Nauka i badania
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(19)
Forma i typ
Książki
(19)
Publikacje naukowe
(8)
Publikacje dydaktyczne
(5)
Publikacje fachowe
(5)
Publikacje popularnonaukowe
(5)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Dostępność
dostępne
(17)
nieokreślona
(4)
wypożyczone
(3)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(14)
Brzeziny Wypożyczalnia
(5)
Łowicz Wypożyczalnia
(2)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(3)
Autor
Adamek Dominika
(1)
Aleksandrowicz Renata
(1)
Bieńko Mariola
(1)
Borkowska Aneta
(1)
Bruckman Amy S. (1965- )
(1)
Buk-Cegiełka Marta
(1)
Canavan Thomas (1956- )
(1)
Chatterton Crystal Ward (1983- )
(1)
Chojak Małgorzata
(1)
Czekański Marek (1948- )
(1)
Czerniawska Ewa (1955- )
(1)
Escandell Victor
(1)
Gallo Ana
(1)
Gribbin John (1946- )
(1)
Gwiazdowska-Stańczak Sylwia
(1)
Holmes Jeffrey D
(1)
Izdebski Zbigniew (1956- )
(1)
Jaruga Dariusz
(1)
Jarzębski Jerzy (1947- )
(1)
Jasica Agnieszka
(1)
Jaszecka Karolina
(1)
Krasowicz-Kupis Grażyna
(1)
Lem Stanisław (1921-2006)
(1)
Maison Dominika (1966- )
(1)
Matysek Anna
(1)
Niedzicki Wiktor (1949- )
(1)
Osica Natalia
(1)
Siuda Piotr (1982- )
(1)
Tomaszczyk Jacek
(1)
Tryl Fabian
(1)
Wasylczyk Piotr
(1)
Wąż Krzysztof
(1)
Zarawska Patrycja (1970- )
(1)
Zemek Wojciech
(1)
Ziembiński Zygmunt (1920-1996)
(1)
Świrydowicz Kazimierz (1951- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(11)
2010 - 2019
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(16)
1901-2000
(2)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(19)
Język
polski
(19)
Odbiorca
Dzieci
(3)
9-13 lat
(2)
Pedagodzy
(2)
Psycholodzy
(2)
Szkoły wyższe
(2)
6-8 lat
(1)
Doktoranci
(1)
Nauczyciele
(1)
Nauczyciele akademiccy
(1)
Studenci
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(1)
Temat
Nauka
(6)
Badania naukowe
(3)
Eksperymenty
(2)
Metodologia
(2)
Metody nauczania
(2)
Uczenie się
(2)
Wiedza
(2)
Analiza danych
(1)
Aplikacja internetowa
(1)
Autoprezentacja
(1)
Badania jakościowe
(1)
Biblioteki
(1)
Big data
(1)
Czytelnictwo
(1)
Diagnoza pedagogiczna
(1)
Diagnoza psychologiczna
(1)
Dyrektorzy szkół
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Efektywność nauczania
(1)
Fantastyka
(1)
Futurologia
(1)
Gromadzenie informacji
(1)
Hobby i czas wolny
(1)
Informacja naukowa
(1)
Informatyzacja
(1)
Komunikacja elektroniczna
(1)
Komunikacja niewerbalna
(1)
Kształcenie nauczycieli
(1)
Kultura czytania i pisania
(1)
Lem, Stanisław (1921-2006)
(1)
Literatura
(1)
Literatura polska
(1)
Logika
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody badawcze
(1)
Motywacja uczenia się
(1)
Myślenie
(1)
Nauki społeczne
(1)
Naukowe odkrycie
(1)
Neurodydaktyka
(1)
Neuroedukacja
(1)
Neuropedagogika
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opinia publiczna
(1)
Osobliwości
(1)
Osoby w wieku starszym
(1)
Pedagogika wczesnoszkolna
(1)
Pisarze polscy
(1)
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna
(1)
Postawy
(1)
Projektowanie
(1)
Przysposobienie do życia w rodzinie
(1)
Psychologia nauczania
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Społeczności internetowe
(1)
Styl życia
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Tożsamość społeczna
(1)
Uczniowie
(1)
Uczniowie gimnazjów
(1)
Uczniowie szkół podstawowych
(1)
Uczniowie szkół ponadgimnazjalnych
(1)
Współdziałanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wynalazcy i odkrywcy
(1)
Wyszukiwanie informacji
(1)
Zabawa
(1)
Środki masowego przekazu
(1)
Źródła informacji
(1)
Temat: dzieło
Wikipedia
(1)
Temat: czas
2001-
(4)
1901-2000
(3)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(3)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Opracowanie
(9)
Podręcznik
(2)
Poradnik
(2)
Antologia
(1)
Esej
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Monografia
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Praca dyplomowa
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Raport z badań
(1)
Rozprawa doktorska
(1)
Wydawnictwa dla dzieci
(1)
Zagadki
(1)
Ćwiczenia i zadania
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1032)
Psychologia
(442)
Historia
(350)
Medycyna i zdrowie
(210)
Literaturoznawstwo
(182)
Nauka i badania
(19)
Językoznawstwo
(176)
Religia i duchowość
(165)
Socjologia i społeczeństwo
(160)
Kultura i sztuka
(92)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(87)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(84)
Rozwój osobisty
(78)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(70)
Informatyka i technologie informacyjne
(57)
Podróże i turystyka
(44)
Polityka, politologia, administracja publiczna
(44)
Biologia
(42)
Matematyka
(38)
Gospodarka, ekonomia, finanse
(36)
Zarządzanie i marketing
(35)
Hobby i czas wolny
(34)
Etnologia i antropologia kulturowa
(33)
Ochrona środowiska
(33)
Media i komunikacja społeczna
(32)
Bezpieczeństwo i wojskowość
(28)
Filozofia i etyka
(28)
Geografia i nauki o Ziemi
(24)
Kultura fizyczna i sport
(24)
Architektura i budownictwo
(14)
Chemia
(13)
Praca, kariera, pieniądze
(12)
Fizyka i astronomia
(10)
Inżynieria i technika
(9)
Styl życia, moda i uroda
(9)
Kulinaria
(8)
Rolnictwo i leśnictwo
(5)
Dom i ogród
(2)
Opieka nad zwierzętami i weterynaria
(2)
Transport i logistyka
(2)
folklor
(2)
Kultura i sztuka
(1)
Archeologia
(1)
Bibliotekoznawstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia i nauki pomocnicze
(1)
Historia literatury
(1)
Kultura
(1)
Medycyna,opieka zdrowotna,pielęgniarstwo
(1)
Monografia
(1)
Nauczanie
(1)
Pedagogika i edukacja
(1)
Pomoc do nauczania języka polskiego
(1)
Psychologia i zdrowie psychiczne
(1)
Relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina i relacje międzyludzkie
(1)
Rodzina,związki,relacje międzyludzkie
(1)
Socjologia i społeczeµstwo
(1)
Styl życia, moda, uroda
(1)
Teatr i teatrologia
(1)
Życie kulturalne
(1)
19 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 196)
Publikacja składa się z dwóch części: pierwszej - teoretycznej, wprowadzającej w problematykę starości na tle przemian społeczno-kulturowych oraz drugiej - opartej na badaniach empirycznych, dotyczącej zachowań lekturowych ludzi starszych. Część pierwszą rozpoczyna wprowadzenie w problematykę trzeciego wieku opisujące psychospołeczne determinanty starości, konsekwencje starzenia się społeczeństw oraz teorie dotyczące sposobów starzenia się i stylów życia w tym okresie. Część druga oparta jest na badaniach empirycznych przeprowadzonych przez Autorkę wśród słuchaczy Uniwersytetu Trzeciego Wieku. Ich lekturowe przeżycia, emocje i refleksje tworzą jedyną w swoim rodzaju panoramę czytelniczych doświadczeń, której część, czy choćby okruch, Autorka - oprócz naukowego opisu - starała się w ten sposób zatrzymać w kadrze upływającego czasu. [SBP, 2020]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78150 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Engram)
Część 1 : Zogniskowane wywiady grupowe z uczniami; Rozdział 1: Organizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie. Motywy uczęszczania; 1.1. Organizowanie zajęć wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.2. Motywy uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Treści zajęć wychowania do życia w rodzinie oraz sposób ich przekazywania; 2.1. Problematyka zajęć wychowania do życia w rodzinie z perspektywy uczniów; 2.2. Omawianie na zajęciach wybranych tematów, uzyskane informacje, sposób interpretacji stosowany przez nauczyciela; 2.3. Sposób prezentacji na zajęciach wychowania do życia w rodzinie kobiet/dziewcząt oraz mężczyzn/chłopców; 2.4. Informacje o grupach osób, które są dyskryminowane, podawane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Korzystanie z podręcznika na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Metody i środki dydaktyczne stosowane w toku zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.7. Możliwość proponowania przez uczniów tematów, które będą omawiane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.8. Używanie przez nauczyciela na zajęciach wychowanie do życia w rodzinie poprawnego słownictwa w odniesieniu do sfery seksualności i aktywności seksualnej; 2.9. Poruszanie tematyki seksualności człowieka na lekcjach innych przedmiotów; Rozdział 3: Postrzeganie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 3.1. Skojarzenia z nazwą zajęć „wychowanie do życia w rodzinie”; 3.2. Emocje towarzyszące zajęciom wychowania do życia w rodzinie; 3.3. Atmosfera panująca na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.4. Różnice pomiędzy zajęciami wychowania do życia w rodzinie i pozostałymi lekcjami; 3.5. Aktywność uczniów na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 3.6. Prowadzenie rozmów na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie z rówieśnikami i osobami dorosłymi; 3.7. Rekomendowanie uczęszczania na zajęcia wychowania do życia w rodzinie młodszym uczniom; Rozdział 4: Ocena przydatności wiedzy przekazywanej na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.1. Źródła informacji o dojrzewaniu, inicjacji seksualnej, antykoncepcji uznawane przez uczniów za rzetelne; 4.2. Poruszanie na zajęciach wychowania do życia w rodzinie tematów dotyczących codziennych problemów uczniów; 4.3. Ocena przydatności zajęć wychowania do życia w rodzinie w budowaniu relacji z rówieśnikami, zwłaszcza płci przeciwnej; Rozdział 5. Postrzeganie nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.1. Ogólna charakterystyka nauczycieli wychowania do życia w rodzinie; 5.2. Obraz sposobu realizacji przez nauczyciela zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Ujawnianie swoich poglądów przez nauczycieli w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.4. Sposób przekazywania wiedzy przez nauczyciela wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Kontakt nauczyciela z uczniami w trakcie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; 5.7. Stosunek do propozycji, aby nauczyciel wychowania do życia w rodzinie był także osobą, do której każdy mógłby przyjść i porozmawiać o problemach związanych z seksualnością i rozwojem psychoseksualnym; Część 2 : Wywiady z dyrektorami szkół; Rozdział 1: Miejsce wychowania do życia w rodzinie w szkole; 1.1. Skojarzenia z nazwą zajęć 1.2. Rola zajęć wychowania do życia w rodzinie na tle pozostałych zajęć szkolnych; 1.3. Opinie na temat zajęć wychowania do życia w rodzinie; 1.4. Sytuacja związana z prowadzeniem zajęć wychowania do życia w rodzinie, która utkwiła badanym szczególnie w pamięci; 1.5. Określenia, nazwy, jakich używają uczniowie, nauczyciele lub rodzice w związku z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 1.6. Żarty, anegdoty związane z prowadzeniem w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 2: Organizacja zajęć; 2.1. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na radach pedagogicznych; 2.2. Prezentacja programu zajęć wychowania do życia w rodzinie rodzicom uczniów; 2.3. Zapoznanie rodziców i uczniów z prawem do odmowy udziału w zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 2.4. Wpływ opinii samorządu lokalnego na organizację zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.5. Sposób planowania zajęć wychowania do życia w rodzinie; 2.6. Systematyczność realizacji zajęć wychowania do życia w rodzinie. Frekwencja uczniów na zajęciach; Rozdział 3: Nauczyciel; 3.1. Nauczyciele prowadzący zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 3.2. Opinie na temat osoby prowadzącej zajęcia wychowania do życia w rodzinie formułowane przez uczniów, ich rodziców i innych nauczycieli; 3.3. Realizacja zajęć wychowania do życia w rodzinie przez ekspertów zewnętrznych; Rozdział 4: Program i przebieg zajęć; 4.1. Program zajęć edukacyjnych wychowania do życia w rodzinie obowiązujący w szkole; 4.2. Hospitacje zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.3. Podręczniki i środki dydaktyczne wykorzystywane na zajęciach wychowania do życia w rodzinie; 4.4. Relacje między osobami prowadzącymi zajęcia w szkole z takich przedmiotów, jak: religia, wychowanie do życia w rodzinie, etyka i biologia; 4.5. Zagadnienia, które powinny zdaniem dyrektora znajdować się w programie zajęć wychowania do życia w rodzinie; 4.6. Zagadnienia, których zdaniem dyrektora nie powinno się poruszać w ramach zajęć wychowania do życia w rodzinie; Rozdział 5: Opinie; 5.1. Opinia na temat tego, czy zajęcia wychowania do życia w rodzinie są potrzebne uczniom/uczennicom w szkole; 5.2. Opinia na temat tego, czy na przestrzeni lat pracy jako dyrektor badany dostrzega jakieś zmiany związane z zajęciami wychowania do życia w rodzinie; 5.3. Opinia na temat tego, czy należy coś zmienić w związku z obecnością w szkole zajęć wychowania do życia w rodzinie bądź je zlikwidować; 5.4. Największe wyzwanie dla osób prowadzących zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.5. Wartości i zasady, którymi powinna się kierować osoba prowadząca zajęcia wychowania do życia w rodzinie; 5.6. Opinia na temat tego, co dyskwalifikuje nauczyciela/nauczycielkę wychowania do życia w rodzinie; 5.7. Opinia na temat tego, czy nauczyciel WDŻ powinien uwzględniać zjawisko coraz większego zróżnicowania kulturowego, narodowego i religijnego uczniów; 5.8. Opinia o propozycji zmiany nazwy i programu zajęć wychowania do życia w rodzinie na „edukacja seksualna” bądź „edukacja zdrowotna” oraz nadania im statusu przedmiotu obowiązkowego; 5.9. Opinia na temat propozycji, aby osoby prowadzące wychowanie do życia w rodzinie pełniły także w ramach swojego etatu funkcję konsultantów, doradców dla uczniów oraz ich rodziców; 5.10. Ocena możliwości współpracy między szkołą a organizacjami pozarządowymi w zakresie edukacji seksualnej; dotychczasowe doświadczenia w tym zakresie.[K]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40580 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79502 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39706 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest wiele książek, które pokazują doświadczenia naukowe dla dzieci. Ta książka – uwaga! – nie powiela schematów. Przedstawia 50 zagadnień z dziedziny fizyki i wyjaśnia je za pomocą nowo opracowanych doświadczeń, które każde dziecko może bezpiecznie wykonać samodzielnie w warunkach domowych. Magnetyzm, elektryczność, światło i dźwięk, siły – te i inne działy fizyki okażą się nie tylko ciekawe, lecz także łatwe do zrozumienia. Proste wyjaśnienia i kolorowe ilustracje sprawią, że doświadczenia się udadzą, a czytelnik poczuje się jak mały Einstein.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78402 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wspaniałe Eksperymenty dla Dzieci)
Opisy wszystkich doświadczeń zaczynają się od pytań i krótkich wprowadzeń w temat. Każdy z nich zawiera listę potrzebnych materiałów i proste instrukcje, które przeprowadzą przez eksperyment krok po kroku. Opisom doświadczeń towarzyszą również sugestie obserwacyjne oraz pytania pobudzające dzieci do głębszego zastanowienia nad tym, co widzą. Każdy eksperyment zakończony jest propozycją jego rozszerzenia lub modyfikacji. Pobudza to dzieci do formułowania hipotez, czyli naukowych domysłów, dotyczących przebiegu doświadczeń. Większość doświadczeń zakłada, że dziecko będzie bawiło się z osobą dorosłą. Jednak starsze dzieci mogą wykonywać wiele opisanych eksperymentów w pełni samodzielnie. A co najważniejsze, większość eksperymentów można przeprowadzić korzystając z materiałów, które posiadasz w domu lub kupisz w sklepie. Wyjątkowo użytecznymi dydaktycznie elementami książki są uwagi pt. Jak i dlaczego, występujące na końcu opisu każdego doświadczenia. To proste objaśnienia zjawisk zachodzących na poziomie molekularnym. W ten sposób dziecko dowiaduje się, dlaczego eksperymenty przebiegają w określony sposób i jak się to dzieje. Wiedza ta może być podstawą do projektowania własnych doświadczeń. Zapraszamy do eksperymentowania, które – niezależnie od wyników – jest wspaniałą wspólną zabawą dzieci i dorosłych!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79541 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neuropedagogika, neuroedukacja i neurodydaktyka : fakty i mity / Małgorzata Chojak. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Difin, 2019. - 156 stron : ilustracje (w tym kolorowe) ; 24 cm.
(Engram)
Adresowana do pedagogów publikacja na temat implikacji wyników badań nad mózgiem w działalności nauczyciela. Autorka prezentuje wskazówki praktyczne i uzasadnienia teoretyczne, oparte na wynikach badań z zakresu neurobiologii, oraz odnosi się do teorii popularnych w szkołach i przedszkolach, wskazując wśród nich mity.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 78996 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Rusz głową i znajdź rozwiązanie 25 zagadek naukowych. Wszystkie „tajemnicze” sytuacje, o których tu przeczytasz, mają związek z różnymi dyscyplinami nauki. Na końcu książki znajdziesz dodatkowe wyjaśnienia i propozycje ciekawych eksperymentów. A jeśli przy okazji stwierdzisz, że nauka Cię fascynuje, to pamiętaj: jest na świecie jeszcze mnóstwo naukowych zagadek do rozwiązania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78403 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Naukowcy i ich odkrycia : XVI-XX wiek / John Gribbin ; przekładu dokonały Dominika Adamek, Agnieszka Jasica. - Wydanie I. - Kraków : Tomasz Wyczarski Wydawnictwo Sel, copyright 2019. - 679 stron : ilustracje, fotografie, portret ; 21 cm.
"Naukowcy i ich odkrycia : XVI-XX wiek" jest opowieścią o ludziach, którzy w ciągu ostatnich 500 lat stworzyli naukę. John Gribbin zaczyna ją od Kopernika, by przez następne wieki snuć historię nie tylko takich geniuszy jak Galileusz, Newton, Darwin, Einstein czy Pauling ale również niesłusznie zapomnianych oraz przypadkowych badaczy. Książka pełna jest pionierów, wizjonerów, ekscentryków i szaleńców, którzy stopniowo „stając na ramionach gigantów” budują wiedzę o otaczającym nas świecie i naszym w nim miejscu. Nie zaniedbuje przy tym ludzkiej strony swoich bohaterów, którzy muszą borykać się z dziejami ich krajów i osobistymi dramatami, którym obok pragnienia wiedzy, towarzyszy również strach, pycha i zazdrość. Gribbin dąży do tego, aby dać czytelnikowi poczucie pełnego poznania nauki i doskonale mu się to udaje. Celuje przy tym w czynieniu jej skomplikowanych elementów zrozumiałymi dla zwykłego czytelnika. Autor podkreśla za Gilbertem, pierwszym prawdziwym naukowcem, że jedyną pewną drogą do prawdy naukowej jest eksperyment. Oparty na tym raz rozpoczęty proces poznawania praw natury nie mógł być już trwale zatrzymany, nawet gdyby nie uczestniczyli w nim najwięksi opisani w książce naukowcy. Uważa, że dwoma kluczami postępu naukowego są "osobiste podejście oraz budowanie na tym, czego dokonano wcześniej" oraz że w nauce „tak naprawdę chodzi o poszukiwanie obiektywnej prawdy."
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79036 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40456 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36505 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31028 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40211 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Czy ludzie potrafią prawidłowo ocenić, ile umieją? Czy istnieje wiele różnych inteligencji? Czy prezentacje multimedialne ułatwiają zdobywanie wiedzy? Czy powtarzanie to skuteczna metoda uczenia się? Czy stosowanie nagród sprzyja, czy przeszkadza w zdobywaniu wiedzy? Czy osoby mające wysoką samoocenę uczą się lepiej?
Jeffrey D. Holmes przyjrzał się szesnastu powszechnie podzielanym przekonaniom na temat nabywania wiedzy. By jednoznacznie rozstrzygnąć o ich naukowej wartości, zebrał imponującą liczbę danych z literatury naukowej i dokonał ich wnikliwej oraz krytycznej analizy. Rozprawiając się z silnie ugruntowaną wiedzą potoczną, autor pokazuje jednocześnie, jak zachować krytycyzm wobec naukowych i pseudonaukowych doniesień.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78279 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nauka, Dydaktyka, Praktyka ; 204)
Powszechny dostęp do szerokopasmowej transmisji danych za pomocą urządzeń mobil­nych to współcześnie jeden z najważniejszych impulsów przeobrażeń kulturowych, spo­łecznych i gospodarczych. Aplikacje mobilne odgrywają coraz większą rolę w życiu codziennym. Książka autorstwa Grzegorza Gmiterka kierowana jest przede wszystkim do osób zainteresowanych szeroko po­jętą problematyką funkcjonowania systemów informacyjnych i wykorzystania w ich ramach urządzeń oraz aplikacji mobilnych. Jej potencjonalnymi odbiorca­mi powinni być bibliolodzy i pracownicy bibliotek zainteresowani wykorzystaniem urządzeń i aplikacji mobil­nych w ramach realizacji usług informacyjno-bibliotecznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79035 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Nowa psychologia dysleksji /Grażyna Krasowicz-Kupis ; [recenzent dr hab. Aneta Borkowska prof. UMCS]. - Wyd. 1, 1 dodruk. - Warszawa :Wydawnictwo Naukowe PWN,2020. - 382, [1] strona :ilustracje, wykres ;24 cm.
Nowa psychologia dysleksji nie jest drugim wydaniem Psychologii dysleksji, ale jej całkowicie nową wersją. Jej głównym celem jest przedstawienie czytelnikom najnowszych zmian w rozumieniu zjawiska, wyników nowych badań i aktualnych trendów dotyczących diagnozy i terapii tego zaburzenia. W Nowej psychologii dysleksji w porównaniu z jej pierwszą wersją czytelnik znajdzie: - rozbudowaną tematykę ryzyka dysleksji, zwłaszcza z uwzględnieniem rodzinnego ryzyka, dotychczas rzadko w Polsce omawianego, - część poświęconą mechanizmom czytania oraz prezentację modelu nabywania czytania i pisania w języku polskim, - rozbudowaną część dotyczącą diagnozowania i interwencji, szczególnie omówienie narzędzi diagnostycznych i procedur diagnozowania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 36666 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78869 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 30975 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jakościowe metody badań społecznych : podejście aplikacyjne / Dominika Maison. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : PWN, 2022. - 318, [3] strony : ilustracje ; 24 cm.
Autorka prowadzi Czytelnika przez wszystkie etapy procesu badawczego z zastosowaniem metod jakościowych, swój wywód ilustrując barwnymi przykładami z praktyki. Jakościowe metody badań nie są metodą ani lepszą, ani gorszą od badań ilościowych. Każda z nich służy innym celom, odpowiada na inne pytania badawcze, każda daje możliwość uzyskania innego typu informacji. Dlatego obie metody znakomicie się uzupełniają i dopiero wykorzystywane razem dają pełen obraz badanych przez nas zjawisk. Wynikami badań ilościowych możemy całkiem dobrze opisać człowieka, ale nie jesteśmy w stanie go w pełni zrozumieć ? to dają nam właśnie wyniki badań jakościowych. We współczesnym świecie zadaje się coraz więcej pytań dotyczących wpływu społecznego, czyli o to, jak zmienić różne zachowania ludzi: co zrobić, żeby ludzie jeździli bezpieczniej samochodami, nie stosowali przemocy w rodzinie, żyli w zdrowszy sposób, uprawiali więcej sportu, jedli wartościowe jedzenie, bardziej dbali o planetę czy pomagali słabszym lub biedniejszym. Są to typowe przykłady pytań, na które odpowiedzi poszukujemy w tzw. aplikacyjnych badaniach społecznych ? badaniach z pogranicza psychologii i socjologii odpowiadających na pytania o psychologiczną i społeczną naturę obserwowanych zjawisk. W naukowych badaniach psychologicznych podstawową metodą badawczą są eksperymenty, z których wnioskuje się o związkach przyczynowo-skutkowych. Badania eksperymentalne dobrze testują teorie naukowe, dają dosyć precyzyjną odpowiedź na temat zależności między kilkoma wyodrębnionymi zmiennymi, jednak zazwyczaj nie przystają do złożoności realnych problemów, których rozwiązania oczekujemy w aplikacyjnych badaniach społecznych. Jeżeli chcemy rozwiązać konkretny życiowy problem, np. pomóc organizacji społecznej w osiągnięciu jej celu, musimy sięgnąć po odmienne narzędzia badawcze, często pochodzące z tradycji badań socjologicznych i marketingowych, takie jak sondaże czy właśnie metody jakościowe.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40388 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Cyfrowy warsztat humanisty / Anna Matysek, Jacek Tomaszczyk. - Wydanie I - 3 dodruk. - Warszawa : PWN, 2021. - 219, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Podręcznik dla studentów i doktorantów piszących prace dyplomowe i rozprawy doktorskie. Autorzy opisują najbardziej funkcjonalne, zwykle bezpłatne aplikacje i źródła informacji, pokazują krok po kroku, jak z nich korzystać, aby osiągnąć najlepsze rezultaty w procesie badawczym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78985 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79046 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacje naukowe : praktyczny poradnik dla studentów, doktorantów i nie tylko / Piotr Siuda, Piotr Wasylczyk. - Wydanie 1. 5 dodruk. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2021. - 240, [1] strona : ilustracje, fotografie, wykresy ; 21 cm.
Autorzy w przystępny sposób podpowiadają, jak pisać artykuły naukowe oraz inne prace akademickie oraz jak je publikować – również w najbardziej prestiżowych czasopismach. Prowadzą czytelnika przez wszystkie etapy tworzenia tekstów: od proponowania tematu do czasopism naukowych, przez proces pisania, dostosowanie tekstu do wymogów edytorskich, do pisania notek okołopublikacyjnych. Doskonale rozumieją, że jeśli chcemy, aby nasz tekst został zauważony i wykorzystany, musimy zaprezentować naszą pracę w sposób zorganizowany. Studenci oraz pracownicy naukowi poznają praktyczną stronę pisania artykułów, przydatne narzędzia, typy tekstów naukowych oraz sposoby ich konstruowania. Jeden z rozdziałów poświęcono pisaniu wniosków grantowych. Wszystko to autorzy prezentują nie tylko teoretycznie, ale też w ujęciu praktycznym. Autorzy proponują wiele ćwiczeń, dzięki którym czytelnik będzie mógł trenować swoje umiejętności.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79581 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31194 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Logika praktyczna / Zygmunt Ziembiński ; [aneks Elementy rachunku predykatów Kazimierz Świrydowicz]. - Wydanie XXVI - 8 dodruk - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2014. - 282, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Logika praktyczna Znany, podstawowy podręcznik do nauki logiki, wykorzystywany przez studentów prawa i administracji oraz innych kierunków humanistycznych. Obejmuje elementarne wiadomości z zakresu semiotyki (część 1 - Słowne formułowanie myśli), logiki formalnej i ogólnej metodologii nauk (część 2 - Uzasadnianie twierdzeń). Wyboru zamieszczonego w podręczniku materiału z tych dziedzin oraz fragmentarycznych informacji z zakresu innych zbliżonych dyscyplin naukowych dokonano w taki sposób, by uwypuklić te wiadomości, które okazują się praktycznie przydatne w pracy prawników, administratorów oraz innego rodzaju organizatorów życia społecznego, czyli dają narzędzia do sprawnego myślenia i argumentowania. Książkę uzupełnia Aneks, poświęcony rachunkowi predykatów, napisany przez dr Kazimierza Świrydowicza. Umożliwia on wstępne zapoznanie się z pewnym fragmentem problematyki logiki formalnej, wykraczając poza standardowo wykładane na studiach humanistycznych elementy tradycyjnego rachunku nazw.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 78957 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej