Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(185)
Legimi
(89)
IBUK Libra
(34)
Forma i typ
Książki
(182)
E-booki
(105)
Publikacje fachowe
(39)
Poradniki i przewodniki
(27)
Publikacje dydaktyczne
(20)
Audiobooki
(18)
Publikacje naukowe
(13)
Publikacje popularnonaukowe
(9)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(3)
Proza
(2)
Druki ulotne
(1)
Komiksy i książki obrazkowe
(1)
Dostępność
dostępne
(186)
wypożyczone
(85)
nieokreślona
(3)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(84)
Brzeziny Wypożyczalnia
(75)
Łowicz Wypożyczalnia
(60)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(55)
Autor
Grandin Temple
(8)
Knapp Julie
(7)
Okuniewski Juliusz
(7)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(6)
Błeszyński Jacek J
(6)
Pisula Ewa
(6)
Grandin Temple (1947- )
(5)
Maciarz Aleksandra
(5)
Turnbull Carolline
(5)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Jaroszewski Karol
(4)
Moore Debra
(4)
Panek Richard
(4)
Wilde Kate
(4)
Attwood Tony (1952- )
(3)
Biadasiewicz Małgorzata
(3)
Notbohm Ellen
(3)
Olechnowicz Hanna
(3)
Oniszczenko Włodzimierz
(3)
Przybyla Olga
(3)
Sabik Magdalena
(3)
Schopler Eric
(3)
Skowrońska Emilia
(3)
Sobolewska-Kędzior Aleksandra
(3)
Szatkowska-Jaskuła Dorota
(3)
Szczypczyk Anna
(3)
Tomkiewicz-Bętkowska Aleksandra
(3)
Ławicka Joanna
(3)
Attwood Tony
(2)
Bartoszewski Jakub
(2)
Bilmin-Odrowąż Joanna
(2)
Brauner Alfred
(2)
Brauner Fran‡oise
(2)
Budzińska Anna
(2)
Bullock Claire
(2)
Błeszyński Jacek
(2)
Danielewicz Dorota
(2)
Drała Dorota
(2)
Dutkiewicz Agata
(2)
Emmons Polly Godwin
(2)
Genova Lisa
(2)
Gray Carol (1952- )
(2)
Haduła Aleksandra
(2)
Hołub Jacek
(2)
Jagielska Gabriela
(2)
Jedlińska Joanna
(2)
Jodko-Kula Elżbieta
(2)
Kaczmarek Bogusława Beata
(2)
Kalicka-Karpowicz Zuzanna
(2)
King Stephen
(2)
Konik Roman
(2)
Kossewska Joanna
(2)
Krall Hanna
(2)
Krantz Patricia J
(2)
Kulpa Agnieszka M. Kaszkur
(2)
Lansing Margaret
(2)
Lloyd M
(2)
Lubomirska Anna
(2)
Marsh Wendela Whitcomb
(2)
Masłowska Katarzyna
(2)
McClannahan Lynn E
(2)
Niezgoda Ewa
(2)
Ordetx Kristina
(2)
Paszkiewicz Marta
(2)
Picoult Jodi
(2)
Pikiel Sylwia
(2)
Preston M
(2)
Prokopiak Anna
(2)
Radwańska Anna
(2)
Raszewska Maria
(2)
Sapeta-Czajka Katarzyna
(2)
Seach D
(2)
Sheffer Edith
(2)
Stalka-Jarska Joanna
(2)
Suchowierska Monika
(2)
Witkowska Aleksandra
(2)
Wiśniewska Marta (pedagog)
(2)
Zano Agata
(2)
Zimbardo Philip G
(2)
Zysk Veronica
(2)
Zyśk Justyna
(2)
Ściepko-Cram Dorota
(2)
(oprac.) Agata Piątkowska
(1)
(oprac.) Anna Dudek
(1)
(oprac.) Dariusz Dziuba
(1)
(oprac.) Joanna Gęborek
(1)
Agaczewska Izabella
(1)
Aguilar Laia
(1)
Aksamit Diana
(1)
Aldenrud Ulla
(1)
Aleksandrowicz Małgorzata
(1)
Amenta Charles A
(1)
Anderson Liz MCKendry
(1)
Anderson Liz McKendry
(1)
Anna Kaik
(1)
Aquilla Paula
(1)
Arkowitz Hal
(1)
AutisticAnnabell
(1)
Baker Jed
(1)
Baker Jed E
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(129)
2010 - 2019
(131)
2000 - 2009
(36)
1990 - 1999
(11)
1980 - 1989
(1)
Okres powstania dzieła
2001-
(81)
1989-2000
(1)
2001
(1)
Kraj wydania
Polska
(307)
Język
polski
(306)
nieznany (1 0)
(1)
Odbiorca
Rodzice
(28)
Nauczyciele
(16)
Terapeuci
(14)
Terapeuci zajęciowi
(10)
Pedagodzy
(7)
Pedagodzy specjalni
(6)
Szkoły podstawowe
(6)
Dzieci
(5)
Logopedzi
(5)
Psycholodzy
(5)
6-8 lat
(4)
Psychoterapeuci
(4)
0-5 lat
(3)
Klasa 1.
(3)
Klasa 2.
(3)
Klasa 3.
(3)
Studenci
(3)
Dziecko autystyczne
(2)
Osoby z autyzmem
(2)
Przedszkola
(2)
Szkoły wyższe
(2)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(2)
9-13 lat
(1)
Arteterapeuci
(1)
Chorzy z zespołem Aspergera
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(1)
Dziecko z zaburzeniami mowy
(1)
Lekarze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczyciele szkół podstawowych
(1)
Nauczyciele szkół średnich
(1)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Pedagodzy szkolni
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Psycholodzy kliniczni
(1)
Psycholodzy szkolni
(1)
Szkoły specjalne
(1)
Szkoły średnie
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura polska
(2)
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Autyzm
(141)
Dziecko autystyczne
(93)
Zespół Aspergera
(18)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(17)
Zaburzenia ze spektrum autyzmu (ASD)
(14)
Osoby z autyzmem
(11)
Psychoterapia
(11)
Chorzy w rodzinie
(9)
Dziecko z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(9)
Stosowana analiza zachowania
(9)
Zaburzenia zachowania
(9)
Dziecko
(8)
Dziecko z zespołem Aspergera
(8)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(8)
Kompetencje społeczne
(8)
Relacje międzyludzkie
(8)
Wychowanie w rodzinie
(7)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(6)
Gry i zabawy
(6)
Specjalne potrzeby edukacyjne
(6)
Terapia zabawą
(6)
Wychowanie
(6)
Logopedia
(5)
Rodzina
(5)
Terapia poznawczo-behawioralna (CBT)
(5)
Uczniowie o specjalnych potrzebach edukacyjnych
(5)
ADHD
(4)
Dzieci
(4)
Dziecko upośledzone
(4)
Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną
(4)
Język polski
(4)
Leczenie
(4)
Lęk
(4)
Mózg
(4)
Nauczanie
(4)
Osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu (ASD)
(4)
Osoby z zespołem Aspergera
(4)
Psychiatria dziecięca
(4)
Socjalizacja
(4)
Terapia behawioralna
(4)
Terapia logopedyczna
(4)
Uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
(4)
Zaburzenia mowy
(4)
Diagnostyka medyczna
(3)
Dziecko trudne
(3)
Integracja społeczna
(3)
Kompetencje komunikacyjne
(3)
Komunikacja społeczna
(3)
Mowa
(3)
Muzykoterapia
(3)
Samodzielność
(3)
Terapia dydaktyczna
(3)
Uczenie się
(3)
Uczucia
(3)
Zachowanie
(3)
Adaptacja społeczna
(2)
Choroby afektywne dwubiegunowe
(2)
Dorosłość
(2)
Dysleksja i dysgrafia
(2)
Dziecko upośledzone umysłowo
(2)
Echolalia
(2)
Edukacja domowa
(2)
Grandin, Temple (1947- )
(2)
Język
(2)
Komunikacja interpersonalna
(2)
Korekcja mowy
(2)
Kształcenie
(2)
Literatura
(2)
Matki i córki
(2)
Matki i synowie
(2)
Metody nauczania
(2)
Muzyka
(2)
Młodzież
(2)
Niedostosowanie społeczne
(2)
Niepełnosprawność intelektualna
(2)
Pedagogika specjalna
(2)
Przezwyciężanie lęku
(2)
Psychoanaliza
(2)
Psychologia wychowawcza
(2)
Rozwój psychofizyczny
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Testy
(2)
Wady rozwojowe
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Zespół ADHD
(2)
Zespół Downa
(2)
Afazja
(1)
Afekt negatywny
(1)
Agorafobia
(1)
Agresywność
(1)
Aktywność fizyczna
(1)
Alalia
(1)
Alkoholizm
(1)
Amnezja
(1)
Anoreksja
(1)
Arteterapia
(1)
Asperger, Hans (1906-1980)
(1)
Bajkoterapia
(1)
Behawioryzm
(1)
Bezpieczeństwo
(1)
Temat: czas
2001-
(8)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(2)
1701-1800
(1)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Stany Zjednoczone (USA)
(1)
Gatunek
Poradnik
(48)
Podręcznik
(15)
Opracowanie
(10)
Ćwiczenia i zadania
(7)
Praca zbiorowa
(6)
Scenariusz zajęć
(3)
Case study (studium przypadku)
(2)
Materiały pomocnicze
(2)
Opowiadania i nowele
(2)
Pamiętniki i wspomnienia
(2)
Gry i zabawy
(1)
Karty pracy ucznia
(1)
Komiks
(1)
Monografia
(1)
Podręczniki
(1)
Podręczniki akademickie
(1)
Poradnik dla nauczycieli
(1)
Poradnik dla rodziców
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki [Typ publikacji]
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Program autorski (pedagogika)
(1)
Program nauczania
(1)
Przepisy kulinarne
(1)
Publikacja bogato ilustrowana
(1)
Rozwój przez muzykę
(1)
Scenariusz
(1)
Scenariusze zajęć
(1)
Wywiad rzeka
(1)
Ćwiczenia i zadania dla szkół specjalnych
(1)
Dziedzina i ujęcie
Psychologia
(43)
Edukacja i pedagogika
(37)
Medycyna i zdrowie
(36)
Językoznawstwo
(4)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(4)
Socjologia i społeczeństwo
(3)
Prawo i wymiar sprawiedliwości
(2)
Rozwój osobisty
(2)
Historia
(1)
Kulinaria
(1)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Kultura i sztuka
(1)
308 wyników Filtruj
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Pełna zaskakujących zwrotów akcji opowieść o odnajdywaniu siebie w wielkim mieście.

Piękny Kraków i trzy wyjątkowe kobiety. Pozornie nic ich nie łączy – ani praca, ani status materialny, ani historia życia. Okazuje się jednak, że w sercu każdej z nich tkwi to samo – chęć kochania i bycia kochaną. Poznajemy je w momencie, gdy stają na krawędzi swojego życia. Muszą zmierzyć się z odrzuceniem, bólem rozstania, chorobą i lękiem o przyszłość. Czy wybory, których dokonają, zaprowadzą je ku temu, czego najbardziej pragną?

Tylko do końca życia to pierwsza powieść w dorobku Anny Kaik, autorki książki Deszczowi ludzie. Prawdziwe historie osób z autyzmem. Debiut to bardzo udany, bo Anna Kaik swą otwartość na to, co kryje się w sercu każdego człowieka, z niezwykłą wrażliwością wykorzystała do nakreślenia poruszających portretów współczesnych kobiet. Kobiet zmagających się ze zranieniami z przeszłości, z niedojrzałością mężczyzn, z problemami w relacjach rodzinnych, z anonimowością wielkiego miasta. Co jednak najważniejsze – powieść Anny Kaik nie zatrzymuje się jedynie na opisie świata, w którym przyszło żyć bohaterkom. Tylko do końca życia to bowiem inspirująca i dająca nadzieję opowieść o tym, że gdy człowiek uzdrowi swoje serce, może uzdrowić całe swoje życie.

Anna Kaik – pisarka, poetka, dziennikarka. Absolwentka dziennikarstwa oraz Studium Literacko-Artystycznego, tzw. Szkoły Pisarzy na Uniwersytecie Jagiellońskim. Pracowała w portalu Interia.pl, współpracowała z krakowskim „Gościem Niedzielnym” i DEON-em. Debiutowała tomikiem pt. „Lekkie brzemię” (laureat konkursu Miasta Krakowa na najlepszy debiut poetycki w 2014 roku). Autorka książek „Deszczowi ludzie” i „Tylko do końca życia”. Prywatnie żona Roberta i mama Natalii. Mieszka w Niepołomicach.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

W latach 80. w Holandii rodzą się dzieci o skórze ciemniejszej, niż było to w planie.

Jedną z zaskoczonych matek jest Sonja. Rok wcześniej wybiera cechy dawcy nasienia: wysoki, wykształcony, dyrektor w sektorze bankowym, zamężny, posiadający własne dzieci. Biały i przypominający jej męża.

– Dzieci będą podobne do państwa, a dawca pozostanie anonimowy – uśmiecha się doktor Jan K.

Kobieta rodzi dziewczynkę, później chłopca. Z początku wyglądają tak, jak Sonja sobie wymarzyła. Później ich skóra niespodziewanie ciemnieje. Po latach okaże się, że Jan K., szef kliniki w Barendrechcie, stosował innowacyjną metodę poprawiającą skuteczność zapłodnień: mieszał nasienie różnych mężczyzn. O innowacji nie mówił przyszłym rodzicom, tak jak o tym, że wymyślał dane dawców.

Jedna z gazet pisze, że w dokumentacji Dawcy S., którego kartę wybrała Sonja, lekarz pominął kilka informacji. Dawca był Holendrem, ale surinamskiego pochodzenia. Pracował w banku, lecz na szeregowej pozycji. Podobno nie był wysoki, nie miał nigdy żony, przyznał za to, że cierpi na lekką postać autyzmu. Charakteryzuje się ona m.in. ograniczoną empatią i obsesyjnymi zainteresowaniami. Jednym z nich miało być dla Dawcy S. posiadanie jak największej liczby dzieci, przez 19 lat spłodził ich około 200.

Kiedy po latach córka Sonji dzięki bazie DNA odnajduje swojego biologicznego ojca, okazuje się, że uważa się on za nadczłowieka, który odniósł największy ewolucyjny sukces w kraju. Cieszy go, że w puli genetycznej Holandii jeszcze długo pozostanie jego ślad.

W bazie DNA rejestrują się kolejne dzieci Dawcy S., dziś już dorośli. Jednym z 200 jest Bjorn, dwudziestopięciolatek, który wpada na niecodzienny pomysł:

– Odnajdę ich wszystkich. Odnajdę moich braci i siostry.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Nastoletni Jacob Hunt ma zespół Aspergera, czyli łagodną postać autyzmu. Nie umie czytać sygnałów społecznych ani wyrażać swoich myśli i uczuć. Na pierwszy rzut oka to zupełnie normalny, inteligentny i elokwentny chłopak, jednak każde odstępstwo od codziennej rutyny, każda zmiana w ustalonym porządku dnia może wytrącić go z równowagi. Ma też, jak wielu młodych ludzi z zespołem Aspergera, obsesyjne zamiłowanie do jednej, specjalistycznej dziedziny – w jego przypadku jest to analiza kryminalistyczna. Chłopak pojawia się w miejscach, gdzie policja prowadzi śledztwo, instruuje detektywów, co należy robić… a do tego najczęściej ma rację.

Gdy policja znajduje zwłoki jego prywatnej instruktorki umiejętności społecznych, Jacob sam staje się obiektem zainteresowania detektywów. Wszystkie charakterystyczne cechy zespołu Aspergera: unikanie kontaktu wzrokowego, impulsywność, dystans fizyczny, w oczach policjantów mogą być równoznaczne z przyznaniem się do winy. Jacob niespodziewanie zostaje oskarżony o morderstwo.

„W naszym domu” to wspaniała, poruszająca opowieść o samotnym świecie dziecka z zespołem Aspergera i o tym, co przechodzi jego rodzina: o nieustannym strachu i walce na burzliwym morzu rodzicielskich zmagań, o głębi matczynej miłości.

Jodi Picoult (ur. 1966) – amerykańska pisarka, która z mistrzowską intuicją podejmuje ważne i kontrowersyjne tematy, by tworzyć z nich wzruszające powieści obyczajowe i dramaty psychologiczne, od których trudno się oderwać. Jest autorką ponad dwudziestu powieści, w tym bestsellerowych „Bez mojej zgody”, „Krucha jak lód”, „To, co zostało”. Jej książki, przełożone na 34 języki, na całym świecie zajmują pierwsze miejsca na listach bestsellerów.

Copyright © 2010 by Jodi Picoult. All rights reserved. Copyright © for the translation by Michał Juszkiewicz. Copyright © for the audio edition by Prószyński Media Sp. z o.o.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Siedem rodzin poznaje się przed wojną dzięki sąsiedztwu na warszawskim Żoliborzu. Pochodzą z różnych części kraju, mają rozmaite doświadczenia i korzenie, ale fakt, że wszyscy żyją w oddaleniu od swoich rodzin - sprawia, że ich relacje stają się bliskie i trwałe. To właśnie tacy ludzie tworzą klimat nowej dzielnicy. Od nich wszystko się zaczęło.

Kiedy wybucha wojna, ich dzieci, dawniej bawiące się razem na skwerze w parku Żeromskiego i podwórkach, są już uczniami lub świeżo upieczonymi absolwentami liceów - dziewczynki Liceum Sióstr Zmartwychwstanek, chłopcy, w większości, Liceum im. Księcia Józefa Poniatowskiego. Młodzi od pierwszych dni wojny angażują się w ruch oporu na Żoliborzu. Niedawni harcerze stopniowo stają się żołnierzami.

Historia nie oszczędza członków rodzin. Z całej grupy młodych żoliborzan przeżyje tylko kilkoro...

"Czas niesprawiedliwych" oparty jest na dokumentach z archiwum obozu KL Auschwitz, na raportach rotmistrza Pileckiego, dokumentacji Archiwum Historii Mówionej, Archiwów m.st. W-wy na Krzywym Kole i w Milanówku, Archiwum Akt Nowych oraz licznych opracowań historycznych dotyczących okresu wojny i okupacji.

W książce pojawia się wiele postaci historycznych. Są tam między innymi: Ludwik Berger, rotmistrz Witold Pilecki, Kazimierz Jakubowski, Zbigniew Krzysik, Hanna Rotwand, Janina Rotwand-Wrzoskowa, Andrzej Ochlewski, Andrzej Rablin, Eugeniusz Bendera, Kazimierz Piechowski, Józef Lempart, Jan Rodowicz "Anoda", Witold Kieżun, Władysław Leśniewski, Danuta Leśniewska, Wiktor Lewicki czy wreszcie rodzina Jasterów z synem Stanisławem, jednym ze słynnych uciekinierów z Auschwitz, przez niektórych kolegów pomówionym o zdradę i straconym.

Elżbieta Jodko-Kula - z zawodu pedagog i socjoterapeutka, autorka sztuk teatralnych oraz książek dla dzieci i młodzieży, w tym dla dzieci ze spektrum autyzmu, a także dla dorosłych: "Zdrady i powroty", "Maria Piłsudska. Zapomniana żona", "Ostatnia miłość Marszałka. Eugenia Lewicka", "Zanim zamkniemy drzwi".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Siedem rodzin poznaje się przed wojną dzięki sąsiedztwu na warszawskim Żoliborzu. Pochodzą z różnych części kraju, mają rozmaite doświadczenia i korzenie, ale fakt, że wszyscy żyją w oddaleniu od swoich rodzin - sprawia, że ich relacje stają się bliskie i trwałe. To właśnie tacy ludzie tworzą klimat nowej dzielnicy. Od nich wszystko się zaczęło. Kiedy wybucha wojna, ich dzieci, dawniej bawiące się razem na skwerze w parku Żeromskiego i podwórkach, są już uczniami lub świeżo upieczonymi absolwentami liceów - dziewczynki Liceum Sióstr Zmartwychwstanek, chłopcy, w większości, Liceum im. Księcia Józefa Poniatowskiego. Młodzi od pierwszych dni wojny angażują się w ruch oporu na Żoliborzu. Niedawni harcerze stopniowo stają się żołnierzami. Historia nie oszczędza członków rodzin. Z całej grupy młodych żoliborzan przeżyje tylko kilkoro...

"Czas niesprawiedliwych" oparty jest na dokumentach z archiwum obozu w Oświęcimiu, na raportach rotmistrza Pileckiego, dokumentacji Archiwum Historii Mówionej, Archiwów m.st. W-wy na Krzywym Kole i w Milanówku, Archiwum Akt Nowych oraz licznych opracowań historycznych dotyczących okresu wojny i okupacji. W książce pojawia się wiele postaci historycznych. Są tam między innymi: Ludwik Berger, rotmistrz Witold Pilecki, Kazimierz Jakubowski, Zbigniew Krzysik, Hanna Rotwand, Janina Rotwand-Wrzoskowa, Andrzej Ochlewski, Andrzej Rablin, Eugeniusz Bendera, Kazimierz Piechowski, Józef Lempart, Jan Rodowicz "Anoda", Witold Kieżun, Władysław Leśniewski, Danuta Leśniewska, Wiktor Lewicki czy wreszcie rodzina Jasterów z synem Stanisławem, jednym ze słynnych uciekinierów z Auschwitz, przez niektórych kolegów pomówionym o zdradę i straconym.

Elżbieta Jodko-Kula - z zawodu pedagog i socjoterapeutka, autorka sztuk teatralnych oraz książek dla dzieci i młodzieży, w tym dla dzieci ze spektrum autyzmu, a także dla dorosłych: "Zdrady i powroty", "Maria Piłsudska. Zapomniana żona", "Ostatnia miłość Marszałka. Eugenia Lewicka", "Zanim zamkniemy drzwi".

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Historia o prawdziwej miłości, która może wydarzyć się wszędzie i niejednego zaskoczyć...
Życie w Domu Pogodnej Starości toczy się swoim utartym, sennym rytmem. Nieoczekiwanie spokój pensjonariuszy burzy nadejście zagadkowej przesyłki. W tajemnicy przed personelem postanawiają zajrzeć do środka. Jakie jest ich zdziwienie, gdy w niepozornych, oklejonych taśmą kartonach znajdują niezwykłe przedmioty: skrzypce, kołyskę i… małą trumnę z lustrem zamiast dna!
Kto i dla kogo przysłał tę paczkę? Nie wiadomo. Na kartonach wypisano imię i nazwisko odbiorcy, ale kłopot w tym, że nikt taki w ośrodku nie mieszka. Kiedy napięcie sięga zenitu, w Domu Pogodnej Starości pojawia się niespodziewany – i bardzo młody! – gość. Od tej pory każdy dzień przynosi nowe, zaskakujące wydarzenia, które na dobre zmienią życie pensjonariuszy…
Kochali się. Odkąd się poznali, byli prawie nierozłączni. Spotkali się w Domu Pogodnej Starości. Najpierw, przy każdej możliwej okazji, burczeli na siebie. Kiedy się widywali, wyrażali swoje niezadowolenie na setki możliwych sposobów. Nieustannie poszerzali wachlarz wyzwisk i obelg kierowanych pod adresem tego drugiego. Zdawało się, że dokuczanie, ubliżanie czy wyśmiewanie sprawia im niewymowną przyjemność. Byli w tym coraz lepsi. Perfekcjoniści. Ranili się niemalże każdego dnia, budząc nieustanne zainteresowanie i jednocześnie litość pozostałych podopiecznych. Jedni przyglądali się im z zaciekawieniem. Niektórzy śmiali się do rozpuku, widząc dwoje staruszków obrzucających się nieustannie błotem. Jeszcze inni pukali się palcem w czoło, jakby miało to cokolwiek zmienić. Wszystko trwało do chwili, gdy przy śniadaniu zabrakło Rity.
Marta Nowik
Magister filologii polskiej, pedagogiki resocjalizacyjnej i teologii. Ukończyła także studia podyplomowe na kierunku relacje interpersonalne i profilaktyka uzależnień, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, bibliotekoznawstwo i informacja naukowa, autyzm oraz oligofrenopedagogika. Pracuje jako nauczyciel. Wolny czas chętnie spędza na działce. Uwielbia spacery z psami na łonie natury. Lubi kryminalne zagadki i spotkania towarzyskie. Kocha podróże.
W 2022 roku nakładem wydawnictwa Novae Res ukazała się jej powieść obyczajowa pt. „Marzenia spełniają się jesienią”.
martanowik.pl
FB: marta.nowik.autorka
IG: marta.nowik.autorka

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Wszyscy wiemy, że warzywa są zdrowe. A jednak „statystyczny Polak” zjada dziennie nie więcej niż pięć plasterków ogórka

Niewiele osób wynosi z domu rodzinnego prawidłowe nawyki żywieniowe, gdzie podstawę naszej piramidy pokarmowej stanowią warzywa i owoce. Często traktujemy je jako niesmaczny dodatek do dań. Jedzenie warzyw kojarzy nam się zwykle z dietami odchudzającymi, ale ich dobroczynne działanie na cały organizm ma dużo większe „pole rażenia”.

Substancje w nich zawarte odżywiają nasze ciało, wzmacniają odporność, zapobiegają i chronią w sposób naturalny przed wieloma chorobami, a nawet leczą. I tak likopen w pomidorach poprawia odporność i redukuje stan zapalny. Warzywa zawierające skrobię chronią przed rakiem przewodu pokarmowego. Jedzenie roślin z rodziny krzyżowych – brokułów, brukselki, kalafiora czy rzeżuchy, chroni nie tylko przed nowotworami, ale również ma pozytywny wpływ na mózg, wzrok, łagodzi alergiczne zapalenie dróg oddechowych. Pomagają one przy cukrzycy typu 2, a nawet są przydatne w leczeniu autyzmu. Dzięki warzywom w naszej diecie zmniejszamy ryzyko rozwoju chorób serca, udaru oraz nadciśnienia tętniczego.

Książka przedstawia właściwości i potęgę zdrowotną zielonych warzyw, z naciskiem na te, które są dostępne w Polsce. Pokazuje, jak można je wykorzystać w zmaganiach z różnymi dolegliwościami i chorobami. Podpowiada, jak przekonać do „zieleniny” dzieci i niechętnych dorosłych.

Książka zawiera blisko 90 przepisów, które pozwalają najlepiej wykorzystać najlepiej zdrowotne właściwości zielonych warzyw, a jednocześnie przygotować smaczne i pełnowartościowe posiłki.

Hanna Stolińska-Fiedorowicz, dietetyk kliniczny, absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Współpracuje z osobami z problemem nadwagi i otyłości, chorób dietozależnych.Prowadzi szkolenia dla dietetyków i lekarzy. Przekazuje wiedzę żywieniową również poprzez liczne wystąpienia telewizyjne i radiowe oraz artykuły naukowe i popularnonaukowe.

Paula Kraśniewska, kucharz z pasją do gotowania i zamiłowaniem do karmienia innych. Doświadczony szef kuchni specjalizujący się w cateringu dietetycznym. Z naturalną lekkością komponuje i przyrządza barwne, zróżnicowane, pyszne i zdrowe posiłki dla wszystkich diet.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Książka została poszerzona, uzupełniona i podzielona na osiem części. W pierwszej – obok krótkiej charakterystyki upośledzenia umysłowego – zawarto najczęściej spotykane przyczyny trudności w uczeniu się, nakreślono edukację dzieci z niepełnosprawnością w szkole masowej, zapoznając tym samym Czytelników z ideą klas integracyjnych, założeniami i warunkami dobrej integracji. Pisząc o klasach integracyjnych, nie sposób podzielić się wszystkimi spostrzeżeniami związanymi z pracą w tego typu oddziałach, dlatego też wybrano te aspekty, na które – zdaniem Autorki – każdy pedagog specjalny w swojej pracy powinien zwrócić uwagę (jak kwestia doboru dzieci do klas integracyjnych, ocenianie uczniów niepełnosprawnych czy też rola pracy w grupach). Część druga została poświęcona organizowaniu i udzielaniu pomocy psychologiczno-pedagogicznej zgodnie z obowiązującym rozporządzeniem. Część trzecia to opis celów i zadań rewalidacji indywidualnej wraz z ramowym programem rewalidacji, a także zbiór wskazówek przydatnych w pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością na tego typu zajęciach. W części czwartej zamieszczono przykładowe ćwiczenia zgodne z podanym wcześniej ramowym programem, które z powodzeniem można wykorzystać na zajęciach rewalidacji indywidualnej. Część piąta określa zakres czynności i uprawnienia pedagoga specjalnego pracującego w klasie integracyjnej, jego prawa i obowiązki. Część szósta natomiast zawiera przykładowe opracowania, które – w mniejszym bądź większym stopniu – towarzyszą pedagogom specjalnym w ich pracy. Wybrano te opracowania, które – jak wiadomo Autorce – sprawiają, szczególnie studentom oraz młodym nauczycielom, najwięcej trudności – między innymi opracowanie konspektu, indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego, rozkładu materiału oraz oceny opisowej. W części siódmej zaprezentowano opis i analizę przypadku uczniów z niepełnosprawnościami. Wśród nich znalazł się uczeń z zespołem Aspergera, uczeń z zespołem Downa oraz uczeń niedowidzący. Ostatnia część zawiera wybrane programy wspomagające rozwój uczniów. Program dla ucznia z nadpobudliwością/nadruchliwością, program dla ucznia z niepełnosprawnością sprzężoną – autyzmem i niedosłuchem oraz program dla ucznia z obustronnym niedosłuchem. Polecamy!
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Odrzucić wstyd / Witowska Emilia. - [miejsce nieznane] : Novae Res : Legimi, 2022.
Forma i typ
O chorobie, która zmieniła moje życie i spojrzenie na świat
Dawniej kojarzyła się z wstydliwym zaburzeniem, o którym lepiej nie mówić. Dziś choruje na nią 350 milionów ludzi, a WHO ocenia, że za kilka lat będzie najczęściej występującą chorobą na świecie. Depresja dotyka zarówno kobiet, jak i mężczyzn, osób starszych i w pełni sił, a coraz częściej również dzieci. Łatwo zbagatelizować jej pierwsze objawy i tłumaczyć sobie, że to tylko przejściowe, że to jesienna chandra. Przecież wystarczy wziąć się w garść. Jednak depresja to coś zupełnie innego niż chwilowe obniżenie nastroju. I niestety bywa, że jej skutki są śmiertelne…
Ta krótka książka pomaga w zrozumieniu, czym tak naprawdę jest depresja i jak wspierać tych, którzy się z nią zmagają. Przedstawiona przez autorkę poruszająca historia jest przecież jednym z wielu dramatów, które rozgrywają się na naszych oczach, a które często bagatelizujemy.
Z pewnością wiele osób dotkniętych chorobą – tak było w moim przypadku – słyszało nieraz sformułowanie: „Ale mam dzisiaj deprechę”. Co wtedy myślałam, stojąc obok i przechodząc depresję lub będąc tuż po, a nawet po sześciu już latach? Do głowy przychodziła mi jedna myśl: „Nie masz pojęcia, o czym mówisz…”.
Znajomi, sąsiedzi mieszkający na tej samej klatce czy w bloku, a niekiedy członkowie rodziny nie potrafią zrozumieć osoby chorej. Najgorsza jest próba oceniania, szufladkowania chorych psychicznie jako ludzi innego typu, nieraz zepchnięcia na drugi plan. Sęk w tym, że takie nastawienie nie pomaga cierpiącym, noszą wówczas brzemię podwójnego ciężaru: choroby i oceny społecznej. Ja osobiście spotkałam się z nadaniem mi etykiety „leczonej psychiatrycznie”. Dlaczego właśnie ja? To pytanie stawiałam sobie bardzo często. Jak z pewnością wiele innych osób.

Emilia Witowska
Urodziła się w 1983 roku w Parczewie. Z wykształcenia polonistka i pedagog specjalny, absolwentka studiów podyplomowych z zakresu pracy nauczyciela, a także pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną oraz autyzmem. Jest nauczycielką wspomagającą w szkole podstawowej. Od 17 lat w związku małżeńskim, matka dwóch córek: Mai i Neli. Interesuje się literaturą, szczególnie poezją. Kocha zwierzęta i przyrodę.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Poruszająca historia o miłości, która przetrwa każdą burzę
Joanna wciąż nie może się otrząsnąć po tragicznym wypadku, w którym zginął jej ukochany. Dzień po dniu uczy się żyć na nowo i spoglądać w przyszłość bez lęku. Kiedy do sąsiedniego mieszkania wprowadza się Kamil, młody mężczyzna uciekający od przeszłości, między tymi dwojga błyskawicznie rodzi się nić porozumienia, a wkrótce również coś więcej. Bolesne wspomnienia kładą się jednak cieniem na uczuciu, które mogłoby być dla nich zapowiedzią prawdziwego szczęścia. Czy będą mieli na tyle sił i odwagi, by spróbować raz jeszcze otworzyć przed kimś serce?
Marzenia spełniają się jesienią to wzruszająca opowieść o nieustannym poszukiwaniu swojej życiowej drogi, bez względu na wiek, doświadczenia czy popełnione błędy. Bo miłość przychodzi do każdego, trzeba tylko otworzyć jej drzwi.

Kamil zapukał do niej po kilku dniach od ich spotkania w sklepie. Gdy wszedł do środka, położył na stole czekoladki i karmelową kawę. Uśmiechnęła się, nie dając jednak po sobie poznać, że to jedna z jej ulubionych. Zaparzyła kawę. Z lodówki wyjęła wczorajszą sałatkę. Siedzieli przy stole i rozmawiali. Czas szybko upływał. Zanim się zorientowali, minęła północ. Sąsiad pożegnał się, uśmiechając się i dziękując za miły wieczór.
Tej nocy Joanna długo nie mogła zasnąć. Znowu różne myśli kłębiły jej się w głowie. I ta wizyta Kamila. Nie chciała być niemiła, dlatego za którymś razem w końcu zgodziła się na spotkanie. Zresztą przebiegło ono wyjątkowo dobrze. Joanna była tym nawet zaskoczona. Ale dlaczego nie mogła zasnąć? Jakie wspomnienia przywołał w niej Kamil? Z czym walczyła? Od czego kolejny raz tak bardzo pragnęła uciec?

Marta Nowik
Magister filologii polskiej, pedagogiki resocjalizacyjnej i teologii. Ukończyła także studia podyplomowe na kierunku relacje interpersonalne i profilaktyka uzależnień, edukacja wczesnoszkolna i przedszkolna, bibliotekoznawstwo i informacja naukowa, autyzm oraz oligofrenopedagogika. Pracuje jako nauczyciel. Dodatkowo współpracuje z domowym hospicjum dziecięcym jako redaktor, z drukarnią i wydawnictwem jako korektor oraz z agencją reklamowo-marketingową jako copywriter. Wolny czas chętnie spędza na działce. Uwielbia spacery z psami na łonie natury. Lubi kryminalne zagadki i spotkania towarzyskie. Kocha podróże.
martanowik.pl
fb.com/marta.nowik.autorka
instagram.com/marta.nowik.autorka

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Gniew utracił dziś swój polityczny wymiar – nie można go już ująć w zbiorowe formy, nie można go ukierunkować na osiągnięcie konkretnego politycznego celu. Rewolucja – ukochany polityczny fetysz nowoczesności – stała się niemożliwa. Gdy ktoś wznosi ją dziś na swój sztandar, możemy być pewni, że chodzi mu o zabawę. Jest to rekwizyt, po który chętnie się sięga; kostium, w który przyjemnie jest się odziać, żeby poudawać, że dostępne jest nam wciąż to, co jest dla nas już niedostępne właśnie – bycie bohaterem na arenie Historii. Możliwość radykalnego buntu jest dla nas zamknięta, bo dzisiejszego gniewu nic już nie łączy z nadzieją na jakąś radykalną polityczną zmianę. A gniew bez nadziei to tylko pobrzękujący głucho resentyment, to autyzm wściekłości.

***

Wizje spełnienia ludzkiego powołania w dziejach? Eschatologiczne marzenia o raju na ziemi? Postęp Ducha? Nikt się już nimi nie interesuje, nikt też nie buduje nowych. Straciliśmy miarę, która wyznaczała nasze miejsce w Historii, mówiła nam, skąd wyszliśmy i dokąd zmierzamy. Nawet jeżeli utopijne czy antyutopijne sny filozofów były pasmem pomyłek, nawet jeżeli prowadziły do radykalizacji nastrojów społecznych, przemocy i rewolucji, sam fakt ich formułowania potwierdzał posiadanie przez naszą cywilizację takiego czy innego celu, do którego warto było zmierzać. Dziś takich wizji już nie ma. Żyjemy bez przyszłości – nasze kalendarze pokazują wciąż jeden i ten sam dzień.

***

W 1989 roku koło zębate Historii przestało się obracać. Wielka machina dziejów przestała mielić ludzkiego ducha, wypowiadając swoje ostatnie zaklęcie. Brzmiało ono: demokracja liberalna.

JAN TOKARSKI (ur. 1981) – filozof, historyk idei. Doktor nauk humanistycznych Instytutu Historii PAN. Autor książek Historie przyszłości. Wizje bolszewizmu w Rosji, 1917–1921 (2012) i Neokonserwatyści a polityka zagraniczna USA w nowym wieku (2006). Jeden z tłumaczy polskiego wydania Historii filozofii politycznej Leo Straussa i Josepha Cropseya. Stały współpracownik „Przeglądu Politycznego” i kwartalnika „Kronos”, felietonista „Kultury Liberalnej”. Publikował również m.in. w „Tygodniku Powszechnym”, „Nowej Europie”, „Dziejach Najnowszych”, „Pressjach” i „Arcanach”. Zajmuje się historią myśli politycznej oraz filozofią XX wieku.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Strefa komfortu / Ludwik Wolta. - [miejsce nieznane] : Novae Res : Legimi, 2017.
Forma i typ

Książka o dzisiejszym kryzysie męskości – młodych mężczyznach, którzy obawiają się ryzykować, stają się wygodniccy i zamykają w świecie gier, internetu i mediów społecznościowych.
Kiedy Berno traci wszystko, do czego przywykł – kobietę, pracę i niezależność
finansową – postanawia odkryć, czego naprawdę pragnie. Podążając za wskazówkami coacha Jakuba Wernera, dokonuje introspekcji i uświadamia sobie, że od dawna drzemała w nim pokusa przygotowania i popełnienia widowiskowej zbrodni…
>skończ te słynne studia humanistyczne
>tyraj za biedacką pensję
>strać dziewczynę
>strać biedacką pensję
>graj w Counter Strike’a i jedz parówki
>zostań przegrywem
>zabij się
>
>albo kogoś...
Nienawidzisz poradników dających receptę na osiągnięcie sukcesu? Irytuje Cię idea samorealizacji? Mdli Cię na myśl o ludziach, którzy „dbają o swój wizerunek”? Jeśli tak, to w Bernie Jakimie –„chłopcu w klapkach” – odnajdziesz swoją bratnią duszę. Bliski też będzie Ci jego plan zemsty. Wendeta Berna okaże się jednak mroczniejsza i bardziej przerażająca niż wędrówka Dantego po najgłębszych kręgach piekła.
Opowieść o współczesnym świecie, w którym najważniejszy jest wizerunek. Zamiast prawdziwych ludzi, pieczołowicie wykreowane persony, które żyją z tego, że radzą innym, jak żyć i odnieść sukces. Tylko Bernard Jakim się buntuje. To iście gombrowiczowska postać, która usilnie wzbrania się przed „gębą” i dochodzi to wniosku, że nic tak nie rozwinie jego osobowości i nie zmieni życia na lepsze, jak morderstwo doskonałe.
Karolina Nos, czepiamsieksiazek.pl
Pozycja dla tych, którzy chcą dowiedzieć się więcej o współczesnej męskości.
Mateusz Piotrowski, DailyVibes.pl
Antyporadnik, któremu daleko do poradnikowych form - to typowa powieść o bardzo nietypowej fabule, która sprawi, że wraz z bohaterem niejednokrotnie opuścicie tytułową strefę komfortu. Jeśli kiedykolwiek zastanawialiście się, czy i w jaki sposób coaching może zmienić czyjeś życie, spróbujcie za jego pomocą (no, i z domieszką różnorakich narkotyków) razem z Bernem Jakim zaplanować morderstwo doskonałe.
Przemysław Garczyński, 3telnik.pl
Ludwik Wolta urodził się w Ustrzykach Dolnych, aktualnie mieszka na warszawskim Żoliborzu. Z zawodu psycholog i psychoterapeuta; pracował z osobami cierpiącymi na fobię społeczną i autyzm. W poprzedniej dekadzie współtworzył kontrkulturowe portale internetowe. „Strefa komfortu” jest jego prozatorskim debiutem.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Autorzy publikacji: Gładyszewska-Cylulko Joanna, Cytowska Beata, Drzazga Agnieszka, Jagoszewska Iwona, Plichta Piotr i Szczupał Bernadeta Niniejsze opracowanie prezentuje specyfikę pracy i wsparcia w odniesieniu do uczniów z niepełnosprawnościami, o różnych potrzebach edukacyjnych. Choć każdy z rodzajów niepełnosprawności wymaga nieco innych oddziaływań terapeutyczno-edukacyjnych, to niektóre zjawiska występujące w przestrzeni szkolnej dotykają wszystkich przedstawianych grup. Jednym z nich jest agresja rówieśnicza i przemoc (bullying). Temu tematowi została poświęcona pierwsza część monografii. Osoby z niepełnosprawnościami niekiedy występują w roli agresorów, ale częściej stają się ofiarami. Znajomość mechanizmów agresywnych realizowanych za pomocą nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (agresja elektroniczna i cyberbullying), a także zasad i praktycznych wskazówek odnośnie do postępowania profilaktycznego w sytuacji narażenia na przemoc może być pomocna dla pedagogów pracujących z osobami będącymi podmiotem niniejszej publikacji. W książce przybliżone zostały też zagadnienia dotyczące uczniów z niepełnosprawnością intelektualną oraz z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Poruszono problemy wynikające ze specyfiki funkcjonowania tych dzieci, ujawniające się w sytuacji diagnozy, konstruowania indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych, doboru metod ich edukacji, rehabilitacji i wsparcia. Omówiono również kwestię pomocy rodzinie udzielanej przez szkołę oraz zasady współpracy pomiędzy tymi dwoma rodzajami otoczenia społecznego mającej na celu dobro dziecka. W dalszej części opracowania przedstawione zostały problemy uczniów z wadami wzroku i słuchu w kontekście działań ułatwiających ich edukację. Przybliżono wątki związane ze zmianami w zakresie regulacji prawnych, a także form kształcenia. Wszystkie problemy omawianych grup analizowano w odniesieniu do specyfiki ich funkcjonowania w różnych sferach rozwoju. Warto podkreślić w tym miejscu, że choć w szkołach ogólnodostępnych populacja osób z niepełnosprawnością wzrokową i słuchową jest liczna (zwłaszcza osób słabowidzących i słabosłyszących), to niewiele publikacji przybliża zagadnienia ich potrzeb w zakresie kształcenia i wychowania. Niniejsza monografia uzupełnia tę lukę, ułatwiając zrozumienie funkcjonowania uczniów z zaburzeniami widzenia i słyszenia. W obliczu trudności edukacyjnych może to sprzyjać efektywnemu wykorzystywaniu konkretnych metod postępowania omówionych w tej publikacji, jak też stymulować pedagogów do wynajdywania własnych sposobów radzenia sobie w sytuacjach trudnych związanych ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi uczniów z wadami wzroku i słuchu. W publikacji poruszono również problematykę funkcjonowania dzieci przewlekle chorych w roli uczniów. Choroba przewlekła została tu potraktowana jako sytuacja trudna, wywołująca wiele negatywnych emocji i stanów psychicznych. Jednocześnie podkreślono wartość wsparcia społecznego w minimalizowaniu ograniczeń wynikających z tego rodzaju choroby. Na zakończenie książki ukazano sylwetkę dziecka z niepełnosprawnością ruchową oraz swoistość jego kształcenia i wychowania, ze szczególnym uwzględnieniem konieczności zaspokajania potrzeby wyrażania siebie i porozumiewania się z innymi poprzez alternatywne i wspomagające formy komunikacji. Serdecznie zapraszamy do lektury! Autorzy
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Autor
Forma i typ

Trudno Ci się skupić?
Masz problemy z zarządzaniem czasem?
Denerwuje Cię to, że zaczynasz kilka aktywności jednocześnie i żadnej nie kończysz?

Może właśnie zauważasz u siebie objawy ADHD albo otrzymałaś diagnozę. A może twoja siostra, córka, mama albo przyjaciółka uczą się, jak żyć w nowej rzeczywistości. Ta książka pozwoli ci poznać kobiety z ADHD, które nie chcą zadawać sobie pytania: „co jest ze mną nie tak?”, tylko chcą żyć na sto procent. Bo każda jest tego warta.

Kilkanaście kobiet opowiedziało o wyzwaniach, które wiążą się z otrzymaną diagnozą. To historie o tym, jak ADHD wpływa na hormony i odwrotnie, na podejmowane działania i role społeczne, na relacje i własny obraz. Każda z tych kobiet musiała poznać samą siebie na nowo, aby móc się polubić i w pełni zaakceptować.

Psycholożka, studentka, trenerka, prawniczka, przedsiębiorczyni, dietetyczka, mama.

Różne historie.

Ta sama diagnoza.

ADHD.

Po diagnozie czułam ogromną radość, bo dostałam potwierdzenie tego, że rzeczywiście jestem inna. Wcześniej moja inność sprawiała, że czułam się bardzo samotna, a kiedy w końcu zaakceptowałam siebie, mogłam zacząć się tą innością cieszyć. Kari Goldyn

Kochałam planować, uwielbiałam kupować planery i zakreślacze, tylko nigdy nie wychodziła mi realizacja tych zamierzeń, mimo że przeczytałam masę książek o produktywności i zarządzaniu sobą w czasie. Ciągle zastanawiałam się nad tym, dlaczego nie mogę być człowiekiem, który zdobędzie wiedzę i po prostu ją zastosuje. Czułam się jakaś zepsuta, nie taka jak trzeba. Wtedy właśnie bardzo pomogła mi diagnoza. Hania Es

Nikt nie brał pod uwagę tego, jak się czuję, ale też ci sami ludzie nie chcieli słuchać mojej mamy, która była zaangażowana w moje wychowanie i widziała, że z czymś się męczę. Bo przecież nie jest normalne, że dziecko siedzi kilka godzin nad pracą domową, nie mogąc napisać jednego zdania. Hela Dziekońska

Jestem w procesie psychoterapii od dziesięciu lat, a mimo to cały czas czegoś mi brakowało i nie potrafiłam dojść do tego, co jest ze mną nie tak. Nie dość, że miałam ciągły ścisk w brzuchu, mnóstwo somatycznych objawów, to jeszcze nie potrafiłam zrobić ze swoim życiem tego, co naprawdę chciałam. Kasia Biernat-Stanaszek

Ola Pflumio - certyfikowana coachka. W podcaście Atypowe rozmawia z osobami, które w dorosłości otrzymały diagnozę ADHD czy spektrum autyzmu. Odkąd sama wie, że jest adehadówką, pomaga innym dorosłym borykającym się z podobnymi trudnościami, wspierając ich w przekuwaniu trudności w zasoby w ramach coachingu ADHD. Prywatnie mieszkanka Londynu, miłośniczka dalekich podróży oraz zapalona biegaczka zmieniająca hobby jak rękawiczki.

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Słyszysz diagnozę: zespół Aspergera. W pierwszej chwili pewnie doznajesz szoku, czujesz strach, masz pustkę w głowie. Jednak zaraz pojawia się milion myśli, wątpliwości, pytań. I to niezależnie od tego, czy diagnoza dotyczy ciebie, twojego dziecka, czy też innej bliskiej ci osoby – nagle uświadamiasz sobie, jak wiele musisz się dowiedzieć.

• Co oznacza ta diagnoza?

• Jak wygląda życie z zespołem Aspergera?

• Czy zespół Aspergera wpływa na budowanie związków partnerskich?

• Czy nie uniemożliwia zawarcia trwałych przyjaźni?

• Jakie cele zawodowe są realne?

• Jakie możliwości pomocy są dostępne?

Christine Preißmann doskonale zna ten stan. Jako dotknięta zespołem Aspergera psychoterapeutka wie, jak czują się osoby z tą diagnozą oraz ich bliscy, jakie emocje nimi targają i z jakimi trudnościami muszą się zmierzyć. Dlatego właśnie zachęciła dorosłych z zespołem Aspergera, aby szczerze opowiedzieli o tym, jak wyglądało i jak wygląda obecnie ich życie, co było dla nich najtrudniejsze i jak sobie z tym poradzili. W rozmowach poruszono szereg najistotniejszych problemów dnia codziennego, między innymi dotyczących nauki, pracy, związków, zdrowia, integracji społecznej czy seksualności. Autorce udało się doskonale połączyć praktykę z teorią – wszystkie przedstawione w książce niezwykle inspirujące historie opatrzone zostały jej specjalistycznym komentarzem. Dzięki lekturze dowiesz się nie tylko, co robić, aby życie z zespołem Aspergera było łatwiejsze i pełniejsze, ale również jak wykorzystać pozytywne cechy autyzmu, które często są niesłusznie pomijane i niedoceniane.

Tę książkę można „połknąć” na raz, ale warto do niej wracać wielokrotnie. Bo w nowej książce Christine Preißmann nie ma teorii. Jest za to prawdziwe życie i są codzienne zmagania dorosłych osób z zespołem Aspergera. To właśnie one dzielą się swoimi przeżyciami, czasem bardzo trudnymi i zawsze bardzo osobistymi. Poruszają ważne tematy, jak dorosłość, zdrowie, praca, miłość i związki, przemoc… Książkę powinny przeczytać osoby z zespołem Aspergera. Odnajdą w niej siebie i znajdą mnóstwo konkretnych wskazówek. Natomiast rodzicom i terapeutom poradnik na pewno pomoże lepiej zrozumieć i wspierać te osoby.

Joanna Grochowska

Fundacja Synapsis

Poprzez tę książkę pragnę się przyczynić do lepszego zrozumienia i większej akceptacji po obu stronach – autystycznej i nieautystycznej. Książka powinna pomóc osobom z zespołem Aspergera w szukaniu własnych rozwiązań dręczących nas problemów. Z kolei członkom rodzin, przyjaciołom i pomocnikom może uzmysłowić, z jakimi problemami się borykamy i jak mogą nam pomagać. […] Każdej osobie z zespołem Aspergera życzę dobrego życia, co bardzo pomaga w rozwijaniu własnej osobowości, w optymalnym wykorzystywaniu posiadanych umiejętności i w pokonywaniu piętrzących się przed nami przeszkód.

Christine Preißmann

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Czerwcowy numer miesięcznika „W drodze” już na Ciebie czeka! Przeczytasz w nim m. in. o coraz popularniejszej formie modlitwy, jaką jest medytacja, o tym, czy ksiądz na Facebooku może występować w dresie, a także o tym, że problemem w wychowaniu dzieci nie jest nadmierne używanie telefonu i granie na konsoli, tylko brak rozmowy z dzieckiem i chowanie się za „włączeniem bajki” dla świętego spokoju.

Rozmowa w drodze

Gdyby przeprowadzić uliczną sondę, wyszłoby na to, że medytacja to praktyka buddyjska, dalekowschodnia, absolutnie niezwiązana z chrześcijaństwem. Nic bardziej błędnego! Jako jedna z form modlitwy zyskuje popularność w Polsce, bo jak mówi Maksymilian Nawarra OSB „ludzie są zmęczeni myśleniem (…) więc kiedy spotykają się z Bogiem, nie chcą mieć już żadnego zadania w głowie do wykonania, tylko po prostu z Nim być”.

Dzieci w kościele

Jak sobie pomóc w przeżywaniu eucharystii, jak nie przeszkadzać innym, jak nie stracić z oczu powagi świętości? O tym mama – Martyna Bogaczyk.

Dzieci i wysoka technologia

Jagoda Cieszyńska-Rożek, logopeda i psycholog, w rozmowie z Michaliną Kaczmarkiewicz,mówi o coraz częstszym diagnozowaniu spektrum autyzmu u dzieci jako wyniku wystawienia ich na działanie wysokich technologii w postaci smartfonów, tabletów i zabawek dźwiękowych.

Dzieciństwo od nowa

Dorota Ronge-Juszczyk pisze o sytuacji ukraińskich dzieci w polskich szkołach. Choć wiele zostało zrobione, by zapewnić im bezpieczeństwo i komfort, to mijający rok szkolny pokazuje potrzebę rozwiązań systemowych, jak np. prawnego umocowania asystenta kulturowego.

Co wolno księdzu

Leszka Gęsiaka SJ pytamy o powody wydania „Dekretu ogólnego Konferencji Episkopatu Polski w sprawie występowania duchownych, członków instytutów życia konsekrowanego, stowarzyszeń życia apostolskiego oraz niektórych wiernych świeckich w mediach”. Jednym z nich jest ochrona małoletnich. Z wymową tych przepisów nie zgadza się Wacław Oszajca SJ. Przeczytaj, dlaczego.

Zielona wyspa, czyli wiara po irlandzku

Paweł Zybura OP pisze z Cork: „Oni w Irlandii wracają stamtąd, dokąd my w Polsce, ciągle jeszcze podążamy, są od nas o jeden krok dalej” – mając na myśli społeczne i kulturowe zmiany związane z sekularyzacją, zgorszenie Kościołem, ale nade wszystko – powrót do wiary i obyczajów.

Przysięgnij, że je odzyskasz

Stanisław Zasada zabiera nas w podróż śladem materiałów archiwalnych Armii Andersa i Samodzielnej Brygady Strzelców Karpackich. Podróż obejmuje 4 kontynenty i konflikt izraelsko-palestyński, ale ostatecznie opowiada o niezwykłej pasji i uporze ocalania i kolekcjonowania drobiazgów, które po latach stają się bezcennymi zabytkami.

Bierz i czytaj „W drodze”!

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Trudności z jedzeniem u dzieci i nastolatków

Książka Trudności z jedzeniem… to przewodnik po tym, jak sobie radzić, kiedy jedzenie stanowi źródło trosk:

  • „Moje dziecko je za mało”,
  • „Moje dziecko je za dużo”,
  • „Moje dziecko je jakoś dziwnie…”

Pokazuje też, czym tak naprawdę jest jedzenieto nie tylko dostarczanie mocy organizmowi, ale i wspaniałe (a czasem trudne) narzędzie do budowania więzi międzyludzkich.

Ta książka podpowie, jak warto uczyć dzieci relacji z jedzeniem. Wesprze was w sytuacji, kiedy stawiacie czoła neofobii żywieniowej oraz chorobom i zaburzeniom odżywiania, w tym anoreksji czy bulimii. Autorka wskazuje także, kiedy i do jakiego specjalisty udać się po poradę oraz pomoc.

Spis treści:

Wstęp (11)

1. Relacja z jedzeniem (15)

Dlaczego uczymy dzieci relacji z jedzeniem, a nie jedzenia (16)
Przykład płynie od dorosłych (20)
Jak wzmacniać kompetencje dziecka (26)
Jedzenie i ciało (29)
Jedzenie a nagrody i kary (35)

2. Znaczenie jedzenia w rozwoju dziecka (43)

Jedzenie i rozwój fizyczny (46)
Jedzenie jako złożony proces fizjologiczny (49)
• Rozwój oralno-motoryczny (50)
• Integracja sensoryczna (54)
• Sygnały głodu i sytości (58)
• Style karmienia (62)

Jedzenie i rozwój psychospołeczny (66)
• Bezpieczeństwo (66)
• Emocje (70)
• Więź (73)
• Autonomia i granice osobiste (75)
• Relacje międzyludzkie i przynależność kulturowa (78)
• Funkcje poznawcze (78)

3. Kiedy dziecko je za mało (81)

Czy dziecko faktycznie je za mało (83)
Dziecko je za mało, nie przybiera na wadze lub chudnie (90)

Choroby fizyczne (96)
• Anemia (97)
• Choroba refluksowa przełyku (98)
• Choroby jelit (99)
• Celiakia (100)
• Alergie pokarmowe (101)
• Choroby pasożytnicze (104)
• Choroby fizyczne i sitofobia (106)

Neuronietypowość (107)

Zaburzenia odżywiania (115)
• Zaburzenia odżywiania młodszych dzieci (115)
Sensoryczna awersja do pokarmu (116)
Anoreksja niemowlęca (118)
Pourazowe zaburzenia odżywiania (121)

Trudności relacyjne (124)
• Wybiórczość jedzeniowa (127)
Neofobia żywieniowa (128)
ARFID (134)
• Ograniczanie jedzenia i kontrolowanie ciała (141)

Okres nastoletni a zaburzenia odżywiania (141)
Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny (145)
Alkoreksja (155)
Diabulimia (156)
Bigoreksja (158)
Ortoreksja (160)

4. Kiedy dziecko je za dużo (163)

Czy dziecko faktycznie je za dużo (166)
Dziecko je za dużo i przybiera na wadze (170)

Choroby fizyczne (176)
• Zaburzenia gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, hipoglikemia, cukrzyca) (176)
• Choroby tarczycy (179)

Choroby genetyczne (181)
• Zespół Pradera–Williego (181)
• Zespół Alströma (182)

Neuronietypowość (184)
• ADHD (184)
• Spektrum autyzmu (185)

Zaburzenia odżywiania (187)
• Zaburzenia przejadania się (187)
• Zaburzenie z napadami objadania (191)
• Zespół jedzenia nocnego (195)
• Bulimia (196)

Nadwaga i otyłość (204)

5. Kiedy dziecko je… nietypowo (213)

Czy dziecko faktycznie je nietypowo (216)
• Konsekwencje nietypowego jedzenia (220)

Choroby Fizyczne (223)
• Rozszczep wargi i podniebienia (223)
• Wady wędzidełka (226)
• Wady zgryzu (227)
• Dysfagia – zaburzenia połykania (229)

Neuronietypowość (231)

Zaburzenia odżywiania (233)
• Chomikowanie jedzenia (233)
• Zespół przeżuwania (236)
• Łaknienie spaczone (pica) (239)
• Gromadzenie pokarmów (243)

6. Leczenie trudności z jedzeniem – rola rodzica i specjalistów (247)

Rola rodzica w procesie diagnozy i leczenia (249)
Ogólna ocena stanu zdrowia dziecka (252)
Proces diagnostyczny (258)
Leczenie specjalistyczne chorób fizycznych (259)
Leczenie specjalistyczne zaburzeń odżywiania (261)
Rodzaje terapii przy trudnościach z jedzeniem u dzieci i nastolatków (263)

• Terapia dietetyczna (263)
• Terapia psychodietetyczna (264)
• Pomoc psychologiczna i psychoterapia (265)
• Pomoc psychiatryczna (269)
• Poradnictwo laktacyjne (270)
• Terapia neurologopedyczna, terapia karmienia (271)
• Terapia integracji sensorycznej (272)

O czym warto pamiętać, wybierając specjalistę (273)

7. Zakończenie (275)

Podziękowania (277)

Lista polecanych książek (278)

Załączniki (280)

• Tabela głównych źródeł żywnościowych wybranych składników pokarmowych (280)
• Etapy rozwoju oralno-motorycznego i zalecane rodzaje posiłków (286)
• Przykłady zabaw wspierających rozwój oralno-motoryczny i system sensoryczny dziecka (288)
• Uśredniona wielkość jednej porcji poszczególnych grup produktów dla dzieci w różnym wieku (291)
• Siatki centylowe wskaźnika BMI (293)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

Trudności z jedzeniem u dzieci i nastolatków

Książka Trudności z jedzeniem… to przewodnik po tym, jak sobie radzić, kiedy jedzenie stanowi źródło trosk:

  • „Moje dziecko je za mało”,
  • „Moje dziecko je za dużo”,
  • „Moje dziecko je jakoś dziwnie…”

Pokazuje też, czym tak naprawdę jest jedzenieto nie tylko dostarczanie mocy organizmowi, ale i wspaniałe (a czasem trudne) narzędzie do budowania więzi międzyludzkich.

Ta książka podpowie, jak warto uczyć dzieci relacji z jedzeniem. Wesprze was w sytuacji, kiedy stawiacie czoła neofobii żywieniowej oraz chorobom i zaburzeniom odżywiania, w tym anoreksji czy bulimii. Autorka wskazuje także, kiedy i do jakiego specjalisty udać się po poradę oraz pomoc.

Spis treści

Spis treści:

Wstęp (11)

1. Relacja z jedzeniem (15)

Dlaczego uczymy dzieci relacji z jedzeniem, a nie jedzenia (16)
Przykład płynie od dorosłych (20)
Jak wzmacniać kompetencje dziecka (26)
Jedzenie i ciało (29)
Jedzenie a nagrody i kary (35)

2. Znaczenie jedzenia w rozwoju dziecka (43)

Jedzenie i rozwój fizyczny (46)
Jedzenie jako złożony proces fizjologiczny (49)
• Rozwój oralno-motoryczny (50)
• Integracja sensoryczna (54)
• Sygnały głodu i sytości (58)
• Style karmienia (62)

Jedzenie i rozwój psychospołeczny (66)
• Bezpieczeństwo (66)
• Emocje (70)
• Więź (73)
• Autonomia i granice osobiste (75)
• Relacje międzyludzkie i przynależność kulturowa (78)
• Funkcje poznawcze (78)

3. Kiedy dziecko je za mało (81)

Czy dziecko faktycznie je za mało (83)
Dziecko je za mało, nie przybiera na wadze lub chudnie (90)

Choroby fizyczne (96)
• Anemia (97)
• Choroba refluksowa przełyku (98)
• Choroby jelit (99)
• Celiakia (100)
• Alergie pokarmowe (101)
• Choroby pasożytnicze (104)
• Choroby fizyczne i sitofobia (106)

Neuronietypowość (107)

Zaburzenia odżywiania (115)
• Zaburzenia odżywiania młodszych dzieci (115)
Sensoryczna awersja do pokarmu (116)
Anoreksja niemowlęca (118)
Pourazowe zaburzenia odżywiania (121)

Trudności relacyjne (124)
• Wybiórczość jedzeniowa (127)
Neofobia żywieniowa (128)
ARFID (134)
• Ograniczanie jedzenia i kontrolowanie ciała (141)

Okres nastoletni a zaburzenia odżywiania (141)
Anoreksja, czyli jadłowstręt psychiczny (145)
Alkoreksja (155)
Diabulimia (156)
Bigoreksja (158)
Ortoreksja (160)

4. Kiedy dziecko je za dużo (163)

Czy dziecko faktycznie je za dużo (166)
Dziecko je za dużo i przybiera na wadze (170)

Choroby fizyczne (176)
• Zaburzenia gospodarki węglowodanowej (insulinooporność, hipoglikemia, cukrzyca) (176)
• Choroby tarczycy (179)

Choroby genetyczne (181)
• Zespół Pradera–Williego (181)
• Zespół Alströma (182)

Neuronietypowość (184)
• ADHD (184)
• Spektrum autyzmu (185)

Zaburzenia odżywiania (187)
• Zaburzenia przejadania się (187)
• Zaburzenie z napadami objadania (191)
• Zespół jedzenia nocnego (195)
• Bulimia (196)

Nadwaga i otyłość (204)

5. Kiedy dziecko je… nietypowo (213)

Czy dziecko faktycznie je nietypowo (216)
• Konsekwencje nietypowego jedzenia (220)

Choroby Fizyczne (223)
• Rozszczep wargi i podniebienia (223)
• Wady wędzidełka (226)
• Wady zgryzu (227)
• Dysfagia – zaburzenia połykania (229)

Neuronietypowość (231)

Zaburzenia odżywiania (233)
• Chomikowanie jedzenia (233)
• Zespół przeżuwania (236)
• Łaknienie spaczone (pica) (239)
• Gromadzenie pokarmów (243)

6. Leczenie trudności z jedzeniem – rola rodzica i specjalistów (247)

Rola rodzica w procesie diagnozy i leczenia (249)
Ogólna ocena stanu zdrowia dziecka (252)
Proces diagnostyczny (258)
Leczenie specjalistyczne chorób fizycznych (259)
Leczenie specjalistyczne zaburzeń odżywiania (261)
Rodzaje terapii przy trudnościach z jedzeniem u dzieci i nastolatków (263)

• Terapia dietetyczna (263)
• Terapia psychodietetyczna (264)
• Pomoc psychologiczna i psychoterapia (265)
• Pomoc psychiatryczna (269)
• Poradnictwo laktacyjne (270)
• Terapia neurologopedyczna, terapia karmienia (271)
• Terapia integracji sensorycznej (272)

O czym warto pamiętać, wybierając specjalistę (273)

7. Zakończenie (275)

Podziękowania (277)

Lista polecanych książek (278)

Załączniki (280)

• Tabela głównych źródeł żywnościowych wybranych składników pokarmowych (280)
• Etapy rozwoju oralno-motorycznego i zalecane rodzaje posiłków (286)
• Przykłady zabaw wspierających rozwój oralno-motoryczny i system sensoryczny dziecka (288)
• Uśredniona wielkość jednej porcji poszczególnych grup produktów dla dzieci w różnym wieku (291)
• Siatki centylowe wskaźnika BMI (293)

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku

Każde dziecko zasługuje na szczęśliwe i spełnione życie.

Najtrudniejszym wyzwaniem, przed jakim stają rodzice i nauczyciele dzieci o specjalnych potrzebach, jest sprawienie, by nie tylko radziły sobie z codziennymi wyzwaniami, lecz także prowadziły owocne, pełne znaczenia życie.

Na przestrzeni lat miliony rodziców i nauczycieli przekonało się do bestsellerowej serii Jane Nelsen o Pozytywnej Dyscyplinie, prezentującej spójne, zdroworozsądkowe podejście do wychowania dzieci. Kolejna pozycja tej serii poświęcona jest specyficznym wyzwaniom, jakie stają przed rodzicami i nauczycielami dzieci o specjalnych potrzebach, a dzięki zawartym w niej prostym radom opiekunowie mogą coraz lepiej wspierać dzieci w rozwoju.

Do bestsellerowej serii książek Pozytywnej Dyscypliny dołącza pozycja dla dzieci ze specjalnymi potrzebami.

Na jej stronach znajdziecie praktyczne rozwiązania problemów, takich jak:

● umiejętność sięgania wzrokiem poza medyczne diagnozy,

● wiara w potencjał dziecka niezależnie od poziomu jego rozwoju,

● wspieranie rozwoju społecznego i kontaktów z rówieśnikami,

● radzenie sobie z frustracją, która nieuchronnie pojawia się, kiedy dziecko sprawia trudności,

● rozwijanie u dziecka poczucia przynależności i znaczenia,

● i wiele innych!

Z książki “Pozytywna Dyscyplina dla dzieci ze specjalnymi potrzebami” dowiesz się, jak postępować z trudnym i kłopotliwym zachowaniem dziecka w codziennych sytuacjach oraz jak wspierać go w rozwoju i nabywaniu kompetencji społecznych.

Pozycja zawiera przykłady z życia rodziców i opiekunów dzieci ze specjalnymi potrzebami i jest obowiązkową lekturą każdego rodzica, nauczyciela oraz terapeuty, który chce położyć solidne fundamenty pod rozwijanie potencjału dzieci niezależnie od poziomu ich rozwoju.

W środku znajdziesz konkretne porady, jak:

● uwzględniać specyficzne potrzeby dziecka, ucząc je jednocześnie podejmowania ambitnych dla niego wyzwań,

● pomóc dziecku w radzeniu sobie z gniewem, którego nie potrafi wyrazić, zwłaszcza kiedy ten gniew jest w pewnym stopniu uzasadniony,

● sprawić, by dziecko, któremu z dużym trudem przychodzą najprostsze czynności, mogło wnosić znaczący wkład w życie rodziny.

Opinie:

“Jeśli wychowujesz lub uczysz dziecko o specjalnych potrzebach, ta książka jest dla Ciebie lekturą obowiązkową. Moje nadzieje i marzenia związane z synem nie różniły się, pomimo jego autyzmu, od marzeń i nadziei innych rodziców.

Szukałam podejścia wychowawczego, które pomogłoby mojemu dziecku wyrosnąć na człowieka pewnego siebie, szczęśliwego, zdolnego do odnoszenia sukcesów w związkach, pracy i życiu.

Potrzebowałam też praktycznych i skutecznych metod postępowania z jego trudnymi i kłopotliwymi zachowaniami, z jakimi miałam do czynienia na co dzień. Jedno i drugie znalazłam wreszcie w tej cudownej książce… Stokrotne dzięki dla jej autorów!”.

Rachel Finks

Spis treści

Wprowadzenie

Rozdział 1. „Ale moje dziecko jest inne!”
Rozdział 2. Wypróbuj nową soczewkę!
Rozdział 3. Zrozumieć działanie mózgu – dziecka i własnego
Rozdział 4. Pozytywna przerwa
Rozdział 5. Historia Hanny: poznaj i wspieraj swoje dziecko całościowo
Rozdział 6. Historia Jamiego: wzmacniaj u dziecka poczucie przynależności i znaczenia
Rozdział 7. Historia Ricky’ego: wpływaj na potencjał swojego dziecka
Rozdział 8. Historia Benjy’ego: wejdź w świat dziecka
Rozdział 9. Historia Natalii: stwarzaj dziecku okazje do tworzenia więzi społecznej i wnoszenia wkładu
Rozdział 10. Historia Damona: skupiaj się na dziecku, a nie na przyklejonej mu etykietce
Rozdział 11. Historia Lance’a: inspiruj dziecko, wchodząc z nim w interakcje
Rozdział 12. Historia Ariego: wierz w swoje dziecko – to samospełniająca się przepowiednia
Rozdział 13. Zbierzmy to wszystko razem: Pozytywna Dyscyplina przez cały dzień

Zakończenie

klucze

Pozytywna Dyscyplina

Jane Nelsen

pozytywne podejście

wspieranie dzieci ze specjalnymi potrzebami

rozwój potencjału

specjalne potrzeby

wychowanie

wychowanie dzieci

wychowanie dziecka

przynależność i znaczenie

potencjał dziecka

wejdź w świat dziecka

okazje do budowania więzi i przynależności

wiara w dziecko

pozytywna przerwa

soczewka Pozytywnej Dyscypliny

zachowanie wynikające z zaburzenia i zachowanie wynikające z wychowania

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ

NONI - OWOC WSZECHCZASÓW!

Mówi się, że polinezyjski owoc noni, to remedium na ponad 100 chorób. Uzdrawiające właściwości noni, czyli morwy indyjskiej, są znane Polinezyjczykom od stulecia. Kahuni, czyli hawajscy szamani i uzdrowiciele czcili tę roślinę, a Europejczycy powinni być właśnie jej leczniczą moc. Czas, w którym można poznać efekty działania owoców noni, w przypadku pomocy w najtrudniejszych chorobach, takich jak np. w nowotworowych, w cukrzycy, w autyzmie czy w chorobach układu krążenia, systemach i setkach innychNoni stosuje się w celu wzmocnienia organizmu i detoksykacji oraz działania i leczenia kodów preparatu DNA.

NONI jest doskonałym źródłem witaminy, składników mineralnych i aminokwasów oraz posiada niezwykle silne właściwości przeciwbólowe. Autorka czerpie informacje pochodzące bezpośrednio od mieszkańców wysp Poline Francuskiej, które potwierdzają jej wieloletniej praktyki współpracy. Ludzie ci zalecają noni przy chorobach skóry, owrzodzeniach, ropniach i ranach.

Piją sok przy interakcjich układu immunologicznego, przeziębieniach, infekcjach bakteryjnych, grzybiczych i wirusowych , jak również nadciśnieniu, zapaleniu płuc, malarii czy grypiePodaje się go diabetykom, osobom cierpiącym na raka w białaczne, w skłonności do torbielowatości, cyst, wodniaków jąder i jajowodów, polipy jelita grubego, na różne guzy, mięśniaki, narośla, brodawczaki, w przypadku zapalenia prostaty i na inne rodzaje, szczególnie guzów nowotworowych nieoperacyjnych). Również przydaje się w leczeniu dróg oddechowych, kaszlu, a także hemoroidów.

Noni zawiera wysokie źródło prokseroniny, enzymu mającego zdolność leczenia chorych komórek, w tym nowotworowychTego tłumaczenia tłumaczące właściwości użytkowe, widoczne w wielu badaniach naukowych. naturalnego pochodzenia, że ​​owoc noni posiada ponad 200 cennych składników, m.in. prokseronina, enzymy, ligniny i błonnik oraz bioenergia słońca, działają jak „bioenergoterapeuta”Ponad to, antrachinony, efektywna elastyczność mięśniowej, co chroni przed odczuwaniem dyskomfortu ciała. Uelastyczniają skórę, zapobiegają powstawaniu zmarszczek. Noni zawiera źródła irydoidowych spośród poznanych roślin. Związki te mają silne właściwości przeciwzapalneOwoc ten jest jako naturalny środek w profilaktyce chorób sercowo-naczyniowych oraz w hamowaniu aktywności wirusowo-bakteryjnej. Wspomaga działanie rozkurczowe w mięśniach, w sercu, w naczyniach, w jelitach iw płucach oraz podczas menstruacji. Noni wymusza większe wytwarzanie hormonu i wspomaga układ hormonalny do pracy.

Badania naukowe na temat owoców nie podlegających badaniu są od 1950 r. Ekspert w dziedzinie botaniki tropikalnej Jay Rame stwierdził: (...) Od 13 lat, w ciągu których bierze udział w badaniu instalacji noni, jestem zachwycony jej cudownym działaniem leczniczym. Sukces i skuteczność tej rośliny, tak często opisywane w porównaniu z bajkami i zgłoszeniami, już wielokrotnie potwierdzony przez liczne badania naukowe. Jednak, aby uzyskać jak najwięcej korzyści z tej rośliny, przy zakupie produktu noni, należy sprawdzić jego pochodzenie, jakość i wpływ (...). W 1950r. OA Bushnell opublikował w „Pacific Science” artykuł o właściwościach antybakteryjnych owocu noni. Bushnell i współpracownik, że ekstrakt z owocu noni wystawił działanie antybiotyczne przeciw leczeniu szczepom Salmonelli i ShigelliPonadto Levand dodaje, że świeży sok z owocu przeciw czynnemu Pseudomonas aeruginosa, Proteus morganii, Staphybcoccus aureus, Bacillus subtilis i Escherichia coli oraz dodatku, że korzeń asperulozydu – substancja czynna odnaleziona w noni, może być aktywnym składnikiem przeciwbakteryjnym. Obserwowano również przeciwbakteryjną aktywność przeciw pięciu różnym szczepom patogenów jelitowych: Salmonella typhosa, Salmonella montevideo, Salmonella schottmuelleri, Shigelia paradysenteriae BH i Shigella paradysenteriae III-zNoni może być podwójnie toksyczne dla alternatywnych patogenów , a neutralizujące toksyny już w działaniu człowieka Tym samym substancja przed uszkodzeniem , jak również wspomaganie oczyszczania organizmuTym samym daje to choremu do wspomagania leczenia urazów bakteryjnych, np. tzw. sepsy i innego typu ciężkiego zatrucia organizmu

Doktor Renata Zarzycka, jako naukowiec, uwzględnia również dyscyplinę naukową współczesnej fizyki kwantowej zastanawiając się nad tym, "Co z bioenergią roślin?" Jak działa ona w owocu noni, a jak w innych roślinach i we współczesnym pożywieniu. Zagadnienie to poruszane jest w rozdziale "Roślinny bioenergoterapeuta", gdzie audtorka tłumaczy uzdrawiającą moc owocu noni, na podstawie kwantowej mocy uzdrawiania tego owocu. Roślinne uzdrawianie kwantowe to uzdrawianie za pomocą energii naszego pożywienia, jak również obecności roślin w naszych domach oraz w otaczającej nas przestrzeni natury. Wykorzystując energię pochodzącą z głębi roślin, człowiek z powodzeniem może wmocnić wibrację w komórkach, poprzez rezonans magnetyczny poprawić częstotliwośc komórek i przywrócić właściwe ich drgania, a tym samym uzdrowić sam siebie. W tej metodzie już tylko świadomość samouzdrawiania i wiara w skuteczność terapii, pomaga dokonać cudów, na poziomie fizyki kwantowej. Doskonale sprawdza się w walce z najpoważniejszymi schorzeniami ciała, a także ducha (psyche czyli psychiki). Dzięki uzdrawianiu kwantowemu żywności oraz dzięki wzmocnieniu psychiki, organizm szybciej zdrowieje z wielu poważnych dolegliwości. Działa tu sama natura, która przynosi żywym istotom dar uzdrawiania rekonektywnego – samouzdrawiania energią, światłem i informacją, co opisuje równiez autorka. Uzdrawianie rekonektywne to stara jak świat, a zarazem dopiero nie tak dawno odkryta przez naukę, nowa forma uzdrawiania. Ponieważ pacjent jest dla siebi enajlepszym lekarzem, jako samouzdrowiciel, jest on zarazem kanałem łączącym się z wibracją Universum, która jest zarazem energią, światłem i informacją. Dzięki uzdrawianiu kwantowemu organizm szybciej zdrowieje z wielu poważnych dolegliwości. Nawet z tych uznanych przez medycynę jako nieuleczalne i ciężkie do wyleczenia. Tego typu uzdrawianie kwantowe skutecznie uśmierza różnego rodzaju ból. Przyśpiesza gojenie ran, wspomaga regenerację komórek i tkanek. Z powodzeniem można je wykorzystywać w pozbyciu się różnego typu bólu, a także stresu i nrerwic powodowanych lękiem i strachem, oraz zminimalizowac skutki depresji, powodowanejegzystencjalnymi obawami. A to wszystko dzięki obecności m.in. skopoletyny i serotoniny działającej m.in. na szyszynkę, zawartej w owocu noni.

Z książki dowiesz się, czym należy się kierować przy wyborze soku z noni i jak stosować go na dręczące Cię dolegliwości. Pijąc go zyskasz więcej energii i chęci do życia, zwiększysz swoją odporność oraz wyeliminujesz schorzenia cywilizacyjne. Noni – Twój sposób na zdrowie. Możesz też wejść na bezpośrednią ścieżkę poszerzenia świadomości i uzdrawiania kwantowego, które pomogą ci zadbać o zdrowie fizyczne, psychiczne, emocjonalne i duchowe. (Jeśli chcesz wiedzieć więcej o tym, jak rozwinąć zdolności uzdrawiania kwantowego, poszukaj serii audiobooków "Kwantowa Moc uzdrawiania" dr Renaty Zarzyckiej - również w formie ebooka). Jednym słowem, skład energetyczno-biochemiczny Morinda citrifolia sugeruje, że mamy do czynienia z prawdziwym panaceum, przez co obecnie noni, określa się mianem „aspiryny starożytności” oraz „polinezyjskiej penicyliny”!

SPIS TREŚCI:

Wstęp

W poszukiwaniu owocu noni…

Na plantacji

Historia noni

Noni, jako lecznicza roślina wszech czasów

Badania naukowe

Naukowo o korzyściach zdrowotnych noni

„Zielone berety” systemu immunologicznego

Podstawą działania jest synergizm

Regulator systemu kontroli podziałów komórkowych (o nowotworach)

Serotonina zwana hormonem szczęścia

Serotonina niezbędna w depresji

Nastrój i koncentracja

Ból w organizmie, ból głowy i migrena

Skopoletyna zawarta w owocu noni

Życiodajny tlenek azotu (NO)

L-glutation – „enzym młodości”

„Polinezyjska penicylina” i fitoncydy

Zakażenia wirusowe i proces starzenia się organizmu

Rola bioflawonoidów zawartych w surowych owocach

Noni, jako adaptogen

Noni posiada klucz, który otwiera drzwi do komórki

Porządki we własnym domu

NONI-PPT „wysprząta i przewietrzy organizm”

„Wmieszaj w coś” - zioła, suplementy i leki

Zadziwiające działanie soku z noni

Pozytywne działanie uboczne

Dawkowanie noni

Kuracja w beznadziejnych przypadkach

Jak dobrze stosować sok z noni?

Roślinny bioenergoterapeuta

Co z bioenergią roślin?

Noni a rak

Historia z życia wzięta ‒ rak

Noni a cukrzyca

Wytwarzanie insuliny i glukagonu

Noni, jako „klucz” do wnętrza rzeczy

Śpiączka cukrzycowa i działanie noni

Historie ludzi łączących kurację z noni

Z mojej praktyki

Z moich przeżyć

Jakie noni kupić?

Proces oceny owocu noni

Zakończenie

Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej