Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(250)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(238)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Publikacje fachowe
(39)
E-booki
(29)
Publikacje naukowe
(25)
Proza
(22)
Druki ulotne
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(406)
wypożyczone
(50)
nieokreślona
(12)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(156)
Brzeziny Wypożyczalnia
(108)
Łowicz Wypożyczalnia
(107)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(97)
Autor
Słupek Kazimierz
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Krukowska Małgorzata
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Brophy Jere E
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Rogers Bill
(4)
Bala Agnieszka
(3)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Lasota Agnieszka
(3)
Naprawa Renata
(3)
Olejniczak-Skarsgård Maria
(3)
Palacio R. J
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Babicka-Wirkus Anna
(2)
Balińska Hanna
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(2)
Brosche Heidemarie
(2)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(2)
Bullock Claire
(2)
Celuch Małgorzata
(2)
Chętkowski Dariusz
(2)
Dąbrowska Teresa
(2)
Fechner-Sędzicka Iwona
(2)
Gałązka Kinga
(2)
Gurycka Antonina
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kielin Jacek
(2)
King Gail
(2)
Knopik Tomasz
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Limont Wiesława
(2)
Mach Cecylia
(2)
Moyski Elżbieta
(2)
Muzioł Ewa Antonina
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pańczyk Jolanta
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Przygońska Ewa
(2)
Reuttowa Natalia
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Shanker Stuart (1952- )
(2)
Stepaniuk Joanna
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Wolanin Mikołaj (2002- )
(2)
ZającPaulina
(2)
Asher Jay (1975- )
(1)
Baker Jed
(1)
Balcerek Helena
(1)
Banasiak Bożena
(1)
Barosik Jolanta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bauer Joachim
(1)
Beauvais Clémentine (1989- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bińczycka Jadwiga. Liberalizm i represjonizm w wychowaniu
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowska Ewa (edukacja wczesnoszkolna)
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Braun Marcin
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzechwa Jan
(1)
Brzostek-Pawłowska Jolanta
(1)
Busz Anna
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cybis Natalia
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czyżewski Waldemar
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Dawson Peg
(1)
Delbani Hanka. Interakcje nauczyciel - uczeń w szkole społecznej i publicznej
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dix Paul
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dudek-Różycki Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(118)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(275)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(273)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(38)
Szkoły podstawowe
(24)
Dzieci
(20)
9-13 lat
(18)
Pedagodzy
(12)
Rodzice
(12)
6-8 lat
(9)
Młodzież
(9)
Przedszkola
(9)
Szkoły specjalne
(9)
14-17 lat
(8)
Klasa 3.
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 4-8
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Trenerzy
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura francuska
(2)
Literatura belgijska
(1)
Temat
Uczniowie
(77)
Nauczyciele
(40)
Uczeń
(29)
Uczeń zdolny
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Nauczanie
(16)
Nauczanie początkowe
(16)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(14)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Uczenie się
(11)
Wychowanie
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Motywacja uczenia się
(10)
Młodzież szkolna
(10)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Uczniowie klas początkowych
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Edukacja włączająca
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie -- psychologia
(8)
Czas wolny od pracy ucznia
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Zdolności
(7)
Autyzm
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Metody nauczania
(6)
Pedagogika
(6)
Percepcja wzrokowa
(6)
Rodzina
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Kształcenie
(5)
Motywacja
(5)
Nastolatki
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Przyjaźń
(5)
Uczucia
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Odrzucenie rówieśnicze
(4)
Postawy
(4)
Prawa ucznia
(4)
Rodzice
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wychowanie w szkole
(4)
Zachowanie
(4)
Auggie Pullman (postać fikcyjna)
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Inność
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język polski
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Magia
(3)
Mentoring
(3)
Nauczyciele a uczniowie
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pisanie
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Socjoterapia
(3)
Spostrzeganie
(3)
Szkoła
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Trening umiejętności społecznych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wychowawstwo
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zainteresowania
(3)
Zakochanie
(3)
Czarodzieje
(2)
Czas wolny
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emocje
(2)
Grafomotoryka
(2)
Temat: dzieło
Pajączek na rowerze
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Norwood (Stany Zjednoczone, stan Karolina Północna)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wileńszczyzna
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(34)
Poradnik
(29)
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(14)
Powieść
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Raport z badań
(7)
Monografia
(6)
Opowiadania i nowele
(6)
Powieść obyczajowa
(5)
Fantastyka
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Program nauczania
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Podręczniki
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(104)
Psychologia
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Matematyka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
279 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Rozwijanie umiejętności uczenia się / Magdalena Goetz. - Wydanie II. - Warszawa : Wiedza i Praktyka sp. z o.o., 2021. - 58 stron : ilustracje ; 30 cm.
Poradnik oraz gotowe materiały do pracy z uczniami na zajęciach rozwijających umiejętność uczenia się. Poznaj praktyczne wskazówki, które pozwolą uczniom skutecznie się uczyć! Młodsze dzieci, zwłaszcza w okresie nauczania początkowego, potrzebują w tym zakresie pomocy dorosłych. W obszarze rozwijania umiejętności samodzielnej nauki wiele zależy więc od nauczyciela, który będzie odpowiednie ćwiczenia wprowadzał podczas lekcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36396 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79296 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79006 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Wspomaganie rozwoju dzieci : edukacja przedszkolna / Wiesława Żaba-Żabińska. - Kielce : Grupa MAC, copyright 2016. - 103 strony : ilustracje ; 24 cm.
(Owocna Edukacja.)
Publikacja zawiera karty przeznaczone do pracy indywidualnej – z ćwiczeniami, których celem jest nauczenie dzieci wyrażania i nazywania emocji towarzyszących im w życiu, a także poznawanie sposobów radzenia sobie z nimi. Dzieciństwo nie jest pozbawione żadnych zmartwień, trosk, obaw i trudności. Dzieci przeżywają wiele lęków, które nie zawsze można wyjaśnić w racjonalny sposób, ale należy je potraktować poważnie. Pomocne są zabawy i ćwiczenia, które dodadzą im odwagi, uświadomią przeżywane uczucia, spowodują, by się one pojawiły oraz zachęcą dzieci, by otwarcie je wyrażały. Dzięki nim dzieci staną się silniejsze emocjonalnie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78064 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Do polskich szkół i przedszkoli uczęszcza coraz więcej dzieci z Ukrainy. Zatrudniani są też nauczyciele, pomoce nauczycieli. Najnowsze, zmienione przepisy określają szczegółowe wymagania oraz zwolnienia, które obowiązują w przypadku przyjmowania uchodźców do polskich placówek. Dlatego przekazujemy w Państwa ręce kompendium wiedzy na temat obywateli Ukrainy w polskiej oświacie. Publikacja zawiera omówienie przepisów, odpowiedzi na pytania dyrektorów, karty pracy i scenariusze pracy oraz dokumenty w języku polskim i ukraińskim.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79789 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Pomóż dziecku z ASD rozwijać się w optymalny sposób dzięki interaktywnym ćwiczeniom budującym umiejętności społeczne i pewność siebie! Ćwiczenia, gry i zabawy to świetny sposób, żeby ułatwić dziecku z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD) naukę i rozwój. Książka zawiera 50 zadań, które opracowano specjalnie po to, by pomóc najmłodszym (w wieku od 4 do 8 lat) rozumieć własne uczucia, regulować emocje, skutecznie komunikować się z innymi osobami oraz poprawić koncentrację. Dzięki kolorowym ilustracjom łatwiej będzie wykształcić umiejętności przydatne w życiu i rozwinąć talenty dziecka! Autyzm. Ćwiczenia dla dzieci to propozycja zarazem nauki i zabawy. Zagadki, quizy, kolorowanki i ćwiczenia angażujące uwagę pomogą maluchom zrozumieć autyzm i poprawić codzienne umiejętności życiowe potrzebne w domu i szkole. Zadania takie, jak „Małpi labirynt”, pomogą odciągnąć uwagę od zachowań powtarzalnych, a inne, jak „Zabawa z gliną”, ułatwią wyrażenie swoich uczuć dzieciom niemówiącym. Opis każdego ćwiczenia zawiera przystępne informacje dla dorosłych, na co powinni zwrócić uwagę podczas pracy z dzieckiem. Zadania proponowane w książce dotyczą w szczególności kilku obszarów: - komunikacji - umiejętności społecznych - uczuć - samoregulacji - integracji sensorycznej - ograniczonych i powtarzających się zachowań. PUJA TRIVEDI PARIKH jest licencjonowaną psychoterapeutką i analityczką zachowania (LCSW, BCBA) z 12-letnim doświadczeniem. W ramach prywatnej praktyki psychoterapeutycznej pracuje z dziećmi i ich rodzinami oraz z osobami dorosłymi z autyzmem, ADHD, depresją, traumą lub lękiem.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40367 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36527 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 31085 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Monografia koncentruje się wokół rozważań na temat szczególnej roli nauczycieli- wychowawców, wykraczającej poza stricte dydaktyczne wymagania, na ich relacjach z uczniami, mających na celu wspieranie i pomaganie im w zmaganiu się z sytuacjami stresującymi, trudnymi, w procesach podejmowania decyzji. Działania te wymagają uważności, identyfikacji potrzeb ucznia, w kontekście znajomości jego sytuacji edukacyjnej i życiowej, mobilizacji do podjęcia działań i zastosowania zróżnicowanych strategii pomocowych, przede wszystkim opartych na efektywnej komunikacji z dziećmi i młodzieżą. W tym zakresie niezbędne są też rozbudowane kompetencje społeczne, które nauczyciel-wychowawca może wykorzystać w procesach wspierania uczniów. Zawarte w monografii wyniki badań (realizowanych w różnych paradygmatach badawczych) pochodzą z wielu rozmaitych ujęć badawczych. Ich wyniki posłużyły do zilustrowania (nie)wspierającej roli wychowawców klas, z uwzględnieniem ich kompetencji społecznych, diagnozowanych z perspektywy uczniowskiej i nauczycielskiej. Zadaniem tej refleksji jest przede wszystkim wskazanie na procesy pomocy i wsparcia adresowanego do uczniów, obecne w przestrzeni szkoły, które kreuje nauczyciel-wychowawca. Publikacja jest adresowana zarówno do teoretyków zajmujących się edukacją, w tym takimi subdyscyplinami pedagogiki, jak poradnictwo, pedagogika szkoły, pedeutologia, jak też do praktyków, decydentów wpływających na kształt szkoły, a przede wszystkim samych nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Karty przeznaczone są dla psychologów, terapeutów, socjoterapeutów, pedagogów do pracy indywidualnej i grupowej z dziećmi, a także dla nauczycieli podczas lekcji wychowawczych, czy zajęć świetlicowych. Materiały te z powodzeniem mogą być wykorzystywane przez rodziców i opiekunów, którzy chcieliby pomóc dzieciom w lepszym odkrywaniu świata własnych emocji, myśli i zachowań, ale nie potrafią z dziećmi o tym rozmawiać. Trening umiejętności emocjonalnych i społecznych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37036 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja „Uczeń pełnoletni w szkole – 10 problemowych sytuacji z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania z uczniem pełnoletnim. Zapoznaj się z konkretnymi wskazówkami, dokumentami, przepisami prawa i zasadami postępowania!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40700 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36950 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30830 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały i sprawozdania z badań” znajdują się teksty poświęcone problemom, z jakimi zmagają się nauczyciele dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz funkcjonowaniu w społeczeństwie dzieci i osób dorosłych z niepełnosprawnościami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
We współczesnej rzeczywistości zdziczenia obyczajów, upadków autorytetów, dominacji „kultury” przemocy i agresji, potrzeba nam, jak nigdy dotąd wyważonej, spokojnej refleksji nad naszą codziennością edukacyjną. Potrzeba nam spojrzenia na dzisiejszą szkołę oczyma pedagoga praktyka, nauczyciela zorientowanego antropologicznie, osoby, której na sercu leży kultura życia codziennego, szczególnie kultura szkoły. Taką osobą jest Autor recenzowanej pracy. Muszę wyznać, że z dużym zainteresowaniem przestudiowałem dostarczony mi tekst, który nie nuży czytelnika, lecz wprost przeciwnie, w miarę upływu czasu coraz bardziej przyciąga jego uwagę. Nie da się przeprowadzić skutecznej reformy systemu bez uwzględnienia norm i zachowań uczniów, sposobów zagospodarowania przestrzeni szkolnej, rytuałów życia szkolnego czy wreszcie języka uczniowskiego – które to elementy tworzą obraz kultury szkoły. Autor właśnie te czynniki uczynił przedmiotem swoich badań teoretyczno-empirycznych. Z recenzji prof. M. Śniezyńskiego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Opracowanie poświęcone jest trzem podstawowym kwestiom, jakimi są: wsparcie psychologiczno-pedagogiczne, uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi i w końcu rozległy i trudny problem zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży w wieku szkolnym. Autorzy skupiają się na szczególnie trudnym podmiocie jakim jest uczeń z zaburzeniami psychicznymi, w tym dzieci i młodzież, która bez systemowej, interdyscyplinarnej i profesjonalnej pomocy nie jest w stanie realizować z powodzeniem obowiązku szkolnego, ale i rozwijać się i funkcjonować w wielu przestrzeniach własnej aktywności.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnosprawnością wzroku kształcących się w szkołach ogólnodostępnych, integracyjnych oraz specjalnych. Przedmiotem żywych dyskusji, zarówno wśród naukowców, jak i decydentów oświatowych, nauczycieli oraz rodziców, jest w ostatnich latach edukacja włączająca. Niniejsza pozycja stanowi kolejny głos w dialogu na temat założeń teoretycznych i potencjału praktycznego tej, coraz bardziej popularnej, koncepcji kształcenia niesegregacyjnego na tle innych możliwości realizowania obowiązku szkolnego: edukacji integracyjnej i specjalnej. Weryfikacja cech swoistych dla każdej z form edukacji odbyła się z udziałem grupy uczniów szczególnie wymagających adekwatnej reakcji szkoły na specjalne potrzeby edukacyjne, a jednocześnie wrażliwych na jej brak – uczniów z niepełnosprawnością wzroku.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. Pd-1299 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wielu krajach ocenianie kształtujące uważane jest za jeden z najbardziej obiecujących kierunków zmiany nauczania. Jest to rodzaj oceniania szkolnego, którego głównym celem jest pomoc uczniowi w uczeniu się. Liczne badania i poważne raporty pokazują, że ocenianie kształtujące jest bardzo skutecznym sposobem podnoszenia osiągnięć uczniów. Inną przyczyną zainteresowania tym sposobem oceniania jest to, że ocenianie kształtujące przygotowuje uczniów do uczenia się przez całe życie. Badania wykazują również, że ocenianie kształtujące jest pomocne w zakresie wyrównywania szans edukacyjnych. Aby uczniowie byli przygotowani do uczenia się po zakończeniu formalnej edukacji, potrzebują umiejętności aktywnego budowania własnej wiedzy i zrozumienia zjawisk, a nie tylko biernego przyswajania podawanych im informacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe! Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić? Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego. Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń. Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających: rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy, wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Książka „Pedagog w klasie. Scenariusze zajęć profilaktycznych i doradczych” to praktyczna pomoc dla każdego pedagoga. Publikacja zawiera aż 20 scenariuszy zajęć z uczniami – w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga. Cały materiał podzieliliśmy na 3 bloki tematyczne: 1. Scenariusze zajęć dla najmłodszych, 2. Scenariusze z doradztwa zawodowego, 3. Integracja uczniów. W każdym rozdziale znajdują się scenariusze z danej tematyki wraz z niezbędnymi do pracy załącznikami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej