Logopedzi
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(56)
Forma i typ
Książki
(53)
Publikacje fachowe
(46)
Publikacje dydaktyczne
(30)
Publikacje naukowe
(9)
Poradniki i przewodniki
(5)
Druki ulotne
(3)
Proza
(2)
Poezja
(1)
Dostępność
dostępne
(61)
wypożyczone
(13)
nieokreślona
(11)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(21)
Brzeziny Wypożyczalnia
(27)
Łowicz Wypożyczalnia
(15)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(22)
Autor
Galewska-Kustra Marta
(2)
Jeżewska-Krasnodębska Ewa
(2)
Klonowska-Senderska Iwona
(2)
Kozłowska Ewa
(2)
Kurowska Marlena
(2)
Kłos Joanna (grafik)
(2)
Mach Cecylia
(2)
Maciejewska Alina (filolog)
(2)
Małachowska Ewa
(2)
Miechowska Anna
(2)
Naprawa Renata
(2)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(2)
Panaś Regina
(2)
Rostkowska Joanna
(2)
Skałbania Barbara
(2)
Staszkiewicz Ewa
(2)
Stebelska Agnieszka
(2)
Szafrańska Karina (1963- )
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szmalec Jacek
(2)
Tanajewska Alicja
(2)
Wintgens Alison
(2)
Wojewódzka Dorota
(2)
Ćwiklińska Joanna
(2)
Baranowska Sabina
(1)
Baron-Cohen Simon
(1)
Beniak-Haremska Ewa (1973- )
(1)
Boksa Ewa
(1)
Bryła Maria
(1)
Brzuzy Grzegorz
(1)
Bury Magdalena
(1)
Cabała Justyna
(1)
Ciesielczyk Jadwiga
(1)
Czarnkowska Mariola
(1)
Dell Carl W
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Duda Hanna
(1)
Field Elizabeth Ives
(1)
Filipczak Sylwia
(1)
Gdula Adam
(1)
Gozdek-Szumilak Katarzyna
(1)
Grąbczewska-Różycka Katarzyna
(1)
Gómez de la Cuesta Gina
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Gęczelewska Beata
(1)
Hinz Magdalena
(1)
Jankowska Małgorzata (logopeda)
(1)
Jaworek Monika
(1)
Johnson Maggie
(1)
Johnson Maggie (1955- )
(1)
Kowalik Elżbieta
(1)
Krajewska Małgorzata (neurolog)
(1)
Krauss G. W
(1)
Krzysztoszek Grażyna
(1)
Kuś Joanna (pedagog)
(1)
LeGoff Daniel B
(1)
Lipa Anna (logopeda)
(1)
Markowska Magdalena
(1)
Matz Agnieszka
(1)
Małachowska Małgorzata
(1)
Małecka Magdalena (logopeda)
(1)
Mikosza Lucyna
(1)
Milczanowska Katarzyna
(1)
Mirecka Urszula
(1)
Muszyńska Aneta
(1)
Nowak Małgorzata
(1)
Nowis-Zalewska Małgorzata
(1)
Olszewska Agnieszka (logopeda)
(1)
Orchowska Aleksandra
(1)
Ordetx Kristina
(1)
Ołdakowska-Żyłka Barbara
(1)
Paluch Anna
(1)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(1)
Pietrzak-Szymańska Barbara
(1)
Piszczek Małgorzata
(1)
Pszczółka Jolanta
(1)
Różańska-Gał Anna
(1)
Sadowska-Krajewska Aleksandra
(1)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(1)
Sienkiewicz Sylwia
(1)
Sienniak Aleksandra
(1)
Siwińska Agnieszka
(1)
Skalmowska Danuta
(1)
Skoniecka Katarzyna (1979- )
(1)
Skorek Ewa Małgorzata
(1)
Stachowicz Edyta
(1)
Szostek Joanna
(1)
Słuszkiewicz Łukasz
(1)
Tarkowski Zbigniew (1953- )
(1)
Toczony-Żbikowska Sandra
(1)
Wasilewska Joanna (pedagog)
(1)
Wiatrowska Agnieszka Anna
(1)
Wieczór Elżbieta
(1)
Wielądek Małgorzata
(1)
Wilk Jowita
(1)
Wysocka Katarzyna
(1)
Wójcik-Topór Paulina
(1)
Załustowicz Aleksandra
(1)
Żulewska-Wrzosek Justyna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(37)
2010 - 2019
(19)
Okres powstania dzieła
2001-
(51)
Kraj wydania
Polska
(56)
Język
polski
(56)
Odbiorca
Dzieci
(700)
6-8 lat
(471)
9-13 lat
(316)
0-5 lat
(273)
Nauczyciele
(256)
Logopedzi
(56)
Rodzice
(254)
Szkoły podstawowe
(164)
Młodzież
(151)
Szkoły wyższe
(96)
14-17 lat
(95)
Przedszkola
(72)
Pedagodzy
(70)
Dorośli
(65)
Szkoły średnie
(55)
Psycholodzy
(54)
Terapeuci zajęciowi
(52)
Nauczyciele przedszkoli
(48)
Klasa 3.
(46)
Klasa 1.
(44)
Studenci
(43)
Nauczanie początkowe
(42)
Klasa 2.
(41)
Psychoterapeuci
(30)
Terapeuci
(27)
Nauczyciele nauczania początkowego
(25)
Klasa 8.
(24)
Klasa 4.
(23)
Dyrektorzy szkół
(22)
Klasa 6.
(19)
Szkoły specjalne
(19)
Klasa 5.
(18)
Klasa 7.
(18)
Lekarze
(18)
Poziom podstawowy
(18)
Szkoły ponadpodstawowe
(18)
Bibliotekarze
(17)
Pedagodzy specjalni
(17)
Licea
(15)
Szkoły ponadgimnazjalne
(14)
Poziom zaawansowany
(13)
Fizjoterapeuci
(12)
Technikum
(12)
Cudzoziemcy
(11)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(11)
Nauczyciele szkół podstawowych
(10)
Uczniowie
(9)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(9)
C1 (poziom biegłości językowej)
(8)
Opiekunki i opiekunowie dziecięcy
(8)
Poziom rozszerzony
(8)
Pracownicy socjalni
(8)
Wychowawcy klas
(8)
A1 (poziom biegłości językowej)
(7)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(7)
Wychowawcy małych dzieci
(7)
18+
(6)
A1 poziom biegłości językowej
(6)
Dyrektorzy przedszkoli
(6)
Gimnazja
(6)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(6)
A2 poziom biegłości językowej
(5)
B2 (poziom biegłości językowej)
(5)
Chorzy z afazją
(5)
Menedżerowie
(5)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(5)
Poziom wyższy średniozaawansowany
(5)
Szkoły zawodowe
(5)
Nauczyciele akademiccy
(4)
Nauczyciele języka polskiego
(4)
Opiekunowie medyczni
(4)
Osoby w wieku starszym
(4)
Pielęgniarki i pielęgniarze
(4)
Poziom profesjonalny
(4)
Prawnicy
(4)
4+
(3)
A2 (poziom biegłości językowej)
(3)
Arteterapeuci
(3)
B1 (poziom biegłości językowej)
(3)
Literatura polska
(3)
Nauczyciele edukacji zdrowotnej
(3)
Nauczyciele szkół średnich
(3)
Opiekunki i opiekunowie osób starszych
(3)
Poziom niższy średniozaawansowany
(3)
Położne
(3)
Przedsiębiorcy
(3)
Psychiatrzy
(3)
Ratownicy medyczni
(3)
4-7 lat
(2)
Adwokaci
(2)
Animatorzy
(2)
Aplikanci
(2)
B2 poziom biegłości językowej
(2)
C1 poziom biegłości językowej
(2)
Doradcy zawodowi
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko niedosłyszące
(2)
Grupa wiekowa Dorośli
(2)
Grupa wiekowa Dzieci
(2)
Klasa 0.
(2)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Zaburzenia mowy
(18)
Wymowa
(17)
Język polski
(15)
Korekcja mowy
(15)
Terapia logopedyczna
(14)
Logopedia
(12)
Afazja
(8)
Chorzy z afazją
(8)
Dzieci
(7)
Nauczanie początkowe
(5)
Autyzm
(4)
Diagnoza logopedyczna
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Spółgłoski
(4)
Dysleksja i dysgrafia
(3)
Dziecko autystyczne
(3)
Dziecko niedosłyszące
(3)
Komunikacja werbalna
(3)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(2)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Jąkanie
(2)
Język polski (przedmiot szkolny)
(2)
Kompetencje społeczne
(2)
Logopedia dziecięca
(2)
Mutyzm
(2)
Młodzież
(2)
Neurologopedia
(2)
Rozwój fizyczny dziecka
(2)
AFA-Skala (metoda diagnostyczna)
(1)
Afazja dziecięca
(1)
Chorzy po udarze mózgu
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Dziecko jąkające się
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko z mutyzmem wybiórczym
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną DBN
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Echolalia
(1)
Fizjoterapia
(1)
Fonetyka
(1)
Foniatria
(1)
Grafomotoryka
(1)
Gramatyka
(1)
Gry edukacyjne
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Język minimalny
(1)
Klocki Lego
(1)
Kompetencje komunikacyjne
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie zawodowe
(1)
Leczenie
(1)
Logopedzi
(1)
Miasta
(1)
Motoryka mała
(1)
Mowa
(1)
Mowa dziecka
(1)
Mutyzm wybiórczy
(1)
Nauczanie
(1)
Neonatologia
(1)
Neurologia dziecięca
(1)
Neurorehabilitacja
(1)
Osoby z niepełnosprawnością
(1)
Pamięć słuchowa
(1)
Pedagogika specjalna
(1)
Profilaktyka logopedyczna
(1)
Promocja zdrowia
(1)
Psychologia rozwojowa
(1)
Rehabilitacja medyczna
(1)
Rodzina
(1)
Rozwój psychofizyczny dziecka DBN
(1)
Samodzielność
(1)
Samogłoski
(1)
Sprawność motoryczna
(1)
Spółgłoski szumiące
(1)
Słuch
(1)
Słuch fonematyczny
(1)
Teoria umysłu
(1)
Terapia mowy
(1)
Terapia zabawą
(1)
Testy logopedyczne
(1)
Trening umysłu
(1)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(1)
Udar mózgu
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy mowy
(1)
Zaburzenia psychomotoryczne
(1)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Zachowanie
(1)
Temat: czas
2001-
(2)
Temat: miejsce
Polska
(2)
Gatunek
Ćwiczenia i zadania
(21)
Poradnik
(12)
Materiały pomocnicze
(8)
Praca zbiorowa
(7)
Podręcznik
(6)
Ćwiczenia logopedyczne
(5)
Monografia
(3)
Opracowanie
(3)
Opowiadania i nowele
(2)
Publikacja bogato ilustrowana
(2)
Scenariusz zajęć
(2)
Case study (studium przypadku)
(1)
Kompendia i repetytoria
(1)
Książka do wypełniania
(1)
Księga pamiątkowa
(1)
Program nauczania
(1)
Program nauczania. DBN
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wiersze
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(41)
Językoznawstwo
(25)
Medycyna i zdrowie
(13)
Psychologia
(11)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
56 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30653 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Mutyzm wybiórczy (ang. selective mutism) jest ogromną przeszkodą w procesie uczenia się u dzieci, która może przetrwać nawet do wieku dorosłego, jeżeli nie jest wystarczająco szybko zdiagnozowana i nie rozpocznie się jej leczenia. W dorosłości często zaczyna być przyczyną naprawdę wielu problemów. To przypadłość ukryta, którą ciężko zauważyć. Ponadto stawia ona dziecko w bardzo niekorzystnej sytuacji społecznej. Spokojne oraz ciche dzieci zwykle nie zwracają na siebie uwagi, więc ich problemy trudniej jest rozpoznać. Najczęściej nauczyciele skupiają się po prostu na tych osobach, które zakłócają spokój klasy. Mutyzm wybiórczy to wciąż dyskutowany problem, który wymaga jeszcze wielu lat badań. Nie jest nawet do końca określone, którzy specjaliści powinni się nim zająć, a wielu nie ma odpowiedniego przygotowania do pracy z dotkniętymi nim dziećmi. Mutyzm wybiórczy wpływa na zaburzenie naturalnych relacji międzyludzkich. Wywołuje poczucie zagrożenia, a dziecko często odrzuca wszelką pomoc. Z tym problemem muszą codziennie zmagać się również rodzice i nauczyciele. Nawet znając ogólne zasady postępowania, przy pierwszym spotkaniu z taką przypadłością rzadko udaje się zareagować w odpowiedni sposób, a następnie skutecznie wprowadzić plan terapeutyczny. Niejednokrotnie rodzicie oraz terapeuci na początku nie interweniują w ogóle, nie chcąc wpłynąć na pogorszenie sytuacji. Tym problemem jednak należy zająć się szybko. Chociaż ostatnio powstało wiele organizacji rodzicielskich, szkoleń i badań, temat ten nadal nie jest przez wiele osób odpowiednio rozumiany. Natomiast tylko prawidłowe zrozumienie tego zagadnienia umożliwia przeprowadzenie skutecznych zajęć terapeutycznych. Z pomocą wszystkim specjalistom przychodzi książka Maggie Johnson oraz Alison Wintgens, stanowiąca szczegółowy zbiór wiedzy na temat mutyzmu wybiórczego. Została ona opracowana z myślą o szerokim gronie odbiorców, pomagając logopedom, psychologom klinicznym i poznawczym, psychiatrom dziecięcym, terapeutom mowy, rodzicom, a nawet osobom bezpośrednio dotkniętym mutyzmem wybiórczym. Książa zawiera również gotowe materiały do wykonywania ćwiczeń z dzieckiem, ułatwiając przeprowadzenie zajęć terapeutycznych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40798 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36383 (1 egz.)
Książka
W koszyku
"Na dwutomową publikację pt. "Wieloaspektowość logopedii" składają się artykuły logopedów – praktyków i teoretyków. Ujmują one prawidłowy rozwój mowy, jej nabywanie w środowisku bilingwalnym, a następnie jej zaburzenia, w tym jąkanie, i propozycje terapii owych zaburzeń. Publikacja prezentuje tradycyjne, upowszechnione już w literaturze przedmiotu, a także najnowsze koncepcje dotyczące etapów rozwoju mowy i czynników na nią wpływających. Poszerza horyzonty czytelnika o społeczno-wychowawczy kontekst rozwoju mowy. Porusza temat umiejętności poprawnego mówienia i jego znaczącej roli w życiu człowieka, w rozwoju jego osobowości, w kontaktach społecznych. Wskazuje podstawowe zadanie logopedii stosowanej, czyli rozwijanie kompetencji językowej i komunikacyjnej oraz sprawności realizacyjnych w tym zakresie, jak też zapobieganie nieprawidłowościom przebiegu tego procesu, likwidacja zakłóceń i zaburzeń komunikacji językowej oraz przeciwdziałanie ich psychicznym i społecznym skutkom. Całość jest logiczna, przemyślana i stanowi podbudowę teoretyczną do diagnozy i terapii logopedycznej w zakresie odstępstw od prawidłowego rozwoju mowy. Zamieszczone teksty w większości są przykładem znakomitego opanowania warsztatu i stanowią bardzo wartościowy materiał merytoryczny."
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36069 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja przeznaczona jest dla logopedów, rodziców i opiekunów dzieci w różnym wieku, z opóźnionym rozwojem mowy, ale także z niepełnosprawnością intelektualną, z niedosłuchem, autyzmem, zespołem Aspergera, mózgowym porażeniem dziecięcym i zespołem Downa. Zamieszczony w niej bogaty materiał wyrazowy dotyczący samogłosek ustnych [a, i, u, e, o, y] pozwali utrwalić ich artykulację, co znacznie usprawni rozwój mowy dzieci.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40416 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36597 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Afazja w stanie ostrym : obraz i dynamika / Małgorzata Krajewska. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, 2022. - 480 stron : fotografie, ilustracje, wykresy ; 25 cm.
(Logopedia XXI Wieku)
Monografia porusza problem afazji w stanie ostrym, bezpośrednio po wystąpieniu uszkodzenia w obrębie ośrodkowego ukadu nerwowego, którego najczęstszą przyczyną jest niedokrwienny udar mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40734 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79846 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Spektrum)
Daniel B. LeGoff jest pomysłodawcą wykorzystywania klocków LEGO® w terapii autyzmu. Jego książka LEGO® w terapii autyzmu to doskonały poradnik, pokazujący, że wspólne budowanie z klocków to nie tylko wspaniała zabawa, lecz także skuteczne narzędzie terapeutyczne. Tworzenie konstrukcji z użyciem klocków LEGO® pomaga w kształtowaniu umiejętności dzielenia się, wymieniania rolami czy nawiązywania kontaktu wzrokowego oraz wspiera rozwój kompetencji społecznych. Stworzony przez autora i jego współpracowników program terapeutyczny obejmuje sprawdzone strategie zarządzania zachowaniem dziecka z autyzmem i rozwijania jego umiejętności oraz ocenę postępów. Niniejsza książka zawiera wiele praktycznych wskazówek dotyczących tego, jak dostosować dom czy gabinet terapeuty do założeń tej terapii oraz jak dobierać właściwe materiały.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37002 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Najnowsze wyniki badań nad dysleksją wskazują, że jest to zaburzenie językowe. U jego podstaw leżą trudności w nabywaniu języka przez dziecko w najwcześniejszych etapach rozwoju, a ich konsekwencją jest (mniej lub bardziej ograniczony) zasób wiedzy i umiejętności, które składają się na sprawne używanie systemu językowego w interakcjach społecznych. W niniejszej publikacji dużo miejsca poświęcono tym treściom kształcenia polonistycznego, które w praktyce dotyczą budowania kompetencji językowej i komunikacyjnej, a więc słuchaniu i rozumieniu tekstów, czytaniu i rozumieniu tekstów, tworzeniu tekstów mówionych, tworzeniu tekstów pisanych, zagadnieniom fonetycznym i ortograficznym. Takie ujęcie tematu wyznacza nowe sposoby inkluzywnego kształcenia językowego dyslektyków, które wykorzystują metody aktywizujące, nacelowane są na pragmatykę języka, uwzględniają indywidualne potrzeby ucznia z dysleksją w szkole podstawowej, a co najważniejsze mogą być wykorzystane przy odpowiednim doborze materiału językowego w pracy z dyslektykiem w starszym wieku szkolnym i kolejnych etapach edukacji. Książka wzbogacona jest więc o karty pracy z praktycznymi ćwiczeniami dyskursywno-receptywnymi rozwijającymi takie umiejętności językowe jak: słuchanie, mówienie, czytanie oraz pisanie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79354 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40155 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poradnik dla początkujących logopedów, nauczycieli przedszkolnych oraz wczesnoszkolnych i rodziców oprócz potrzebnej wiedzy teoretycznej zawiera mnóstwo praktycznych porad oraz pomysłów na ćwiczenia i zabawy logopedyczne. Książka została podzielona na sześć rozdziałów odpowiadających kolejno: sygmatyzmowi (dwa rozdziały, każdy dotyczący innego aspektu tej wady wymowy), rotacyzmowi, ubezdźwięcznianiu, opóźnionemu rozwojowi mowy, jąkaniu. Każdy rozdział zawiera potrzebną dawkę wiedzy na temat przedstawianego zaburzenia logopedycznego, ale przede wszystkim przyporządkowany mu zestaw ćwiczeń oraz zbiór pomysłów na ukierunkowane logopedycznie zabawy. Czytelnik otrzymuje gotowy scenariusz pracy z dzieckiem zmagającym się z określoną wadą wymowy. Dowiaduje się, jak tę wadę rozpoznać, jak przygotować aparat artykulacyjny do ćwiczeń, jak je przeprowadzić, w co się bawić, a także jakich pomocy użyć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31238 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30845 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Opracowane ćwiczenia mają na celu usprawnienie zdolności komunikacyjnych i językowych człowieka z uszkodzeniem mózgu, któremu przebieg choroby uniemożliwia spontaniczne sformułowanie wypowiedzi w tematach mu najbliższych, codziennych. Chory nie tylko odblokowuje się komunikacyjnie, ale wzmacnia się jego poczucie własnej wartości, kiedy jest w stanie porozumieć się (nawet jeśli tworzone komunikaty nadal są schematyczne) z najbliższym otoczeniem, co przełamuje poczucie bezradności i izolacji. Książka została opracowana z myślą o terapeutach i rodzinach osób, które z powodu trudności językowych odcinają się od otoczenia, nie podejmują prób komunikowania swoich potrzeb, zniechęcają się początkowymi lub wieloletnimi porażkami. W takiej sytuacji każde ćwiczenie ukończone sukcesem jest na wagę złota. Stąd bardzo wąski, ale i przemyślany zakres zadań w publikacji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36868 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Prezentowana książka została przeznaczona dla nauczycieli, terapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, a także psychologów. Zawiera materiały zgodne z podstawą programową. Dzięki odpowiedniemu opracowaniu treści umożliwia dopasowanie wymagań edukacyjnych do możliwości psychofizycznych ucznia. Ułatwia zaplanowanie i prowadzenie lekcji, sprawdzając się również podczas ćwiczeń terapeutycznych. Książka umożliwia opracowanie indywidualnego programu edukacyjnego oraz terapeutycznego dla dziecka z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim. Uwzględnia odpowiednie wymagania edukacyjne lub rozwojowe, pomagając każdemu dziecku w sprawnym przyswajaniu wiedzy. Jest przeznaczona do prowadzenia lekcji z uczniem z orzeczeniem o indywidualnym nauczaniu lub rocznym przygotowaniu przedszkolnym, a zwłaszcza do pracy z osobami posiadającymi określoną opinię poradni psychologiczno-pedagogicznej. Przyda się na lekcjach z dziećmi, które mają problemy rozwojowe, utrudniające poradzenie sobie ze szkolnymi zadaniami. Mogą to być trudności z pisaniem lub liczeniem. Książka uwzględnia wymagania związane z nauczaniem osób ze stwierdzonymi zaburzeniami w zachowaniu i nadpobudliwością. Ma również za zadanie pomóc dzieciom niedowidzącym oraz niedosłyszącym. Znajdą tu również odpowiednie informacje nauczyciele, poszukujący wsparcia w pracy z osobą przewlekle chorą (w tym na porażenie mózgowe), a także ze stwierdzoną potrzebą pomocy psychologiczno-pedagogicznej, ale nieposiadającą opinii lub orzeczenia. Wydawnictwo Harmonia rozpoczęło działalność w 1993 r. Zostało założone przez Józefa Częścika, znanego autora książek edukacyjnych. Jest podzielone na działy edukacyjny, naukowy i ogólnotematyczny, oferujące podręczniki szkolne, książki pedagogiczne oraz logopedyczne, a także publikacje naukowe, podejmujące zagadnienia terapeutyczne związane z problemami rozwojowymi dzieci. Książki wydawnictwa otrzymują dobre opinie nauczycieli i rodziców dzięki dbaniu o wysoką wartość merytoryczną. Współpraca z licznymi badaczami umożliwia pozyskiwanie aktualnej wiedzy, która wpływa na wysoką jakość oferowanych materiałów.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78568 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40181 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czytamy opowiadania z obrazkami" to połączenie twórczej zabawy z rozwojem umiejętności językowych. Zawarte w książeczce opowiadania z obrazkami angażują dziecko w proces czytania i służą utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek: - tylnojęzykowych: k,g; - szeregu syczącego: s, z, c, dz; - szeregu szumiącego: sz, ż/rz, cz, dż; - głosek: l,r.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30907 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361, [2] strony : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Książka "Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu" to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.
Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.
Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej.
Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78816 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36333 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40471 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka jest poświęcona problematyce mutyzmu wybiórczego (selektywnego), czyli zaburzeniu wieku dziecięcego, którego głównym objawem jest brak mowy w niektórych sytuacjach społecznych. Wątpliwości i pytania na temat mutyzmu selektywnego towarzyszą rodzicom i ich opiekunom niemal na każdym etapie diagnozy i terapii. Publikacja ma na celu udzielenie odpowiedzi na możliwie najwięcej pytań, m.in.: - Jakie są dzieci z mutyzmem wybiórczym, czego potrzebują? - Jaką strategię postępowania przyjąć, by jego rozwój przebiegał harmonijnie? - Czym grodzi nieleczony mutyzm wybiórczy? - Dlaczego tak ważna jest współpraca pomiędzy rodzicami, terapią i placówką, do której uczęszcza dziecko?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30311 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej