Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(877)
Legimi
(129)
IBUK Libra
(66)
Forma i typ
Książki
(876)
E-booki
(195)
Publikacje naukowe
(14)
Publikacje fachowe
(11)
Publikacje dydaktyczne
(10)
Publikacje popularnonaukowe
(3)
Poradniki i przewodniki
(2)
Druki ulotne
(1)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Proza
(1)
Publikacje informacyjne
(1)
Dostępność
dostępne
(1256)
wypożyczone
(104)
nieokreślona
(10)
tylko na miejscu
(3)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(514)
Brzeziny Wypożyczalnia
(282)
Łowicz Wypożyczalnia
(271)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(298)
Brzeziny Czytelnia
(6)
Łowicz Czytelnia
(2)
Autor
Śliwerski Bogusław
(40)
Łobocki Mieczysław
(30)
Dymara Bronisława
(25)
Szuścik Urszula
(20)
Ogrodzka-Mazur Ewa
(19)
Skorek Ewa Małgorzata
(19)
Węglińska Maria
(14)
Franczyk Anna
(13)
Nalaskowski Aleksander
(12)
Gajdzica Zenon
(11)
Krajewska Katarzyna
(11)
Stasica Jadwiga
(11)
Kierczak Urszula
(10)
Murzyn Andrzej
(9)
Grzybowski Przemysław Paweł
(8)
Maciarz Aleksandra
(8)
Minczakiewicz Elżbieta Maria
(8)
Skałbania Barbara
(8)
Gajda Janusz
(7)
Klus-Stańska Dorota
(7)
Konieczna Ewelina J
(7)
Puślecki Władysław
(7)
Wyczesany Janina
(7)
Węglarz Józef
(7)
Bereźnicki Franciszek
(6)
Bińczycka Jadwiga
(6)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Czelakowska Danuta
(6)
Jąder Mariola
(6)
Kupisiewicz Czesław
(6)
Niewola Dorota
(6)
Plopa Mieczysław
(6)
Szkudlarek Tomasz
(6)
Szmidt Krzysztof J
(6)
Adamek Irena
(5)
Billewicz Grażyna
(5)
Bzowska Lucyna
(5)
Cytowska Beata
(5)
Gładyszewska-Cylulko Joanna
(5)
Korzeniowska Wiesława
(5)
Kowalski Mirosław
(5)
Madejski Eligiusz
(5)
Nowicka Agnieszka
(5)
Oszwa Urszula
(5)
Pyżalski Jacek
(5)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(5)
Wiącek Renata
(5)
Zajączkowski Krzysztof
(5)
Zioło Brygida
(5)
Błeszyński Jacek J
(4)
Chęciek Mieczysław
(4)
Dudzikowa Maria
(4)
Dyrda Beata
(4)
Dzionek Elżbieta
(4)
Fuks Agata
(4)
Gmosińska Małgorzata
(4)
Gunia Grażyna
(4)
Głażewski Michał
(4)
Hływa Renata. Ćwiczenia wyrabiające odruch równowagi
(4)
Jaworska Anetta
(4)
Kataryńczuk-Mania Lidia. Wybrane zagadnienia z terapii muzycznej
(4)
Leppert Roman
(4)
Milczarek Barbara. Muzykoterapia i trening relaksacyjny w pracy z dziećmi
(4)
Moroz Henryk
(4)
Nowak-Łojewska Agnieszka
(4)
Oleksy Jadwiga
(4)
Olszańska Izabela. Ćwiczenia orientacji przestrzennej
(4)
Podolska Beatrix
(4)
Sowińska Anna
(4)
Tomczak Joanna
(4)
Winczura Barbara
(4)
Wróbel Danuta. Metoda ruchu rozwijającego
(4)
Wróbel Danuta. Usprawnianie percepcji słuchowej
(4)
Wróbel Danuta. Usprawnianie percepcji wzrokowej
(4)
Zarzyńska Eugenia. Usprawnianie lateralizacji
(4)
Zarzyńska Eugenia. Ćwiczenia utrwalające kierunki
(4)
Śliwerski Bogusław. Antypedagogika - postpedagogika
(4)
Śliwerski Bogusław. Badania porównawcze współczesnych teorii wychowania
(4)
Śliwerski Bogusław. Duchowa pedagogia miłości
(4)
Śliwerski Bogusław. Krytyczna nauka o wychowaniu
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika Gestalt
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika analityczno-krytyczna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika antyautorytarna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika emancypacyjna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika filozoficzna- normatywna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika międzykulturowa
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika nieautorytarna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika niedyrektywna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika radykalnego humanizmu
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika serca
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika społeczno-personalistyczna
(4)
Śliwerski Bogusław. Pedagogika wychowania integralnego
(4)
Żłobicki Wiktor
(4)
Biadasiewicz Małgorzata
(3)
Bielski Janusz
(3)
Boguszewska Anna
(3)
Brühlmeier Artur
(3)
Budniak Alina
(3)
Chybicka Aneta
(3)
Czerepaniak-Walczak Maria
(3)
Rok wydania
2020 - 2024
(33)
2010 - 2019
(365)
2000 - 2009
(548)
1990 - 1999
(125)
Okres powstania dzieła
2001-
(72)
Kraj wydania
Polska
(1070)
Język
polski
(1063)
nieznany (xxx)
(4)
angielski
(1)
Odbiorca
Nauczyciele
(5)
Logopedzi
(4)
Dzieci
(3)
Nauczyciele przedszkoli
(3)
Psycholodzy
(3)
Terapeuci zajęciowi
(3)
0-5 lat
(2)
6-8 lat
(2)
Nauczyciele wychowania fizycznego
(2)
Pedagodzy
(2)
Rodzice
(2)
Szkoły podstawowe
(2)
Dorośli
(1)
Klasa 1.
(1)
Klasa 4.
(1)
Klasa 5.
(1)
Klasa 6.
(1)
Klasa 7.
(1)
Klasa 8.
(1)
Nauczyciele języka polskiego
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Uczniowie
(1)
nauczanie początkowe
(1)
przedszkola
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(5)
Temat
Dziecko
(101)
Pedagogika
(78)
Wychowanie
(78)
Nauczanie początkowe
(65)
Nauczanie
(47)
Wychowanie przedszkolne
(42)
Nauczanie zintegrowane
(36)
Szkolnictwo
(30)
Nauczyciele
(29)
Logopedia
(25)
Gry edukacyjne
(24)
Pedagogika specjalna
(24)
Rodzina
(23)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(23)
Mowa
(22)
Metodologia
(21)
Język polski
(19)
Twórczość
(19)
Dziecko upośledzone
(18)
Kształcenie integracyjne
(18)
Wychowanie w rodzinie
(18)
Autyzm
(15)
Dziecko autystyczne
(15)
Młodzież szkolna
(15)
Młodzież
(14)
Niepełnosprawni
(14)
Niepowodzenia szkolne
(14)
Wychowanie estetyczne
(14)
Dziecko niepełnosprawne
(13)
Teatr dziecięcy i młodzieżowy
(12)
Arteterapia
(11)
Psychoterapia
(11)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(10)
Edukacja zdrowotna
(10)
Gry i zabawy
(10)
Diagnoza pedagogiczna
(9)
Dziecko zdolne
(9)
Oświata
(9)
Pedagogika resocjalizacyjna
(9)
Przedszkola
(9)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(9)
Stosunki interpersonalne
(9)
Sztuka
(9)
Wychowanie fizyczne
(9)
Środki masowego przekazu
(9)
Biblioterapia
(8)
Dziecko chore
(8)
Innowacje
(8)
Jąkanie
(8)
Komunikacja społeczna
(8)
Metody nauczania
(8)
Muzyka
(8)
Przyroda
(8)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(8)
Bajkoterapia
(7)
Dziecko trudne
(7)
Edukacja międzykulturowa
(7)
Opieka społeczna
(7)
Psychologia rozwojowa
(7)
Szkolnictwo specjalne
(7)
Czytanie
(6)
Edukacja medialna
(6)
Literatura dziecięca
(6)
Metoda Montessori
(6)
Opowiadanie dziecięce polskie
(6)
Pisanie
(6)
Prace dyplomowe
(6)
Rytmika
(6)
Wartość
(6)
ADHD
(5)
Antropologia filozoficzna
(5)
Dysertacje i prace magisterskie
(5)
Komunikacja niewerbalna
(5)
Kultura masowa
(5)
Ludzie starzy
(5)
Matematyka
(5)
Metody aktywizujące (pedagog.)
(5)
Patologia społeczna
(5)
Pedagogika alternatywna
(5)
Terapia pedagogiczna
(5)
Więziennictwo
(5)
Zespół AD/HD
(5)
Adopcja
(4)
Alkoholizm
(4)
Choroby dziecięce
(4)
Edukacja ekologiczna
(4)
Internet
(4)
Jakość życia
(4)
Kształcenie
(4)
Małżeństwo
(4)
Montessori, Maria (1870-1952)
(4)
Multimedia
(4)
Osobowość
(4)
Pedagogika porównawcza
(4)
Poezja polska
(4)
Postmodernizm
(4)
Przemoc
(4)
Psychologia wychowawcza
(4)
Rodzice
(4)
Uczniowie
(4)
Temat: czas
2001-
(17)
1901-2000
(4)
1989-2000
(2)
1945-1989
(1)
Temat: miejsce
Polska
(8)
Stany Zjednoczone
(1)
Toruń (woj. kujawsko-pomorskie)
(1)
Województwo małopolskie (1999- )
(1)
Gatunek
Opracowanie
(15)
Poradnik
(8)
Praca zbiorowa
(8)
Monografia
(6)
Raport z badań
(6)
Scenariusz zajęć
(4)
Podręcznik
(3)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Podręczniki akademickie
(2)
Wydawnictwa popularne
(2)
Ćwiczenia i zadania
(2)
Bibliografia
(1)
Biografie
(1)
Pamiętniki i wspomnienia
(1)
Rymowanki
(1)
Scenariusze zajęć dla przedszkoli
(1)
Vademecum
(1)
Wiersze
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(60)
Psychologia
(21)
Medycyna i zdrowie
(5)
Informatyka i technologie informacyjne
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(3)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Kultura fizyczna i sport
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Historia
(1)
Językoznawstwo
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Ochrona środowiska
(1)
Religia i duchowość
(1)
1072 wyniki Filtruj
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77508 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka wpisuje się jednoznacznie w obszar nauk pedagogicznych, choć z bliższym usytuowaniem jej w obszarze historii wychowania, na co wskazują przyjęte w tytule cezury czasowe. Przygotowanie jej wymagało więc nie tylko rozległej wiedzy pedagogiczno-dydaktycznej, ale także znajomości warsztatu historyka wychowania. Praca wypełnia lukę w dotychczasowym stanie badań nad kształceniem integracyjnym w Polsce i dobrze koresponduje z rozwijającym się we współczesnym świecie, także i w naszej ojczyźnie, ruchem na rzecz rozwoju kształcenia niepełnosprawnych dzieci i młodzieży na wszystkich szczeblach systemu szkolnego.
Monografia jest wynikiem wieloletnich badań Autorki nad dynamiką rozwoju systemu kształcenia integracyjnego w Polsce z uwzględnieniem przemian w zakresie dostosowań architektonicznych, bazy dydaktycznej, charakterystyki ilościowej i jakościowej środowiska uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz [...] nauczycieli i innych specjalistów zatrudnionych w placówkach kształcenia integracyjnego, a także instytucji wspierających oświatowe działania integracyjne w naszym kraju. Ukazuje więc pełną panoramę kształcenia integracyjnego w Polsce w podanych w tytule cezurach czasowych. [...] Autorka sięga również do rozwiązań edukacji integracyjnej stosowanych w wybranych krajach Europy i Japonii. To z kolei daje możliwość spojrzenia na polski system w szerszym kontekście. Danuta Apanel, jako historyk wychowania, pamiętała też o genezie koncepcji teoretycznych kształcenia integracyjnego oraz ich twórcach. Należy podkreślić również, że książka obejmuje zakresem swoich badań [...] zarówno teorię, jak i praktykę edukacyjną dotyczącą tego problemu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 77520 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1. Wstęp; 2. Monika Cabała: Czy w żłobku można mieć mutyzm wybiórczy?; 2. Aneta Kiepiela-Koperek: Studium przypadku dziecka z mutyzmem wybiórczym; 3. Alicja Pilch:John - chłopiec, który nie mógł mówić; 4. Jadwiga Miękina-Pindur, Joanna Bala: Kto zrozumie Maciupka?; 5. Katarzyna Szyszka: Wojtek; 6. Iwona Młynarska: Mutyzm i co dalej?; 7. Sylwia Szczęśniak: Dawid. Opowieść rodzica; 8. Klaudia Giese-Szczap: Moje spotkania z „niemówieniem”; 9. Klaudia Giese-Szczap: Marysia i jej historia. Bajka terapeutyczna; 10. Zakończenie [JK] 
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 78739 (1 egz.)
Książka
W koszyku
To wyjątkowy poradnik dla wszystkich osób, które mają pod opieką dzieci uczące się mówić. Dzięki wnikliwej obserwacji, twórczemu podejściu i wskazówkom logopedycznym można już w pierwszych latach życia dziecka zaproponować ciekawe ćwiczenia, usprawniające funkcjonowanie artykulatorów. To szansa, by uniknąć wielu problemów rozwojowych, ćwiczyć wydłużenie fazy oddechu, a także pomagać w ukształtowaniu prawidłowego zgryzu. Dzięki "Jak zachęcić 2-latka do mówienia?" zrozumiesz, jak ważny jest słowny oraz emocjonalny kontakt z dziećmi. Zabawy logopedyczne umożliwiają dodatkowo uniknięcie wielu rozczarowań i problemów w szkole. Bardzo przejrzyste opisy oraz dobrze pogrupowane porady ułatwiają zrozumienie nawet najtrudniejszych zagadnień. Zobacz, jak możesz zachęcać do prawidłowego mówienia! Obecnie badania psychologiczne mocno podkreślają indywidualność każdego dziecka. Ma to znaczenie w rozwoju psychofizycznym i emocjonalnym, a ważne miejsce w nim zajmuje mowa. Dzieci zaczynają same powtarzać zasłyszane słowo, ale to właśnie odpowiednie oraz częste mówienie do nich pobudza do odpowiadania. Co jednak wtedy, gdy mają z tym problem? Czy rozwój przebiega prawidłowo? Czy istnieją jakieś zasady, które określają dobre postępy w tym zakresie? Sprawdź, co na temat mowy mówią współczesne psychologia oraz logopedia, korzystające z pomocy wielu badań neurologicznych. Zobacz, na jakie objawy należy zwrócić uwagę. Pamiętaj, że dziecko może zdobywać pewne umiejętności wolniej od innych, a w wieku dwóch lat niektórzy są znacznie bardziej rozwinięci od swoich kolegów. Nie musi to wcale być coś niepokojącego! Dzięki "Jak zachęcić 2-latka do mówienia?" zobaczysz, na co należy zwrócić uwagę, a co nie powinno być powodem do zmartwienia.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36373 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Pedagogika Nauce i Praktyce)
W publikacji przedstawiono koncepcję umożliwiającą dalsze formułowanie dyrektyw dydaktycznych odnośnie do propedeutyki nauki w wyższych klasach ostatniego poziomu systemu kształcenia ogólnego i na pierwszych latach studiów wyższych. Odwołując się do wybranych paradygmatów nauki i typów wiedzy wykorzystywanych w nauczaniu szkolnym i akademickim, w książce położono powtórnie nacisk na zależności zachodzące między nauczaniem i uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40161 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39408 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ćwiczenia zawarte w tym opracowaniu są przeznaczone dla dzieci w wieku 7–9 lat, choć można je wykorzystywać do pracy z dziećmi młodszymi i starszymi, zależnie od ich indywidualnej dojrzałości emocjonalnej. W codziennej pracy jako psycholog i psychoterapeuta oraz w życiu Autorka często spotyka się z podziałem emocji na pozytywne i negatywne. Uczucia „dobre” miałyby się wiązać z przyjemnymi stanami i być może dlatego nagminnie bywają wartościowane jako słuszne moralnie, natomiast emocje „negatywne” kojarzą się z niemiłymi przeżyciami i wiążą się z ujemnym osądem moralnym. Marshall B. Rosenberg, autor programu Porozumienia bez Przemocy, tłumaczy to następująco: Zaczęło się bardzo dawno temu od mitów dotyczących natury ludzkiej, według których ludzie są źli i samolubni. Według tej destrukcyjnej mitologii heroiczne siły dobra walczą w życiu z siłami zła.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 4 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77242 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 39549 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35731 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30389 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77586 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jąkanie : diagnoza, terapia, program / Mieczysław Chęciek. - Wydanie 3. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2012. - 231, [1] strona : ilustracje ; 24 cm.
Rozdział 1: Realizacja płynnego mówienia w procesie habituacji – aspekty kognitywne; 1.1. Automatyzacja ścieżki kognitywnej aktu komunikacji; 1.2. Płynność mówienia a komunikacja; 1.3. Rozwojowa niepłynność mówienia a jąkanie wczesnodziecięce; Rozdział 2: Dysfunkcje w akwizycji języka; 2.1. Językoznawstwo kognitywne a akwizycja języka; 2.2. Kognitywno-lingwistyczne podejście do zaburzeń płynności mówienia o charakterze jąkania; 2.2.1. Historyczne przesłanki podejścia kognitywno-lingwistycznego w jąkaniu; 2.2.2. Konceptualne modele definicji języka i jąkania; 2.2.3. Przegląd badań i opisów klinicznych konceptualnych modeli jąkania i języka; Rozdział 3: Etiologia jąkania, diagnostyka i terapia logopedyczna jąkających się; 3.1. Etiologia jąkania; 3.1.1. Definicje jąkania; 3.1.2. Teorie jąkania; 3.1.3. Częstość występowania jąkania a organizacja mózgu; 3.2. Diagnoza jąkających się; 3.2.1. Pojęcia i modele diagnozy logopedycznej; 3.2.2. Wybrane metody diagnostyczne jąkających się; 3.3. Terapia jąkających się; 3.3.1. Ogólne założenia terapii logopedycznej; 3.3.2. Metody terapii jąkających się; 3.3.3. Funkcjonowanie głosek w jąkaniu i terapii jąkających się; 3.3.4. Związek fonologii z logopedią w jąkaniu (niektóre aspekty terapeutyczne); 3.3.5. Zachowanie spółgłosek w terapii jąkania; 3.3.6. Zachowanie samogłosek w terapii jąkania; 3.3.7. Podstawy zmodyfikowanego programu psychofizjologicznej terapii jąkających się; 3.3.8. Efektywność grupowej terapii jąkających się prowadzonej w warunkach intensywnego programu terapeutycznego; Rozdział 4: Założenia metodologiczne badań prototypowo zaburzonej, niepłynnej realizacji jednostek mowy i objawów pozajęzykowych; 4.1. Problematyka badań i hipotezy empiryczne; 4.2. Metody badań; 4.3. Procedura badań – zmienne i charakterystyka badanych; Rozdział 5: Wyniki badań własnych nad prototypowością jąkania się w odpowiednich grupach wiekowych ze wskazaniem na aplikację; 5.1. Opis badań statystycznych; 5.2. Porównanie frekwencji występowania niepłynnej realizacji jednostek mowy i innych symptomów jąkania na tle grup wiekowych; 5.2.1. Analiza wyników badań nad typem jąkania tonicznego; 5.2.1.1. Występowanie jąkania o typie blokowania tonicznego na poziomie głoski; 5.2.1.2. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie samogłoski; 5.2.1.3. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie spółgłoski; 5.2.1.4. Występowanie jąkania o typie tonicznym równolegle na poziomie samogłoski i spółgłoski; 5.2.1.5. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie napiętej pauzy; 5.2.1.6. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie napiętej pauzy przed samogłoską; 5.2.1.7. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie napiętej pauzy przed spółgłoską; 5.2.1.8. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie napiętej pauzy równolegle przed samogłoską i spółgłoską; 5.2.1.9. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie nienaturalnego przedłużania głoski; 5.2.1.10. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie nienaturalnego przedłużania samogłoski; 5.2.1.11. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie nienaturalnego przedłużania spółgłoski; 5.2.1.12. Występowanie jąkania o typie tonicznym na poziomie nienaturalnego przedłużania równolegle samogłoski i spółgłoski; 5.2.2. Analiza wyników badań w zakresie blokowania klonicznego; 5.2.2.1. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie głoski; 5.2.2.2. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie samogłoski; 5.2.2.3. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie spółgłoski; 5.2.2.4. Występowanie jąkania o typie klonicznym równolegle na poziomie samogłoski i spółgłoski; 5.2.2.5. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie sylaby; 5.2.2.6. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie sylaby otwartej z samogłoską i nagłosową spółgłoską zwarto-wybuchową; 5.2.2.7. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie sylaby otwartej z nagłosową spółgłoską inną niż zwarto-wybuchowa; 5.2.2.8. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie sylaby zamkniętej z nagłosową samogłoską i spółgłoską zwarto-wybuchową; 5.2.2.9. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie sylaby zamkniętej z nagłosową spółgłoską (poza zwarto-wybuchową); 5.2.2.10. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie wyrazu; 5.2.2.11. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie wyrazu z nagłosową samogłoską i spółgłoską zwarto-wybuchową następnego wyrazu; 5.2.2.12. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie wyrazu z pozostałymi spółgłoskami (poza zwarto-wybuchowymi) kolejnego wyrazu w zdaniu; 5.2.2.13. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie frazy; 5.2.2.14. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie frazy z nagłosową samogłoską i spółgłoską zwarto-wybuchową kolejnego wyrazu frazy; 5.2.2.15. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie frazy pozostałymi nagłosowymi spółgłoskami (poza zwarto-wybuchowymi) pierwszego wyrazu kolejnej frazy; 5.2.2.16. Występowanie jąkania o typie klonicznym na poziomie zdania; 5.2.3. Występowanie jąkania o typie kloniczno-tonicznym z zaznaczeniem rodzaju głoski; 5.3. Ocena występowania innych objawów i zjawisk poza językowych towarzyszących jąkaniu; 5.3.1. Ocena częstotliwości jąkania; 5.3.2. Ocena częstotliwości jąkania (w skali 5-stopniowej) w mowie spontanicznej i czytaniu tekstu w badanych grupach; 5.3.3. Ocena tempa mówienia w mowie spontanicznej i czytaniu tekstu w badanych grupach; 5.3.4. Ocena czasu trwania momentów niepłynności (w 5-stopniowej skali) w badanych grupach; 5.3.5. Występowanie nienaturalnych reakcji (objawów neuromięśniowych, wegetatywnych i psychologicznych, tzw. współruchów, w skali 5-stopniowej) w badanych grupach; 5.3.6. Występowanie objawów logofobicznych (w skali 5-stopniowej) w badanych grupach. [JK]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36579 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Jest to książka o praktyce terapii jąkania. Zawiera zbiór wypróbowanych metod pracy z dziećmi, możliwych do zastosowania w warunkach szkolnych. Opracowano je w trakcie kilkuletniego programu badań sponsorowanego przez Amerykańską Fundację Mowy (Speech Foundation of America). Autor publikacji, logopeda szkolny, należał do zespołu terapeutów biorących udział w programie. Wcześniej ukończył specjalistyczny kurs terapii pod kierunkiem Charlesa Van Ripera, uznanego za światowy autorytet w dziedzinie problematyki jąkania. "Gorąco zachęcam do lektury tej książki. Została napisana w sposób interesujący, a zarazem łatwy w odbiorze. Jestem głęboko przekonany, że korzystanie z zawartych w niej doświadczeń i sugestii ułatwi rozpoczęcie pracy terapeutycznej z jąkającymi się dziećmi albo — w przypadku osób prowadzących już praktykę - pomoże uczynić ją bardziej skuteczną i satysfakcjonującą." Malcolm Fraser
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36337 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T.14 ; T.15)
Niniejsza książka jest XV tomem serii Nauczyciele-Nauczycielom, a zarazem drugą, obszerną częścią opracowania "Dziecko w świecie wartości". Tom ten składa się z pięciu części prezentujących bogactwo spojrzeń na problematykę wartości i wartościową edukację. Poszukiwanie ładu umysłu i serca stanowi główny wątek całej książki, a zarazem podstawę dociekań w rozdziale pierwszym. Szczególne miejsce w książce zajmuje prezentacja tzw. "pedagogiki serca". Pozycja adresowana jest przede wszystkim do nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 76913 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Obszerny zakres tematyczny, bogactwo merytoryczne oraz poprzedzone hipotezami badania stanowią nieocenione źródło wiedzy na temat nauczania języków obcych na poziomie wczesnoszkolnym.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35605 (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Zaproponowany program to ćwiczenia i zabawy do wykorzystania w pracy dydaktyczno-terapeutycznej dla nauczycieli i terapeutów pracujących z dziećmi o specyficznych potrzebach edukacyjnych. Program przeznaczony jest do realizacji w pracy terapeutycznej w przedszkolach masowych, z grupami integracyjnymi oraz w przedszkolach integracyjnych, jak również w zajęciach terapeutycznych w klasach młodszych szkół podstawowych i specjalnych. Celem programu jest umożliwienie dzieciom niepełnosprawnym zdobycia wiedzy i umiejętności na miarę ich możliwości, w warunkach przedszkola ogólnodostępnego, kształtowanie właściwych interakcji międzyosobowych, kształtowanie postaw otwartości i samoakceptacji. Pełna realizacja tego celu da pedagogom możliwość stworzenia optymalnego planu psychostymulacji dzieci niepełnosprawnych i przygotowanie ich do względnie niezależnego funkcjonowania w społeczeństwie.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 35616 (1 egz.)
Długość kolejki oczekujących: 1.
Książka
W koszyku
Praca "Pedagogika kultury w zarysie" pomyślana została jako podręcznik akademicki i ma wszelkie szanse, żeby stać się publikacją zaliczaną do kanonu lektur na wielu kierunkach studiów humanistycznych, a przede wszystkim na kierunkach „pedagogika” i „kulturoznawstwo”. Autor – wybitny znawca i reprezentant pedagogiki kultury – przedstawił rodowód tego kierunku czy nurtu myśli pedagogicznej, nakreślił dzieje kształtowania się założeń filozoficznych i metodologicznych pedagogiki kultury, przywołał poglądy klasyków tego kierunku (tworzących w Polsce i w innych krajach). Przyjęty w tej pracy układ chronologiczno-problemowy pozwala śledzić losy pedagogiki kultury i jej zwolenników, pozwala także dostrzec dokonujące się przemiany i uwarunkowania przemian w pojmowaniu oraz uprawianiu pedagogiki kultury. prof. dr hab. Tadeusz Lewowicki
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35609 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia na temat śmiechu, uśmiechu, komizmu, humoru, wyśmiewania i poczucia humoru w edukacji. Zawiera charakterystykę tych zjawisk w perspektywie historycznej i porównawczej; rekonstrukcje polskich i zagranicznych badań oraz koncepcji naukowych na temat śmiechu w szkole; propozycje wykorzystania zabawnych lektur i innych materiałów na zajęciach, w domu, w grupach rówieśniczych itp.; liczne przykłady związanych ze szkołą dowcipów, kawałów, przezwisk, humoru z prac i zeszytów. Autor zwraca szczególną uwagę na śmiech jako czynnik poprawy atmosfery w klasie szkolnej i relacji nauczycieluczeń, środek służący do uzyskania wysokiej jakości życia w sferze publicznej oraz budowania wspólnot śmiechu na zasadzie edukacji międzypokoleniowej. Część analityczną uzupełnia obszerny przewodnik bibliograficzny na temat śmiechu zawierający źródła w kilku językach.
Książka przeznaczona jest dla osób zainteresowanych śmiechem w różnych kontekstach oraz wykorzystujących śmiech w praktyce edukacyjnej i codziennych relacjach w szkole, rodzinie, pracy zawodowej itp. Z pewnością zainteresuje badaczy zjawisk społecznych; nauczycieli; rodziców; studentów pedagogiki, psychologii, medycyny i nauk o zdrowiu; animatorów świetlic i kół zainteresowań; a także pracowników socjalnych; członków organizacji pozarządowych; wolontariuszy; lekarzy; pielęgniarki; terapeutów itp.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77503 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77587 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Poświęcone używkom publikacje przyzwyczaiły nad do jednostronnego ujęcia tematu, jasno wyznaczającego kierunek czytelniczej interpretacji; inaczej postąpiła Beata Hoffmann, pisząc "Narkotyki w kulturze młodzieżowej". Nie znaczy to, że Autorka w jakikolwiek sposób popiera czy uzasadnia zjawisko narkomanii - cechą osobowości twórczej Autorki jest pasja analizowania zjawisk społecznych, jakim bez wątpienia pozostaje stosowanie środków psychotropowych, niezależnie od ich moralnego wydźwięku. Narkotyki w ujęciu Beaty Hoffmann postrzegane są przez pryzmat konkretnych subkultur czy środowisk, dla których środki odurzające stanowiły swoiste sine qua non. I tak Autorka zabiera nas w egzotyczną podróż, gdzie punktem wyjścia jest paryska bohema spod znaku Baudelaire’a i la belle epoque, a przystankami Londyn czasów Sex Pistols czy rockowisko z polskim "kompotem" w tle. Hoffmann nie ocenia, jedynie bada i przedstawia, słucha z zaciekawieniem (książkę wypełniają po części fragmenty autentycznych wywiadów; część respondentów zmarła na długo przed ukazaniem się książki) i przedstawia Czytelnikowi swe obserwacje. Opowieść, być może całkiem bezwiednie, okazała się być fascynującą, jak każda historia z szaleństwem w tle...
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39911 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 36048 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79183 (1 egz.)
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40375 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Program stanowi teoretyczne i praktyczne ujęcie zagadnienia niepłynności mowy u dziecka w młodszym wieku. Część teoretyczna zawiera omówienie zagadnienia niepłynności mowy dziecka, w tym porównanie rozwojowej niepłynności mowy i jąkania wczesnodziecięcego. W części praktycznej znajduje się m.in. bogata propozycja zabaw i ćwiczeń przeznaczonych do pracy logopedycznej z dzieckiem. Przejrzysta struktura programu ułatwi jego odbiorcom skuteczne zaplanowanie działań oraz sprzyja uzyskiwaniu zamierzonych efektów pracy profilaktyczno-terapeutycznej z dzieckiem i jego rodziną. Zaproponowany przez Autorkę harmonogram działań oraz plan terapii logopedycznej stanowi pomoc w pracy logopedy, a zamieszczone w programie narzędzia badawcze przeznaczone do pomiaru jakości pracy umożliwią wnikliwe zbadanie efektywności pracy oraz zaplanowanie działań naprawczych tym zakresie. Adresatami programu są logopedzi, terapeuci, nauczyciele oraz rodzice dzieci dotkniętych jąkaniem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40157 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej