Raport z badań
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(38)
Forma i typ
Książki
(38)
Publikacje naukowe
(34)
Publikacje fachowe
(4)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Dostępność
dostępne
(41)
wypożyczone
(10)
nieokreślona
(4)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(23)
Brzeziny Wypożyczalnia
(16)
Łowicz Wypożyczalnia
(9)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(7)
Autor
Cęcelek Grażyna
(2)
Grześko-Nyczka Marta
(2)
Plebańska Marlena
(2)
Wolanin Mikołaj (2002- )
(2)
Bieńko Mariola
(1)
Bilewicz-Kuźnia Barbara
(1)
Borzęcka Anna
(1)
Bougsiaa Hussein
(1)
Brzyska Monika
(1)
Bręczewski Grzegorz
(1)
Chęć Magdalena (psychologia)
(1)
Czerski Wojciech
(1)
Dudel Barbara
(1)
Dziedzic Olga (1986- )
(1)
Frania Monika
(1)
Frąckowiak Przemysław
(1)
Gajewska Grażyna
(1)
Grodzicki Tomasz
(1)
Głoskowska-Sołdatow Małgorzata
(1)
Harewska Natalia
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jamrozowicz Barbara
(1)
Jatkowska Joanna
(1)
Kataryńczuk-Mania Lidia
(1)
Kisiel Mirosław
(1)
Kopciewicz Lucyna (1972- )
(1)
Lubomirska Krystyna
(1)
Modrzejewska Daria
(1)
Motylińska Paulina
(1)
Mróz Anna M
(1)
Muchacki Mateusz
(1)
Nowotniak Justyna (pedagog)
(1)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(1)
Pacholczyk-Sanfilippo Marta
(1)
Sieńczewska Małgorzata
(1)
Skarbek Karolina
(1)
Skibska Joanna
(1)
Sury Zuzanna
(1)
Szafrańska Anna
(1)
Szuścik Urszula
(1)
Szweda-Lewandowska Zofia. Autor
(1)
Szyller Aleksandra
(1)
Tobiasz-Adamczyk Beata
(1)
Twaróg-Kanus Agnieszka
(1)
Twenge Jean M. (1971- )
(1)
Wejner-Jaworska Teresa
(1)
Wenderlich Maja
(1)
Wites Tomasz (1977- )
(1)
Wysłowska Olga
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Zrałek-Wolny Magdalena
(1)
Żuraw Hanna
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(21)
2010 - 2019
(17)
Okres powstania dzieła
2001-
(36)
Kraj wydania
Polska
(38)
Język
polski
(38)
Odbiorca
Nauczyciele
(4)
Dyrektorzy szkół
(1)
Pedagodzy
(1)
Pedagodzy specjalni
(1)
Psycholodzy
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
Temat
Nauczyciele
(5)
Matematyka (przedmiot szkolny)
(4)
Rodzina
(4)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(3)
E-learning
(3)
Postawy
(3)
Problemy społeczne
(3)
Relacje międzyludzkie
(3)
Uczniowie
(3)
Blended learning
(2)
COVID-19
(2)
Diagnoza pedagogiczna
(2)
Dostęp do oświaty
(2)
Dzieci
(2)
Efektywność nauczania
(2)
Grupy rówieśnicze
(2)
Kompetencje kluczowe
(2)
Kompetencje zawodowe
(2)
Kształcenie
(2)
Nauczanie
(2)
Nauczanie na odległość
(2)
Nauczanie początkowe
(2)
Osoby w wieku starszym
(2)
Patologia społeczna
(2)
Polityka prorodzinna
(2)
Prawa ucznia
(2)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(2)
Psychologia rozwojowa
(2)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(2)
Studenci
(2)
Szkolnictwo
(2)
Szkoły
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Uczniowie gimnazjów
(2)
Wsparcie edukacyjne
(2)
Wychowanie przedszkolne
(2)
Wychowanie seksualne
(2)
Zastosowania internetu w edukacji
(2)
Zdolności
(2)
Zmiana społeczna
(2)
ADHD
(1)
Absolwenci szkół specjalnych
(1)
Adopcja
(1)
Aktywność człowieka
(1)
Autoewaluacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Badania naukowe
(1)
Bariery edukacyjne
(1)
Bezpieczeństwo społeczne
(1)
Czas wolny od pracy ucznia
(1)
Dobro dziecka
(1)
Dojrzewanie
(1)
Dorośli
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dziecko nieśmiałe
(1)
Dziecko w wieku wczesnoszkolnym
(1)
Dziecko zdolne
(1)
Edukacja muzyczna
(1)
Edukacja seksualna
(1)
Edukacja włączająca
(1)
Emocje
(1)
Epidemie
(1)
Ewaluacja
(1)
Ewaluacja wewnętrzna
(1)
Fizjoterapeuci
(1)
Gender
(1)
Geografia społeczna
(1)
Geoinformacja
(1)
Informacja
(1)
Informacje o usługach medycznych
(1)
Informatyka
(1)
Informatyka w dziedzinie zdrowia publicznego
(1)
Informatyzacja
(1)
Innowacje
(1)
Internet
(1)
Jakość życia
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa szkolna (socjologia)
(1)
Kompetencje cyfrowe
(1)
Kompetencje informacyjne
(1)
Kompetencje medialne
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Logopedia
(1)
Media społecznościowe
(1)
Media w edukacji
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody aktywizujące (pedagogika)
(1)
Metody nauczania
(1)
Myślenie matematyczne
(1)
Młodzież
(1)
Młodzież szkolna
(1)
Młodzież trudna
(1)
Młodzież z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Nadzór pedagogiczny
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele 2DBN
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauka o informacji
(1)
Temat: czas
2001-
(25)
1989-2000
(4)
1901-2000
(3)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(17)
Województwo małopolskie (1999- )
(3)
Leszno (woj. wielkopolskie)
(2)
Województwo mazowieckie (1999- )
(2)
Województwo łódzkie (1999- )
(2)
Grecja
(1)
Holandia
(1)
Lublin (woj. lubelskie)
(1)
Portugalia
(1)
Rosja
(1)
Stany Zjednoczone
(1)
Szczecin (woj. zachodniopomorskie)
(1)
Warszawa (woj. mazowieckie)
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(589)
Poradnik
(542)
Opracowanie
(455)
Powieść obyczajowa
(395)
Opowiadania i nowele
(330)
Raport z badań
(38)
Powieść
(330)
Ćwiczenia i zadania
(266)
Podręcznik
(220)
Biografia
(132)
Publikacja bogato ilustrowana
(111)
Materiały pomocnicze
(102)
Publikacje dla dzieci
(101)
Antologia
(100)
Wiersze
(100)
Kryminał
(95)
Monografia
(78)
Scenariusz zajęć
(73)
Pamiętniki i wspomnienia
(72)
Książka obrazkowa
(65)
Bajki i baśnie
(62)
Wydawnictwa popularne
(59)
Thriller
(57)
Literatura niemiecka
(47)
Podręczniki
(47)
Opowiadanie niemieckie
(46)
Powieść amerykańska
(46)
Powieść polska
(46)
Podręczniki akademickie
(44)
Powieść historyczna
(44)
Powieść przygodowa
(40)
Przewodnik turystyczny
(40)
Romans
(40)
Fantastyka
(39)
Poradniki
(39)
Kamishibai
(36)
Broszura
(35)
Powieść niemiecka
(35)
Karty pracy ucznia
(34)
Saga rodzinna
(33)
Esej
(32)
Poradniki dla nauczycieli
(32)
Powieść psychologiczna
(31)
Powieść biograficzna
(29)
Wywiad dziennikarski
(28)
Dramat (gatunek literacki)
(27)
Publicystyka
(27)
Kompendia i repetytoria
(26)
Gry i zabawy umysłowe
(24)
Poezja polska
(24)
Sensacja
(24)
Antologie
(23)
Reportaż
(23)
Leksykon
(22)
Lektura z opracowaniem
(22)
Powieść angielska
(22)
Literatura polska
(21)
Science fiction
(21)
Autobiografia
(20)
Dokumenty dźwiękowe
(20)
Film edukacyjny
(20)
Opowiadania i nowele biograficzne
(20)
Ćwiczenia i zadania dla szkół średnich
(20)
Dramat niemiecki
(19)
Rozważania i rozmyślania religijne
(19)
Listy
(17)
Biografie
(16)
Fantasy
(16)
Książka do wypełniania
(16)
Literatura amerykańska
(16)
Poezja niemiecka
(16)
Poradniki dla rodziców
(16)
Wydawnictwa dla dzieci
(16)
Literatura dziecięca polska
(15)
Materiały konferencyjne
(15)
Scenariusz
(15)
Ćwiczenia i zadania dla szkół podstawowych
(15)
Książka obrazkowa (picturebook)
(14)
Literatura dla dzieci
(14)
Scenariusze zajęć
(14)
Opowiadania i nowele obyczajowe
(13)
Opowiadanie polskie
(13)
Relacja z podróży
(13)
Bibliografia narodowa polska
(12)
Książki dla małych dzieci
(12)
Literatura angielska
(12)
Materiały pomocnicze dla szkół
(12)
Słowniki niemieckie
(12)
Album
(11)
Przepisy kulinarne
(11)
Stare druki
(11)
Słowniki angielskie
(11)
Komedia
(10)
Komiks
(10)
Materiały pomocnicze dla szkół ponadgimnazjalnych
(10)
Opowiadania i nowele historyczne
(10)
Opowiadanie dziecięce polskie
(10)
Pamiętniki polskie
(10)
Vademecum
(10)
Wywiad rzeka
(10)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(29)
Socjologia i społeczeństwo
(14)
Psychologia
(8)
Informatyka i technologie informacyjne
(6)
Medycyna i zdrowie
(4)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Geografia i nauki o Ziemi
(1)
Matematyka
(1)
Nauka i badania
(1)
38 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Engram)
Część 1 : Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami; Rozdział 1: Organizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie. Motywy uczęszczania; 1.1. Organizowanie zajęć wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.2. Motywy uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Treści zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz sposób ich przekazywania; 2.1. Problematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie z perspektywy uczniów; 2.2. Omawianie na zajęciach wybranych tematów, uzyskane informacje, sposób interpretacji stosowany przez nauczyciela; 2.3. Sposób prezentacji na zajęciach wychowania do życia w rodzinie kobiet/dziewcząt oraz mężczyzn/chłopców; 2.4. Informacje o grupach osób, które są dyskryminowane, podawane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Korzystanie z podręcznika na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Metody i środki dydaktyczne stosowane w toku zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.7. Możliwość proponowania przez uczniów tematów, które będą omawiane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.8. Używanie przez nauczyciela na zajęciach wychowanie do życia w rodzinie poprawnego słownictwa w odniesieniu do sfery seksualności i aktywności seksualnej; 2.9. Poruszanie tematyki seksualności człowieka na lekcjach innych przedmiotów; Rozdział 3: Postrzeganie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 3.1. Skojarzenia z nazwą zajęć „wychowanie do życia w rodzinie”; 3.2. Emocje towarzyszące zajęciom wychowania do życia w rodzinie; 3.3. Atmosfera panująca na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.4. Różnice pomiędzy zajęciami wychowania do życia w rodzinie i pozostałymi lekcjami; 3.5. Aktywność uczniów na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.6. Prowadzenie rozmów na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie z rówieśnikami i osobami dorosłymi; 3.7. Rekomendowanie uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie młodszym uczniom; Rozdział 4: Ocena przydatności wiedzy przekazywanej na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.1. Źródła informacji o dojrzewaniu, inicjacji seksualnej, antykoncepcji uznawane przez uczniów za rzetelne; 4.2. Poruszanie na zajęciach wychowania do życia w rodzinie tematów dotyczących codziennych problemów uczniów; 4.3. Ocena przydatności zajęć wychowania do życia w rodzinie w budowaniu relacji z rówieśnikami, zwłaszcza płci przeciwnej; Rozdział 5. Postrzeganie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.1. Ogólna charakterystyka nauczycieli wychowania do życia w rodzinie; 5.2. Obraz sposobu realizacji przez nauczyciela zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Ujawnianie swoich poglądów przez nauczycieli w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.4. Sposób przekazywania wiedzy przez nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Kontakt nauczyciela z uczniami w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; 5.7. Stosunek do propozycji, aby nauczyciel wychowania do życia w rodzinie był także osobą, do której każdy mógłby przyjść i porozmawiać o problemach związanych z seksualnością i rozwojem psychoseksualnym; Część 2 : Wywiady z dyrektorami szkół; Rozdział 1: Miejsce wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.1. Skojarzenia z nazwą zajęć 1.2. Rola zajęć wychowania do życia w rodzinie na tle pozostałych zajęć szkolnych; 1.3. Opinie na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie; 1.4. Sytuacja związana z prowadzeniem zajęć wychowania do życia w rodzinie, która utkwiła badanym szczególnie w pamięci; 1.5. Określenia, nazwy, jakich używają uczniowie, nauczyciele lub rodzice w związku z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 1.6. Żarty, anegdoty związane z prowadzeniem w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Organizacja zajęć; 2.1. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na radach pedagogicznych; 2.2. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie rodzicom uczniów; 2.3. Zapoznanie rodziców i uczniów z prawem do odmowy udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.4. Wpływ opinii samorządu lokalnego na organizację zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Sposób planowania zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Systematyczność realizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie. Frekwencja uczniów na zajęciach; Rozdział 3: Nauczyciel; 3.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 3.2. Opinie na temat osoby prowadzącej zajęcia wychowania do życia w rodzinie formułowane przez uczniów, ich rodziców i innych nauczycieli; 3.3. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; Rozdział 4: Program i przebieg zajęć; 4.1. Program zajęć edukacyjnych wychowania do życia w rodzinie obowiązujący w szkole; 4.2. Hospitacje zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.3. Podręczniki i środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.4. Relacje między osobami prowadzącymi zajęcia w szkole z takich przedmiotów, jak: religia, wychowanie do życia w rodzinie, etyka i biologia; 4.5. Zagadnienia, które powinny zdaniem dyrektora znajdować się w programie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.6. Zagadnienia, których zdaniem dyrektora nie powinno się poruszać w ramach zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 5: Opinie; 5.1. Opinia na temat tego, czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie są potrzebne uczniom/uczennicom w szkole; 5.2. Opinia na temat tego, czy na przestrzeni lat pracy jako dyrektor badany dostrzega jakieś zmiany związane z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Opinia na temat tego, czy należy coś zmienić w związku z obecnością w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie bądź je zlikwidować; 5.4. Największe wyzwanie dla osób prowadzących zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Wartości i zasady, którymi powinna się kierować osoba prowadząca zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Opinia na temat tego, co dyskwalifikuje nauczyciela/nauczycielkę wychowania do życia w rodzinie; 5.7. Opinia na temat tego, czy nauczyciel WDŻ powinien uwzględniać zjawisko coraz większego zróżnicowania kulturowego, narodowego i religijnego uczniów; 5.8. Opinia o propozycji zmiany nazwy i programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na „edukacja seksualna” bądź „edukacja zdrowotna” oraz nadania im statusu przedmiotu obowiązkowego; 5.9. Opinia na temat propozycji, aby osoby prowadzące wychowanie do życia w rodzinie pełniły także w ramach swojego etatu funkcję konsultantów, doradców dla uczniów oraz ich rodziców; 5.10. Ocena możliwości współpracy między szkołą a organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji seksualnej; dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie.[K]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka dr B. Bilewicz-Kuźni "Rozwijanie umiejętności matematycznych dzieci w wieku przedszkolnym" to ważna i znacząca publikacja w obszarze badań problematyki wspierania rozwoju umiejętności matematycznych i myślenia dzieci w wieku wczesnoszkolnym Niewiele jest takich publikacji, w których poddaje się empirycznej weryfikacji propozycje zmian w edukacji najmłodszych i podejmuje się wyzwanie przekształcenia dotychczasowego podejścia do sposobów uczenia się dzieci we wczesnej edukacji. Autorka wpisała się w nowy nurt myślenia o zmianie podejścia do edukacji matematycznej, odejścia od dominacji ćwiczeń rachunkowych na rzecz zadań związanych z materiałem wizualnym, przestrzennym i podejściem badawczym. [] W części badawczej w uporządkowany sposób i z zachowaniem rzetelności metodologicznej opisała projekt badań eksperymentalnych, potwierdzając swoje kompetencje naukowe i sprawność badawczą. Struktura pracy jest logiczna, uzasadniona merytorycznie i formalnie. W aneksie znalazły się materiały (scenariusze zajęć) pozwalające zorientować się w sposobie prowadzenia zajęć w ramach eksperymentalnego projektu Matematyczny dar, które stanowią egzemplifikację prezentowanej koncepcji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36603 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40066 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30816 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79532 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40599 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka obejmuje tematykę szeroko rozumianej psychopatologii rozwojowej w okresie dorastania. W nowatorski sposób prezentuje obszerny wachlarz uwarunkowań i związków czynników psychospołecznych z zachowaniami ryzykownymi i problemowymi młodzieży, uwzględniając w tych relacjach pośredniczące działanie aktywności wolnoczasowej młodych ludzi, szczególne ich uczestnictwa w zajęciach dodatkowych i dowolnych. W teoretycznej części monografii autorka omawia specyfikę i najważniejsze konteksty rozwoju nastolatków, mechanizmy podejmowania przez nich zachowań ryzykownych oraz emocjonalne problemy, z jakimi się borykają. Część empiryczna książki prezentuje badania własne autorki.Publikacja skierowana jest do odbiorców, którzy zainteresowani są różnymi kontekstami psychopatologii ujawnianej przez dorastającego człowieka. Może stanowić materiał dydaktyczny dla studentów psychologii, socjologii czy pedagogiki, ale też być źródłem wiedzy dla specjalistów i praktyków: psychologów, pedagogów, psychoterapeutów, socjoterapeutów i innych pracowników oświaty oraz służby zdrowia, którzy pracują z młodzieżą. Jest skierowana również do rodziców, którzy chcą lepiej poznać swoje dorastające dzieci i pomóc im rozwijać się prawidłowo.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37045 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W ostatnich latach z prawdziwą satysfakcją odnotować trzeba wzrost liczby prac dotyczących edukacyjnych konsekwencji rozwoju technologii informacyjno-komunikacyjnych, zwłaszcza że rosnącej liczbie publikacji towarzyszy poszerzenie pola badań i refleksji oraz - co istotne - dbałość o ich poziom merytoryczny. [...] W tym "modnym" kierunku dociekań mieści się książka Wojciecha Czerskiego. [...] Praca powinna okazać się atrakcyjna dla tych pedagogów i nauczycieli, którzy w imię własnych pasji informatycznych czy medialnych, świadomi rosnącej roli technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz ich znaczenia dla kształtu współczesnej edukacji w Polsce, podejmują trud racjonalnego i efektywnego wykorzystania mediów cyfrowych w swej pracy zawodowej dla dobra powierzonych ich pieczy dzieci i młodzieży. [Z recenzji dr hab. Macieja Tanasia, prof. nadzw. APS i NASK]
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39404 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36708 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40096 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ma charakter naukowo-badawczy. Opiera się na wynikach kilkuletnich badań i analiz, jednak można w niej znaleźć również fragmenty o charakterze bardziej popularnonaukowym. Została przygotowana z myślą zarówno o teoretykach, jak i praktykach edukacji. Publikacja rozpoczyna się od rozważań na temat zachodzących zmian, ich potrzebie i przesłankach do nich prowadzących, a dotyczących instytucji szkoły, współczesnego edukatora i nowoczesnej edukacji. Odnoszą się one przede wszystkim do wybranego obszaru, który takie metamorfozy może powodować, a mianowicie mediów i technologii informacyjno-komunikacyjnych.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77709 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36051 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30640 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40422 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31135 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79308 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Profesjonalizacja rodzinnej pieczy zastępczej : teoria a praktyka / Natalia Harewska, Grażyna Gajewska. - Wydanie I. - Kraków : Impuls, 2022. - 275, [2] strony : tabele, wykresy ; 23 cm.
Przedmiotem badań autorki uczyniły profesjonalizację rodzinnej pieczy zastępczej. W książce prezentują analizę teoretyczną opisywanego zjawiska oraz diagnozę wybranych jego obszarów. Monografia składa z dwóch części: pierwszej, będącej w znacznej mierze fragmentem niepublikowanej rozprawy doktorskiej N. Harewskiej (2021), oraz drugiej, w której G. Gajewska prezentuje analizę literatury naukowej oraz wyniki badań i działań własnych związanych z kształtowaniem profesjonalizacji i świadomości społecznej dotyczącej pieczy zastępczej w szkole wyższej. Są one rozwinięciem i próbą nowego ujęcia publikowanych wcześniej przez autorkę wątków (Gajewska, 2009b, 2020, 2021b). Autorki są pracownikami Instytutu Pedagogiki na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Zielonogórskiego.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79352 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40511 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Szkolna edukacja seksualna jest jednym z kontrowersyjnych tematów współczesnego dyskursu społecznego. Analizy zaprezentowane w książce koncentrują się wokół dyskusji o edukacji seksualnej w polskim kontekście kulturowym i na tle praktyk pedagogicznych w tym zakresie. Podręczniki do wychowania do życia w rodzinie, weryfikowane i dopuszczone do praktyk edukacyjnych w latach 1999-2014, są traktowane jako rezultat dominacji konkretnej wizji porządku seksualnego. Nie bez znaczenia dla konstrukcji i legitymizacji analizowanych treści okazują się także intertekstualne relacje między podręcznikami a szerszą rzeczywistością społeczną oraz procesy produkcji, dystrybucji i konsumpcji tekstów.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79284 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Przedmiotem naukowych zainteresowań autorki niniejszej książki stał się w ostatnich latach rozwój językowy współczesnego dziecka w kontekście pojawienia się nowych mediów – komputerów, laptopów, tabletów, netbooków, komórek i smartfonów. Postęp technologiczny spowodował powstanie nieznanych do tej pory w edukacji, w tym także w logopedii, zjawisk e-learningu i b-learningu. […] Koncepcja interaktywnych i multimedialnych lekcji logopedycznych, nazwanych e-logolekcjami, wpisała się w światowe trendy rozwoju edukacji, a przede wszystkim spodobała się dzieciom doskonalącym swoją wymowę oraz ich rodzicom, którzy coraz częściej poszukiwali w internecie profesjonalnej pomocy logopedycznej. Ze wstępu W polskiej literaturze specjalistycznej „b-learning” to termin nowy. Pochodzi z języka angielskiego – blended learning – co jest tłumaczone na język polski jako nauczanie mieszane, zmiksowane, hybrydowe lub komplementarne.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36075 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Książka porusza istotny problem wychowawczy, jakim jest wsparcie dzieci nadpobudliwych i nieśmiałych. Prowadzona pod tym kątem obserwacja środowiska przedszkolnego wskazuje, że należy opracować system oddziaływania terapeutycznego, włączającego do działań zarówno jednostki z zaburzeniami, jak i całą grupę przedszkolną, w której funkcjonuje dziecko. Pojawienie się w grupie przedszkolnej dziecka przejawiającego zachowanie agresywne i nadpobudliwe czy też dziecka nieśmiałego, wycofanego wywołuje poczucie bezradności i niepewności u nauczyciela i grupy rówieśniczej. Zaburzona zostaje cała struktura społeczna grupy. Ten właśnie problem skłonił autorów do zastanowienia się, jak pomóc dzieciom nieśmiałym i nadpobudliwym w przedszkolu oraz w jaki sposób włączyć w relacje naprawcze grupę rówieśniczą, której są one członkami. Propozycją rozwiązania tego typu trudnej sytuacji było opracowanie systemu oddziaływania terapeutycznego, w który włączona została grupa rówieśnicza (przedszkolna) oraz zaangażowany, aktywny zespół specjalistów. Takie możliwości daje nauczycielom socjoterapia wsparta przez wybrane obszary sztuki. Muzyka, drama, plastyka, taniec, teatr są dla dziecka na tyle atrakcyjnym i zarazem silnie angażującym bodźcem, że użycie ich w procesie wsparcia stało się zabiegiem oczywistym i skutecznym.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78168 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39997 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36865 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30768 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79309 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31130 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 79819 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40420 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78209 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39789 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej