Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(250)
IBUK Libra
(29)
Forma i typ
Książki
(238)
Publikacje dydaktyczne
(56)
Publikacje fachowe
(39)
E-booki
(29)
Publikacje naukowe
(25)
Proza
(22)
Druki ulotne
(8)
Poradniki i przewodniki
(8)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Audiobooki
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(405)
wypożyczone
(51)
nieokreślona
(12)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(156)
Brzeziny Wypożyczalnia
(108)
Łowicz Wypożyczalnia
(107)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(97)
Autor
Słupek Kazimierz
(8)
Borowska-Kociemba Agnieszka
(6)
Krukowska Małgorzata
(5)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(5)
Szuścik Urszula
(5)
Tanajewska Alicja
(5)
Brophy Jere E
(4)
Kruszewski Krzysztof
(4)
Rogers Bill
(4)
Bala Agnieszka
(3)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(3)
Jarosz-Bilińska Anna
(3)
Lasota Agnieszka
(3)
Naprawa Renata
(3)
Olejniczak-Skarsgård Maria
(3)
Palacio R. J
(3)
Paszkiewicz Aneta
(3)
Aksamit-Staszkiewicz Diana
(2)
Babicka-Wirkus Anna
(2)
Balińska Hanna
(2)
Bartosik Jolanta
(2)
Borowska-Kociemba Agnieszka (pedagog)
(2)
Brosche Heidemarie
(2)
Brzechwa Jan (1900-1966)
(2)
Bullock Claire
(2)
Celuch Małgorzata
(2)
Chętkowski Dariusz
(2)
Dąbrowska Teresa
(2)
Fechner-Sędzicka Iwona
(2)
Gałązka Kinga
(2)
Gurycka Antonina
(2)
Głodkowska Joanna
(2)
Kielin Jacek
(2)
King Gail
(2)
Knopik Tomasz
(2)
Kosmowska Barbara (1958- )
(2)
Kud Marzena
(2)
Limont Wiesława
(2)
Mach Cecylia
(2)
Moyski Elżbieta
(2)
Muzioł Ewa Antonina
(2)
Młynarczyk-Karabin Ewelina
(2)
Oelszlaeger-Kosturek Beata
(2)
Pawlak Mirosław
(2)
Pańczyk Jolanta
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Przygońska Ewa
(2)
Reuttowa Natalia
(2)
Rybińska Agnieszka
(2)
Shanker Stuart (1952- )
(2)
Stepaniuk Joanna
(2)
Szczepańska Krystyna
(2)
Szczygieł Aleksandra
(2)
Wolanin Mikołaj (2002- )
(2)
ZającPaulina
(2)
Asher Jay (1975- )
(1)
Baker Jed
(1)
Balcerek Helena
(1)
Banasiak Bożena
(1)
Barosik Jolanta
(1)
Bartoszewski Jakub
(1)
Bauer Joachim
(1)
Beauvais Clémentine (1989- )
(1)
Bednarkowa Wiga
(1)
Biela Agnieszka
(1)
Bielecka Małgorzata
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Bińczycka Jadwiga. Liberalizm i represjonizm w wychowaniu
(1)
Blythe Sally Goddard
(1)
Boniszewska Anna
(1)
Borawska-Kalbarczyk Katarzyna
(1)
Borowska Ewa (edukacja wczesnoszkolna)
(1)
Boryszewska Jolanta
(1)
Borzęcka Anna (pedagogika)
(1)
Braun Marcin
(1)
Bronikowski Michał
(1)
Brzechwa Jan
(1)
Brzostek-Pawłowska Jolanta
(1)
Busz Anna
(1)
Christoph Monika
(1)
Chrzanowska Iwona
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Cieślikowska Joanna
(1)
Ciżkowicz Barbara
(1)
Cybis Natalia
(1)
Czechowska Anna
(1)
Czyżewski Waldemar
(1)
Danilewska Joanna
(1)
Dawidowicz Maria
(1)
Dawson Peg
(1)
Delbani Hanka. Interakcje nauczyciel - uczeń w szkole społecznej i publicznej
(1)
Deman Isabelle
(1)
Denek Kazimierz
(1)
Deptuła Maria (pedagog)
(1)
Dix Paul
(1)
Dobrakowska Anetta
(1)
Domagała Aneta
(1)
Drewniak-Wołosz Elżbieta
(1)
Duda Wioleta
(1)
Dudek-Różycki Karol
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(92)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(29)
1990 - 1999
(9)
1980 - 1989
(7)
1970 - 1979
(3)
1960 - 1969
(4)
1950 - 1959
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(118)
1901-2000
(4)
1945-1989
(2)
1918-1939
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(275)
nieokreślony (s.l.)
(3)
Język
polski
(273)
nieznany (xxx)
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(38)
Szkoły podstawowe
(24)
Dzieci
(20)
9-13 lat
(18)
Pedagodzy
(12)
Rodzice
(12)
6-8 lat
(9)
Młodzież
(9)
Przedszkola
(9)
Szkoły specjalne
(9)
14-17 lat
(8)
Klasa 3.
(6)
Nauczyciele przedszkoli
(6)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Klasa 1.
(5)
Klasa 2.
(5)
Klasa 4.
(5)
Klasa 5.
(5)
Klasa 6.
(5)
Pedagodzy specjalni
(5)
Psycholodzy
(5)
Terapeuci zajęciowi
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Nauczanie początkowe
(3)
Nauczyciele szkół podstawowych
(3)
Psychoterapeuci
(3)
Szkoły średnie
(3)
Dyrektorzy szkół
(2)
Klasa 4-8
(2)
Nauczyciele nauczania początkowego
(2)
Studenci
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Terapeuci
(2)
Wychowawcy klas
(2)
0-5 lat
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Klasa 0.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Logopedzi
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z autyzmem
(1)
Socjoterapeuci
(1)
Szkoły ponadpodstawowe
(1)
Terapeuci pedagogiczni
(1)
Trenerzy
(1)
Tyflopedagodzy
(1)
Uczniowie
(1)
Wychowawcy
(1)
Wychowawcy świetlic
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(13)
Literatura amerykańska
(5)
Literatura francuska
(2)
Literatura belgijska
(1)
Temat
Uczniowie
(77)
Nauczyciele
(40)
Uczeń
(29)
Uczeń zdolny
(23)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(19)
Nauczanie
(16)
Nauczanie początkowe
(16)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(14)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(13)
Uczenie się
(11)
Wychowanie
(11)
Wychowanie przedszkolne
(11)
Motywacja uczenia się
(10)
Młodzież szkolna
(10)
Zajęcia korekcyjno-wyrównawcze
(10)
Kompetencje społeczne
(9)
Uczniowie klas początkowych
(9)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(8)
Edukacja włączająca
(8)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(8)
Szkolnictwo
(8)
Uczniowie -- psychologia
(8)
Czas wolny od pracy ucznia
(7)
Relacje międzyludzkie
(7)
Zdolności
(7)
Autyzm
(6)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(6)
Metody nauczania
(6)
Pedagogika
(6)
Percepcja wzrokowa
(6)
Rodzina
(6)
Uczniowie gimnazjów
(6)
Dzieci
(5)
Dziecko
(5)
Dziecko autystyczne
(5)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(5)
Efektywność nauczania
(5)
Kształcenie
(5)
Motywacja
(5)
Nastolatki
(5)
Pedagogika specjalna
(5)
Przyjaźń
(5)
Uczucia
(5)
Wsparcie edukacyjne
(5)
Dziecko z trudnościami w uczeniu się
(4)
Klasa szkolna (socjologia)
(4)
Nauczyciele nauczania początkowego
(4)
Odrzucenie rówieśnicze
(4)
Postawy
(4)
Prawa ucznia
(4)
Rodzice
(4)
Uczniowie szkół podstawowych
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Wychowanie w szkole
(4)
Zachowanie
(4)
Auggie Pullman (postać fikcyjna)
(3)
Chorzy w rodzinie
(3)
Czytanie
(3)
Diagnoza pedagogiczna
(3)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Dziecko zdolne
(3)
Godzina wychowawcza
(3)
Inność
(3)
Integracja społeczna
(3)
Język polski
(3)
Język polski (przedmiot szkolny)
(3)
Klimat szkoły
(3)
Kompetencje emocjonalne
(3)
Magia
(3)
Mentoring
(3)
Nauczyciele a uczniowie
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Niepełnosprawność intelektualna
(3)
Niepowodzenia szkolne
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Pisanie
(3)
Programowanie (informatyka)
(3)
Psychologia wychowawcza
(3)
Rozumowanie (logika)
(3)
Socjoterapia
(3)
Spostrzeganie
(3)
Szkoła
(3)
Terapia logopedyczna
(3)
Trening umiejętności społecznych
(3)
Uczniowie szkół średnich
(3)
Uwaga (psychologia)
(3)
Wychowawstwo
(3)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(3)
Zainteresowania
(3)
Zakochanie
(3)
Czarodzieje
(2)
Czas wolny
(2)
Dojrzałość szkolna
(2)
Dojrzewanie
(2)
Dyscyplina szkolna
(2)
Dziecko niepełnosprawne
(2)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(2)
Edukacja zdrowotna
(2)
Emocje
(2)
Grafomotoryka
(2)
Temat: dzieło
Pajączek na rowerze
(1)
Temat: czas
2001-
(13)
1901-
(2)
1901-2000
(2)
2001-0
(2)
1918-1939
(1)
Temat: miejsce
Polska
(14)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(2)
Norwood (Stany Zjednoczone, stan Karolina Północna)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Wileńszczyzna
(1)
Województwo łódzkie (1999- )
(1)
Gatunek
Karty pracy ucznia
(34)
Poradnik
(29)
Opracowanie
(19)
Praca zbiorowa
(14)
Powieść
(11)
Scenariusz zajęć
(11)
Ćwiczenia i zadania
(9)
Materiały pomocnicze
(8)
Raport z badań
(7)
Monografia
(6)
Opowiadania i nowele
(6)
Powieść obyczajowa
(5)
Fantastyka
(3)
Podręcznik
(3)
Poradniki dla nauczycieli
(3)
Scenariusze zajęć
(3)
Program nauczania
(2)
Wzory dokumentów
(2)
Broszura
(1)
Fantasy
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Podręczniki
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Poradniki
(1)
Powieść przygodowa
(1)
Programy nauczania
(1)
Programy nauczania dla szkół specjalnych
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Reportaż
(1)
Wywiad dziennikarski
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(104)
Psychologia
(16)
Socjologia i społeczeństwo
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Matematyka
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(4)
Językoznawstwo
(3)
Medycyna i zdrowie
(2)
Nauka i badania
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Literaturoznawstwo
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
279 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
W nowoczesnej edukacji zmierza się do równego traktowania uczniów pełnosprawnych i uczniów z niepełnosprawnościami, dawania tym drugim szans sukcesu, radości ze współdziałania, dzielenia pozytywnych uczuć. Skutki takich działań związane są w dużym stopniu z relacjami interpersonalnymi uczniów z niepełnosprawnościami z ich pełnosprawnymi rówieśnikami, zatem warto je diagnozować, by dawać praktykom edukacyjnym (nauczycielom, wychowawcom, pedagogom szkolnym) wskazówki metodyczne. Książka Izabeli Plieth-Kalinowskiej ma znaczące wartości poznawcze, głównie z teorii wychowania, pośrednio zaś ma wartości metodyczne dla praktyki wychowania i kształcenia szkolnego.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Książka „Pedagog w klasie. Scenariusze zajęć profilaktycznych i doradczych” to praktyczna pomoc dla każdego pedagoga. Publikacja zawiera aż 20 scenariuszy zajęć z uczniami – w tym praktyczne karty pracy, ćwiczenia, formularze, ankiety. Wszystko w formie przystępnej dla pedagoga. Cały materiał podzieliliśmy na 3 bloki tematyczne: 1. Scenariusze zajęć dla najmłodszych, 2. Scenariusze z doradztwa zawodowego, 3. Integracja uczniów. W każdym rozdziale znajdują się scenariusze z danej tematyki wraz z niezbędnymi do pracy załącznikami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wyrasta z przekonania o niesłuszności nagminnej krytyki edukacji. Autorka sugeruje, że docenienie szkoły może inspirować do podejmowania późniejszych prób zmiany kształcenia na lepsze. Dezaprobata raczej konserwuje dawne przyzwyczajenia niż wspiera w szukaniu nowych rozwiązań. Badaczka przekonuje, że konsekwencji jednostronnych i przez to niebezpiecznych sądów doświadczamy w procesie kolejnych reform. Przygląda się kierunkom zmian w najnowszych podręcznikach polonistycznych i zestawia je z uwagami czynionymi już w latach 90. XX wieku. Prezentuje materiały wywiedzione wprost z praktyki. Porównuje edukację w Polsce i szkole międzynarodowej. Opisuje działania inspirowane przez historyka, nauczycielki plastyki i przedsiębiorczości, a także efekty lekcji języka polskiego i przedmiotu nazwanego oblicza współczesnej kultury. Wiele z analizowanych propozycji miało miejsce w latach 2018/2019 oraz 2019/2020. Bohaterami większości tekstów są uczennice i uczniowie, a w centrum uwagi usytuowane są ich szkolne teksty. Metodyczny konkret nie tylko służy oglądowi edukacyjnej rzeczywistości. Umożliwia jej zdecydowanie bardziej panoramiczne obrazowanie, osadzenie na tle dawniejszej i współczesnej myśli metodycznej. Dokumentację tegoż stanowią przywoływane prace dotyczące rozmaitych opcji dydaktycznych. Różnice między nimi otwierają przed szkołą sferę wolności, zapewniając nauczycielkom i nauczycielom wybór najbliższej im koncepcji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja ma na celu dostarczanie teorii i koncepcji wspomagających zrozumienie procesów zachodzących w rodzinie, przedstawia też próbę uchwycenia problemów, z jakimi zmaga się współczesna rodzina, w tym zachowań problemowych dzieci i młodzieży, czy następstw wykorzystywania seksualnego w dzieciństwie. Opracowanie stanowi zbiór prac teoretycznych i doniesień z badań dotyczących roli rodziny w procesie wychowania. Jest to rodzaj punktowego naświetlania wychowawczej funkcji rodziny, która pełni wiele różnych ról, dzieli te funkcje na instytucjonalne i osobowe. Monografia porusza m.in. problem znaczenia rodziny w formowaniu charakteru w okresie dorastania, spectrum zagadnień związanych z ojcostwem, czy potrzeb pokolenia cyfrowego
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia jest przede wszystkim zapisem innowacyjnych praktyk edukacyjnych, eksperymentów i propozycji rozwiązań szkolnych w zwykłej, codziennej praktyce, mogących stanowić o sile tej książki. Nie tyle bowiem chodzi dziś o budowanie teoretycznych podstaw, które na nic się zdają w szkolnej rzeczywistości, ile o umiejętność wejścia w ponowoczesną oraz nowomedialną rzeczywistość, dotykającą wszystkich przestrzeni życia codziennego (w tym edukacji) i odnalezienie się w niej. Publikacja z pewnością dowodzi tego, że to nie systemowe rozwiązania, ale oddolne poszukiwania poszczególnych praktyków są ratunkiem dla współczesnej edukacji […]. Dzięki nauczycielom, którzy poszukują przestrzeni porozumienia z młodymi ludźmi, zachodzi zmiana. Na razie jest ona niewidoczna, bo dokonuje się po cichu, pokątnie, niesystemowo, w cieniu zwyczajnych lekcji, ale obejmuje coraz większą rzeszę nauczycieli i pedagogów, którym zależy, którym się chce. Z recenzji prof. dr. hab. Adama Regiewicza
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Treść książki ukazuje specyfikę semiotyczną współczesnej szkoły, z uwypukleniem warstwy wizualnej (w tym form autoprezentacji wzrokocentrycznej uczniów i nauczycieli, będącej formą ekspresji swej niezależności lub - czasem - ukrycia siebie i ikonosfery, także proksemicznej). Dzięki przedstawionym w monografii eksploracjom możemy przekazać czytelnikom (środowisku akademickiemu i studentom, ale też dyrektorom szkół, nauczycielom, uczniom oraz osobom związanym z szeroko rozumianą edukacją) wskazania dla większej troski o estetyczny wymiar lokalizacji miejsc i otoczenia rzeczowego, w którym przebiega proces edukacji (ze zwróceniem uwagi na niebezpieczeństwo tolerowania kiczu czy przemocy symbolicznej), w tym także zwracamy uwagę na istotność uwzględniania sposobów komunikowania siebie przez podmioty edukacji przez dress code. Informacje te przyniosą niezbędne wytyczne, dane, wskazówki dla osób odpowiedzialnych za wizualny kształt otoczenia szkoły czy projektowanie przestrzeni przyjaznej uczeniu się. Pomogą też w eliminowaniu zakłóceń pojawiających się w komunikowaniu się pomiędzy uczestnikami interakcji szkolnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Numer poświęcony różnym zagadnieniom z zakresu pedagogiki. Artykuły dotyczą m.in. filozofii wychowania inspirowanej tekstami Leszka Kołakowskiego, roli miejsca i przestrzeni w procesie resocjalizacji młodzieży, coatchingu jako wsparcia wychowawczego. Autorzy przedstawiają też najnowsze badania rozwoju dzieci uczęszczających do żłobków i przedszkoli, wypalenia uczniów gimnazjów oraz motywacji wolontariuszy wspierających osoby z niepełnosprawnością ruchową.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Numer ma charakter monograficzny, a zgromadzone w nim artykuły prezentują wielorakie przestrzenie uczenia się, zróżnicowane paradygmatycznie i kulturowo. Autorzy tekstów osadzają uczenie się w ramach ontologicznych, epistemologicznych, aksjologicznych i praktycznych, problematyzując matrycowe ujęcia tej kategorii pedagogicznej i ukazując jej dynamikę, która ujawnia się w relacjach ze złożonymi kontekstami.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Publikacja poświęcona jest zagadnieniu oceniania wspierającego, jego obecności we współczesnej dydaktyce i metodyce kształcenia, a także jego wielowymiarowym i zróżnicowanym aspektom oddziaływań, skupionym głównie na budowaniu jakości praktyki edukacyjnej szkoły. Problematyka oceny szkolnych osiągnięć ucznia, jak również pojęcie jakości szkoły należą do najbardziej istotnych zagadnień obecnych we współczesnych systemach edukacyjnych. Ze Wstępu Recenzowana rozprawa jest w pierwszej kolejności adresowana do szeroko rozumianego środowiska pedagogicznego, zaangażowanego w proces dydaktyczny i poszukującego twórczych rozwiązań. Jednakże ogólny charakter problemów w niej zawartych daleko prowadzi poza problematykę oceniania wspierającego i otwiera potrzebę dyskusji nad przemianami polskiej edukacji. Zatem zainteresowane winny być także inne środowiska: psychologowie, socjologowie, filozofowie, politycy. Z recenzji prof. dr. Sławomira Sztobryna Opracowanie stanowi ważny obszar refleksji o dużym znaczeniu dla teorii i praktyki pedagogicznej. Z tego względu warto, by publikacja została skierowana zarówno do nauczycieli akademickich, jak i edukatorów systemu doskonalenia zawodowego nauczycieli i kierowniczych kadr oświatowych w naszym kraju. Ważną rolę powinna również odegrać w przygotowaniu nauczycieli do zawodu – na podstawie książki można opracować kursy doskonalące nauczycieli i kadrę kierowniczą. Z recenzji prof. dr hab. lnetty Nowosad
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Po 14 latach od pierwszego wydania oddajemy w ręce Czytelników zaktualizowane wydanie podręcznika Diagnostyka edukacyjna. Drugie wydanie podręcznika pogłębia podstawy psychologiczne diagnostyki edukacyjnej, poszerza i aktualizuje jej tematykę i literaturę, wprowadza Czytelnika w zagadnienia, które współcześnie zyskują na znaczeniu. Autor podręcznika wyodrębnił trzy główne bloki tematyczne dotyczące diagnozy osiągnięć uczniów oraz systemów edukacyjnych: • Przedmiot diagnozy. Ta część została poświęcona zagadnieniom uczenia się i kształcenia. Autor scharakteryzował modele uczenia się, koncepcję sprawczości i wspólnotowości w odniesieniu do ucznia oraz relacje między nauczaniem, wychowaniem i kształceniem. W tej części Czytelnik znajdzie także podstawowe informacje dotyczące paradygmatów diagnostyki oraz diagnozy edukacyjnej, a także charakterystykę pracy diagnosty w kontekście oczekiwanych kompetencji oraz wrażliwości etycznej. • Metody diagnostyczne. Druga część podręcznika zawiera podstawowe informacje na temat pomiaru jako podstawy diagnostyki edukacyjnej. Oprócz nabycia wiedzy na temat skal pomiarowych i narzędzi diagnozowania Czytelnik zapozna się z etapami pracy diagnosty, sposobami definiowania celów diagnozowania oraz konstruowania i ewaluacji narzędzi diagnozy. Autor scharakteryzował tu także nieformalne narzędzia diagnozy edukacyjnej. • Wyniki diagnozy. Ostatni blok tematyczny przybliża wiedzę na temat wyników procesu diagnozy edukacyjnej ucznia w sferze emocjonalnej i poznawczej. Autor opisał także zagadnienia związane z prowadzeniem egzaminów wewnętrznych oraz z diagnozą osiągnięć edukacyjnych na poziomie placówki edukacyjnej i kraju.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Czynnikiem kształtującym relacje jest stosunek uczniów do nauczycieli, a także nauczycieli do uczniów. Stosunek ten zaś jest zmienny w czasie. Z tego powodu podobną zmiennością charakteryzować się będą również same relacje. Rozważania nad nimi są zatem ciągle aktualne. Rola nauczyciela w szkole jest jasno określona – polega ona na uczeniu i wychowywaniu. Jako że jest to obowiązek wynikający wprost ze stosunku pracy, większość nauczycieli stara się to robić w sposób odpowiedziany i rzetelny. Określona jest także rola ucznia – ma on nabywać umiejętności przewidziane w programie nauczania oraz poddawać się działaniu procesu wychowawczego. O ile jednak nauczyciel musi robić to, co ma przykazane, o tyle uczeń może, ale nie musi. Nauczyciel podejmuje się wypełniać swoje obowiązki świadomie i dobrowolnie, natomiast uczeń jest objęty obowiązkiem uczęszczania do szkoły. Z tego powodu ich relacje są rożne. To przede wszystkim nauczyciel powinien dbać o poprawne relacje, aby ucznia nie zrażać do nauki, a wręcz przeciwnie – zachęcać. Poprawne relacje to nie „nadskakiwanie” uczniom, ale rozważne działania w celu ich mobilizacji. Tematem wiodącym w niniejszej monografii jest uczeń i nauczyciel we współczesnej szkole w rożnych kontekstach pedagogicznej rzeczywistości. Pisząc o współczesnych problemach pedagogiki, nie można zapominać o jej przeszłości. Od tego nie da się uciec, bowiem przeszłość zawsze wywiera piętno na współczesności. Publikacja ukazuje, jak rożne czynniki – na pozór nieistotne – mogą wpływać na relacje uczeń–nauczyciel. Autorzy poszczególnych rozdziałów podejmują refleksje nad wpływem sposobu i rodzaju nauczania oraz innowacyjnych działań nauczyciela na relacje uczeń–nauczyciel. Odrębnym i ważnym zagadnieniem poruszanym przez nich jest oddziaływanie rożnych czynników – w tym między innymi roli samego nauczyciela, jak również czynników pozadydaktycznych – na relacje uczeń–nauczyciel.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Konińskie Studia Społeczno-Ekonomiczne to czasopismo naukowe, które zrodziło się z potrzeby poszukiwań wspólnego mianownika między różnymi doświadczeniami jednostek zarówno na płaszczyźnie społecznej, osobistej, a przede wszystkim badawczej. Czasopismo to ex definitione ma charakter interdyscyplinarny, zaś poszukiwania naukowe mają wymiar „wielowarstwowy”, czyli nie zamykamy się, np.: na określonej metodologii, czy dziedzinie nauki, ale propagujemy transdyscyplinarne podejście w proponowanych tekstach autorów. W związku z tym pragniemy by na łamach naszego czasopisma poruszano zagadnienia z zakresu rożnych dziedzin naukowych; nie przekreślamy również tekstów poglądowych, czy kazuistycznych, interesuje nas wszystko, co może służyć nowemu spojrzeniu oraz interpretacji problemów społecznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia stanowi tematyczną kontynuację cyklu prac zainicjowanych w środowisku Zakładu Poradnictwa Społecznego Wydziału Studiów Edukacyjnych UAM w Poznaniu, skupionych wokół problemów pomagania, wsparcia społecznego, poradnictwa, w ramach których swoje refleksje, badania i doświadczenia prezentuje szerokie grono teoretyków i praktyków z kraju. W monografii skoncentrowano się na kategorii wsparcia społecznego rozumianego jako pomoc dostępna jednostce w sytuacjach trudnych. Dokonywano analizy jego charakteru strukturalnego, odnoszącego się do obiektywnie istniejących sieci społecznych, w które jednostka jest włączona oraz jego aspektu funkcjonalnego i specyfiki interakcji społecznych, które podejmowane są w zróżnicowanych sytuacjach trudnych. Poszczególne teksty zawarte w niniejszej monografii odwołują się do procesów poszukiwania, doświadczania, planowania, organizowania, optymalizowania wsparcia adresowanego do jednostek i grup w różnych wymiarach życia społecznego, w wielu perspektywach temporalnych w przebiegu ludzkiej biografii. Mają zróżnicowany charakter, ich autorzy skupiają się na analizach teoretycznych, prezentują wybiórczo wyniki badań, odwołują się do przykładów ze społecznej praktyki, prezentując modele pomocy i wsparcia społecznego w relacjach nieformalnych i instytucjonalnych na poziomie makrospołecznym. Teksty podzielono na kilka bloków tematycznych: związanych z wybranymi kategoriami teoretycznymi charakteryzującymi procesy pomocowe, z rodziną jako grupą wsparcia potrzebującą, jak i go udzielającą, wspieraniem jednostek i grup w procesach edukacyjnych, w biegu życia zawodowego oraz organizowaniem wsparcia mającego na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od roku 1956. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienia wyników badań obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m. in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści. ******** Kwartalnik Pedagogiczny (The Pedagogical Quarterly) is a national quarterly published since 1956. The journal contains theoretical articles on broadly defined pedagogy and discusses the results of research on functioning of an individual in the society. The materials published in the quarterly relate to various sub-disciplines of pedagogy, among others pedeutology, andragogy, history of education, social pedagogy, didactics, psychology of education, philosophy of education, as well as aesthetic education. The authors of texts written in Polish or English are outstanding Polish and foreign specialists.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Celem i misją czasopisma Konińskie Studia Językowe jest stworzenie platformy do dyskusji na temat osiągnięć oraz wyzwań stojących przed naukowcami zajmującymi się językami w ujęciu stosowanym. Adresatem czasopisma są zarówno doświadczeni, jak i początkujący badacze języków, językoznawcy stosowani, dydaktycy, tłumacze, kulturoznawcy i wszyscy ci, którzy traktują język jako podstawowy przedmiot swoich badań. Motywem przewodnim i osią spajającą pracę redakcji jest refleksja nad językiem. W tej szerokiej formule mieści się zarówno podejście ściśle językoznawcze, jak również pedagogiczne czy kulturowe. Mamy nadzieję, że tak zarysowana wizja czasopisma pozwoli nam wypełnić znaczącą lukę na polskim rynku czasopism naukowym. Przyjmując jednoznacznie językoznawczy punkt odniesienia, zakładamy jednocześnie, że szeroki wachlarz odniesień do badań językowych, od praktyki edukacyjno-translatorskiej po kulturowo uwarunkowane użycie języka w mediach, jest niezbędny dla całościowego podejścia do badań językowych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Gatunek
Ogólnopolski kwartalnik ukazujący się od 1956 roku. Prezentowane są w nim artykuły teoretyczne z zakresu szeroko pojętej pedagogiki oraz omówienie wyników badań, obejmujących funkcjonowanie jednostki w społeczeństwie. Publikowane materiały dotyczą różnych subdyscyplin pedagogiki, m.in. pedeutologii, andragogiki, historii wychowania, pedagogiki społecznej, dydaktyki, psychologii edukacji, filozofii edukacji, a także wychowania estetycznego. Autorami tekstów pisanych w języku polskim lub angielskim są wybitni polscy i zagraniczni specjaliści.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej