(1180)
Nauczanie początkowe
(1121)
Historia
(1029)
Pedagogika
(949)
Pamiętniki polskie
(893)
Wychowanie
(853)
Powieść amerykańska
(832)
Powieść angielska
(724)
Język angielski
(708)
Nauczanie
(703)
Język niemiecki
(658)
Literatura
(613)
Fizyka
(610)
Opowiadanie polskie
(610)
Szkolnictwo
(591)
Wychowanie przedszkolne
(591)
Nauczyciele
(548)
Rodzina
(539)
Wychowanie w rodzinie
(536)
Filozofia
(535)
Publicystyka polska
(529)
Biologia
(495)
Chemia
(475)
Psychologia
(452)
Oświata
(449)
Geografia
(444)
Młodzież
(434)
Pomoce dydaktyczne
(409)
Dramat polski
(406)
Powieść francuska
(383)
Literatura młodzieżowa polska
(376)
Młodzież szkolna
(363)
Wojna 1939-1945 r.
(361)
Przyroda
(360)
Sztuka
(357)
Kobieta
(356)
Język rosyjski
(347)
Powieść rosyjska
(345)
Bibliotekarstwo
(342)
Unia Europejska
(340)
Matura
(338)
Nauczanie zintegrowane
(331)
Kultura
(328)
Biografie
(319)
Psychoterapia
(307)
Muzyka
(304)
Wojsko
(285)
Osobowość
(266)
Warszawa
(252)
Zarządzanie
(248)
Czytanie
(245)
Stosunki interpersonalne
(244)
Prawo
(243)
Gry i zabawy
(226)
Uczenie się
(221)
Socjologia
(218)
Wychowanie obywatelskie
(217)
Przedsiębiorstwo
(210)
Ochrona środowiska
(208)
Technika
(202)
Mowa
(201)
Pedagogika specjalna
(200)
Ekologia
(197)
Powieść niemiecka
(196)
Astronomia
(195)
Informatyka
(195)
Bibliografia
(191)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(191)
Psychologia społeczna
(187)
Logopedia
(186)
Miłość
(186)
Gry edukacyjne
(183)
Dzieci
(179)
Praca
(178)
Metodologia
(177)
Uczucia
(175)
Testy
(172)
Lektura szkolna
(171)
Statystyka
(170)
Etyka
(167)
Środowisko człowieka
(166)
Rośliny
(161)
Regionalia
(159)
Języki
(158)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(156)
Literatura dziecięca polska
(156)
Psychologia rozwojowa
(153)
Psychologia wychowawcza
(152)
Żydzi
(151)
Alkoholizm
(150)
Reportaż polski
(149)
Szkolnictwo zawodowe
(147)
Egzaminy szkolne
(146)
Opieka społeczna
(144)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Praca zbiorowa
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Poradnik
(6)
Ćwiczenia logopedyczne
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Monografia
(2)
Opracowanie
(2)
Karty pracy ucznia
(1)
Podręcznik
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(17)
Językoznawstwo
(8)
Medycyna i zdrowie
(7)
Psychologia
(4)
Kultura i sztuka
(1)
26 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Książka przedstawia doświadczenia terapeutów i ich różne spojrzenia na terapię w mutyzmie wybiórczym. Opisuje formy, techniki i metody pracy z dziećmi z tym zaburzeniem. Autorki wykorzystują zróżnicowane formy terapeutyczne i „szyją terapie na miarę dziecka”, a także podkreślają, że z wielu metod terapeutycznych należy stworzyć tę jedną, „własną” – indywidualną dla konkretnego dziecka z mutyzmem wybiórczym. […] Przedstawiają przypadki dzieci na różnych etapach rozwojowych: dwuletniej dziewczynki uczęszczającej do żłobka, pacjentów w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym oraz chłopca w wieku gimnazjalnym. Ukazanie skali zaburzenia wśród dzieci jest ogromnie ważne dla logopedów, psychologów, pedagogów i rodziców. Mutyzm może bowiem pojawić się niezależnie od wieku dziecka, przeżyć, środowiska i miejsca.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40400 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logopedia : jak zadbać o prawidłowy rozwój mowy dziecka / Sabina Baranowska. - Wydanie I. - Bielsko-Biała : Dragon, copyright 2022. - 223, [1] strona : fotografie, ilustracje ; 22 cm.
Publikacja skierowana do rodziców, wychowawców, logopedów, przeprowadzająca przez dynamiczny okres życia, w czasie którego dziecko rozwija i kształtuje mowę. Autorka przybliża poszczególne etapy rozwoju mowy, od urodzenia przez wiek przedprzedszkolny aż po rozpoczęcie nauki szkolnej, i wskazuje, na co należy zwracać uwagę oraz na mogące pojawić się w danym wieku wady wymowy. Do wspomagania rozwoju mowy dziecka oraz do pracy nad eliminacją wad wymowy omówiono tzw. filary skutecznego pomagania w przypadku dzieci z opóźnionym rozwojem mowy, a także formy współpracy logopedy z innymi specjalistami, jak np. laryngologiem, doradcą laktacyjnym, osteopatą, chirurgiem szczękowym, fizjoterapeutą. Całość uzupełniają zabawy i ćwiczenia wspierające rozwój mowy oraz utrwalanie poprawnej wymowy.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79340 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Zawiera zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do zastosowania w warunkach szkolnych. Opracowano je w trakcie kilkuletniego programu badań sponsorowanego przez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America). Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie. Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uznanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania. "Gorąco zachęcam do lektury tej książki. Została napisana w sposób interesujący, a zarazem łatwy w odbiorze. Jestem głęboko przekonany, że korzystanie z zawartych w niej doświadczeń i sugestii ułatwi rozpoczęcie pracy terapeutycznej z jąkającymi się dziećmi albo — w przypadku osób prowadzących już praktykę - pomoże uczynić ją bardziej skuteczną i satysfakcjonującą." Malcolm Fraser
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36337 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku ; T. 1)
„Dwutomowa monografia Logopedia przedszkolna i wczesnoszkolna jest bardzo bogatym zbiorem wiedzy logopedycznej (wiedzy rozumianej nowocześnie, czyli w szerokim zakresie, wykraczającym poza wąską działalność logopedyczną). Tytułowa problematyka monografii pokrywa się z centralnym obszarem pracy logopedy, co czyni recenzowaną pozycję wyjątkowo przydatną w środowisku logopedycznym. Autorzy poszczególnych rozdziałów oparli się przede wszystkim na najnowszych osiągnięciach naukowych z zakresu zaburzeń mowy, a także na aktualnych wynikach działań praktycznych w zakresie terapii różnych zaburzeń mowy, które mogą wystąpić w gronie dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym.” – z recenzji prof. dra hab. Edwarda Łuczyńskiego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40795 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30694 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79183 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wczesna interwencja logopedyczna / redakcja naukowa Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski. - Wydanie II, dodruk. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2021. - 918 stron : ilustracje, wykresy ; 24 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Część 1. Dziecko zagrożone nieprawidłowościami w rozwoju mowy i języka; Rozdział 1: Jolanta Panasiuk: Neurologiczne uwarunkowania rozwoju mowy; Rozdział 2: Małgorzata Matyja, Iwona Doroniewicz: Neurorozwojowe podstawy rozwoju mowy i terapii logopedycznej; Rozdział 3: Agnieszka Banaszkiewicz: Akwizycja mowy w pierwszych latach życia; Rozdział 4: Bogumiła Stoińska: Ocena rozwoju psychoruchowego dzieci z grup ryzyka; Rozdział 5: Olga Przybyła: Proce-sy przetwarzania sensorycznego w stymulowaniu rozwoju małego dziecka; Rozdział 6: Beata Sie-bert, Barbara Kamińska: Wczesne uwarunkowania rozwoju twarzoczaszki i narządu żucia; Rozdział 7: Stanisław Milewski: Logopedyczne aspekty językowego kontaktowania się dorosłych z małymi dziećmi; Rozdział 8: Magdalena Chrzan-Dędkoś: Rozwój dzieci urodzonych przedwcześnie; Roz-dział 9: Teresa Jadczak-Szumiło: Rozwój mowy dzieci z FASD; Rozdział 10: Jolanta Panasiuk: Spe-cyficzne zaburzenia rozwoju mowy w diagnozie i terapii logopedycznej; Rozdział 11: Aneta R. Borkowska, Agnieszka Robak: SLI a afazja/dysfazja rozwojowa i dziecięca afazja nabyta - ujęcie neuropsychologiczne; Rozdział 12: Katarzyna Kaczorowska-Bray, Stanisław Milewski: Specyfika rozwoju umiejętności komunikacyjnych dzieci z uszkodzeniem narządu wzroku; Część 2. Podstawy wczesnej interwencji logopedycznej; Rozdział 13: Anna Regner: Wczesna interwencja logopedycz-na zapobiegająca zaburzeniom ustno-twarzowym; Rozdział 14: Beata Pusz: Wczesna interwencja i stymulacja rozwoju dziecka na oddziale neonatologicznym; Rozdział 15: Danuta Pluta-Wojciechowska: Wczesna interwencja logopedyczna w przypadku dzieci z rozszczepem wargi i podniebienia; Rozdział 16: Jakub Skrzek: Diagnoza i terapia funkcji pokarmowych w obrębie okoli-cy orofacjalnej - połykania, gryzienia i żucia; Rozdział 17: Agnieszka Rożek, Dawid Larysz: Wcze-sna interwencja u dzieci z dysfunkcjami powstałymi na tle izolowanych kraniosynostoz; Rozdział 18: Urszula Mirecka: Wczesna interwencja logopedyczna w mózgowym porażeniu dziecięcym; Rozdział 19: Jagoda Cieszyńska- Rożek, Marta Korendo: Wczesna interwencja terapeutyczna w ujęciu metody krakowskiej; Rozdział 20: Anita Lorenc: Programowanie wczesnych etapów rozwoju językowego; Rozdział 21: Jacek J. Błeszyński; Ilona Brzozowska-Misiewicz, Marlena Twardo: Za-rys terapii logopedycznej dzieci z zespołami wad wrodzonych; Rozdział 22: Dorota Podgórska-Jachnik: Specyfika wczesnego wspomagania rozwoju i wczesnej interwencji logopedycznej w pracy z dziećmi z uszkodzonym słuchem; Rozdział 23: Halina Pawłowska- Jaroń: Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z diagnozą padaczki; Rozdział 24: Kamila Talaśka: Programy Centrum Hanen jako przykład niedyrektywnego podejścia do pracy z dziećmi z zaburzeniami komuinikacji; Rozdział 25: Katarzyna Szady: Wczesna interwencja terapeutyczna i wspomaganie rozwoju w nurcie pedagogiki leczniczej Marii Montessori; Rozdział 26: Olga Przybyla, Katarzyna Kasica-Bańkowska: Wychowa-nie słuchowe małego dziecka; Rozdział 27: Anna Walencik-Topiłko: Ćwiczenia słuchowe i ruchowe w terapii małego dziecka z zaburzeniami rozwoju mowy; Część 3. Dziecko z wyzwaniami rozwojo-wymi - aspekty pracy terapeutycznej; Rozdział 28: Małgorzata Fuchs, Ewa Kulig: Neurorozwojowa diagnostyka i terapia metodą Vojty; Rozdział 29: Małgorzata Matyja: Metoda NDT-Bobath; Roz-dział 30: Ilona Brzozowska -Misiewicz: Koncepcja Rodolfo Castillo Moralesa; Rozdział 31: Joanna Kowalewska, Małgorzata Koczyk: Wpływ neurosensomotorycznej integracji odruchów na kształto-wanie rozwoju psychomotorycznego i kognitywnego u dzieci; Rozdział 32: Daria Jodzis: Integracja sensoryczna we wczesnej interwencji logopedycznej; Część 4. Współpraca terapeuty z rodziną dziecka z zaburzeniami rozwojowymi; Rozdział 33: Anna Walencik-Topiłko, Agnieszka Banaszkie-wicz: Profilaktyka logopedyczna; Rozdział 34: Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko: Współpraca logopedy z rodzicami dzieci poddawanych terapii logopedycznej; Rozdział 35: Urszula Bernatowicz-Łojko, Jacek J. Błeszyński, Anna Studniczek, Marlena Twardo, Aleksandra Wesołow-ska: Karmienie naturalne jako element wsparcia matki/rodziny i rozwoju dziecka - znaczenie banku mleka kobiecego; Rozdział 36: Łucja Bieleninik: Wczesna interwencja wobec dziecka z grupy ryzy-ka i jego rodziny na oddziale noworodkowym i niemowlęcym; Rozdział 37: Magdalena Chrzan-Dętkoś: Psychologiczne uwarunkowania trudności w rozwoju mowy dziecka - perspektywa psy-chodynamiczna. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40763 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77950 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Logopedia XXI Wieku / Stanisław Milewski , Ewa Czaplewska)
Autorzy ukazują w perspektywach badawczych szeregu dyscyplin (m.in. językoznawstwa, psychologii, psycholingwistyki, logopedii) istotne zagadnienia dotyczące języka: jego genezy, opanowywania go w toku rozwoju osobniczego, zmian w posługiwaniu się nim na różnych etapach życia, w kontekście przemian cywilizacyjnych, roli języka w interakcjach społecznych oraz w funkcji poznawania i reprezentowania rzeczywistości. Zamiar redaktorów naukowych monografii dotyczący przygotowania, wraz z zaproszonymi do współtworzenia tomu naukowcami, publikacji prezentującej aktualny stan wiedzy o języku został zrealizowany z sukcesem. Książka zapewne okaże się interesująca i przydatna dla specjalistów-praktyków zajmujących się ludźmi z problemami w komunikowaniu się oraz pracowników nauki, których przedmiotem badań są językowe aspekty funkcjonowania człowieka, a także studentów logopedii, psychologii, pedagogiki.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30792 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Na dwutomową publikację pt. "Wieloaspektowość logopedii" składają się artykuły logopedów – praktyków i teoretyków. Ujmują one prawidłowy rozwój mowy, jej nabywanie w środowisku bilingwalnym, a następnie jej zaburzenia, w tym jąkanie, i propozycje terapii owych zaburzeń. Publikacja prezentuje tradycyjne, upowszechnione już w literaturze przedmiotu, a także najnowsze koncepcje dotyczące etapów rozwoju mowy i czynników na nią wpływających. Poszerza horyzonty czytelnika o społeczno-wychowawczy kontekst rozwoju mowy. Porusza temat umiejętności poprawnego mówienia i jego znaczącej roli w życiu człowieka, w rozwoju jego osobowości, w kontaktach społecznych. Wskazuje podstawowe zadanie logopedii stosowanej, czyli rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz sprawności realizacyjnych w tym zakresie, jak też zapobieganie nieprawidłowościom przebiegu tego procesu, likwidacja zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz przeciwdziałanie ich psychicznym i społecznym skutkom. Całość jest logiczna, przemyślana i stanowi podbudowę teoretyczną do diagnozy i terapii logopedycznej w zakresie odstępstw od prawidłowego rozwoju mowy. Zamieszczone teksty w większości są przykładem znakomitego opanowania warsztatu i stanowią bardzo wartościowy materiał merytoryczny."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40416 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest wynikiem współpracy różnych specjalistów: głównie logopedów, ale także psychologów, pedagogów specjalnych i lekarzy. Są oni nie tylko badaczami zaburzenia ze spektrum autyzmu, ale także praktykami (diagnostami i terapeutami), którzy na co dzień pracują z dziećmi z zaburzeniami o różnym patomechanizmie. W publikacji opisano dostępne na polskim rynku narzędzia (w tym również autorskie), które można wykorzystywać podczas diagnozowania logopedycznego.
Recenzowana praca w sposób kompleksowy porusza problematykę diagnozowania trudności w obszarze komunikacji oraz wspierania rozwoju w tym zakresie u małych dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ang. autism spectrum disorders, ASD). Na polskim rynku wydawniczym problematyka ta jest wciąż reprezentowana w niewielkim, niewystarczającym stopniu. […] Biorąc pod uwagę rolę diagnozy i terapii logopedycznej we wspieraniu osób z ASD, należy tę rozbudowaną, wielowątkową, przygotowaną z dużą erudycją i znajomością rzeczy propozycję wydawniczą powitać z uznaniem i radością. […] Z książki będą mogli skorzystać przede wszystkim logopedzi, ale także wielu innych profesjonalistów pracujących z dziećmi z ASD. (Z recenzji prof. dr hab. Ewy Pisuli)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79325 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40177 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36310 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31154 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla początkujących logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych i rodziców oprócz potrzebnej wiedzy teoretycznej zawiera mnóstwo praktycznych porad oraz pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne. Książka została podzielona na sześć rozdziałów odpowiadających kolejno: sygmatyzmowi (dwa rozdziały, każdy dotyczący innego aspektu tej wady wymowy), rotacyzmowi, ubezdźwięcznianiu, opóźnionemu rozwojowi mowy, jąkaniu. Każdy rozdział zawiera potrzebną dawkę wiedzy na temat przedstawianego zaburzenia logopedycznego, ale przede wszystkim przyporządkowany mu zestaw ćwiczeń oraz zbiór pomysłów na ukierunkowane logopedycznie zabawy. Czytelnik otrzymuje gotowy scenariusz pracy z dzieckiem zmagającym się z określoną wadą wymowy. Dowiaduje się, jak tę wadę rozpoznać, jak przygotować aparat artykulacyjny do ćwiczeń, jak je przeprowadzić, w co się bawić, a także jakich pomocy użyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ze wstępu: Prezentowana publikacja jest wynikiem pracy zespołu osób od wielu lat zajmujących się problematyką dzieci afatycznych. Specyficzne zaburzenie, dotyczące głównie rozwoju mowy i sprawności językowej, o którym mowa w podręczniku, ma istotny wpływ na proces uczenia się dziecka. W różnym stopniu ujawnia się w toku rozwoju dziecka, towarzysząc mu zwykle przez całe życie. Wiedza o niedokształceniu mowy o typie afazji (specyficznym zaburzeniu języka) jest niewystarczająco rozpowszechniona wśród rodziców i nauczycieli. Ich rolą nie jest diagnozowanie, to pozostawiamy specjalistom. Natomiast to oni zwykle jako pierwsi zauważają trudności dziecka i w głównej mierze wspierają je na co dzień. Prezentowany poradnik jest próbą dialogu specjalistów z nauczycielami i rodzicami. Autorki dążyły do stworzenia przejrzystego i czytelnego obrazu dzieci z niedokształceniem mowy o typie afazji. Bardzo cennym fragmentem poradnika jest materiał przygotowany przez rodziców, którzy założyli i prowadzą Fundację dla Osób z Afazją „Wyrazić siebie”. Ta część poradnika jest niezależna. Głos rodziców jest dowodem ich zaangażowania w działania na rzecz poprawy warunków oraz możliwości diagnozy, terapii i edukacji ich dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77083 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36000 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30852 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Publikacja jest skierowana do specjalistów pracujących w szkole z dziećmi, które mają trudności w nauce. Skupiono się w niej na wszystkich najczęściej występujących zaburzeniach wśród dzieci w szkole podstawowej oraz opisano, jakie ćwiczenia są skuteczne przy niwelowaniu tych trudności. Zestaw ćwiczeń zawarty w części 1 dotyczy: - umiejętności analizy i syntezy słuchowej, - funkcji językowych u dzieci przedszkolnych oraz w młodszym wieku szkolnym. Karty zostały opracowane w oparciu o materiał obrazkowo-wyrazowy i teksty. Ćwiczenia mają na celu rozwijanie funkcji językowych i analizatora słuchowego, który ma istotne znaczenie przy ćwiczeniach artykulacyjnych, stymulowaniu rozwoju słownictwa oraz kompetencji językowych. Karty pracy są dla uczniów z: - trudnościami w nauce, - dysleksją, - zespołem Aspergera i autyzmem, - afazją, - alalią, - opóźnionym rozwojem mowy, - niezakończonym rozwojem mowy, - różnymi wadami wymowy. W serii ukazały się: 1. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 2. Karty pracy 2. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Część 3. Karty pracy 3. Terapia logopedyczna i pedagogiczna w przedszkolu i szkole. Porady i ćwiczenia
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. Tb-17 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej