Neurobiologia
Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(7)
Forma i typ
Książki
(7)
Publikacje popularnonaukowe
(2)
Poradniki i przewodniki
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Dostępność
dostępne
(8)
nieokreślona
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(4)
Brzeziny Wypożyczalnia
(1)
Łowicz Wypożyczalnia
(1)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(3)
Autor
Bauer Joachim
(1)
Binder Anna
(1)
Binder Marek
(1)
Blakemore Sarah-Jayne
(1)
Grotowicz Wiktor (1958- )
(1)
Hüther Gerald (1951- )
(1)
Lipiński Andrzej
(1)
Maksymowicz-Hamann Jowita
(1)
Modrzyński Robert
(1)
Oakley Barbara A. (1955- )
(1)
Rogowsky Beth
(1)
Sejnowski Terrence J
(1)
Sikorski Wiesław
(1)
Trybus Adam
(1)
Wenk Gary Lee
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Nauczyciele
(2)
Psycholodzy
(1)
Rodzice
(1)
Studenci
(1)
Temat
Powieść polska
(2890)
Polska
(2182)
Język polski
(1953)
Literatura polska
(1544)
Matematyka
(1437)
Neurobiologia
(-)
Dziecko
(1249)
Poezja polska
(1180)
Nauczanie początkowe
(1121)
Historia
(1029)
Pedagogika
(949)
Pamiętniki polskie
(893)
Wychowanie
(853)
Powieść amerykańska
(832)
Powieść angielska
(724)
Język angielski
(708)
Nauczanie
(703)
Język niemiecki
(658)
Literatura
(613)
Fizyka
(610)
Opowiadanie polskie
(610)
Szkolnictwo
(591)
Wychowanie przedszkolne
(591)
Nauczyciele
(548)
Rodzina
(539)
Wychowanie w rodzinie
(536)
Filozofia
(535)
Publicystyka polska
(529)
Biologia
(495)
Chemia
(475)
Psychologia
(452)
Oświata
(449)
Geografia
(444)
Młodzież
(434)
Pomoce dydaktyczne
(409)
Dramat polski
(406)
Powieść francuska
(383)
Literatura młodzieżowa polska
(376)
Młodzież szkolna
(363)
Wojna 1939-1945 r.
(361)
Przyroda
(360)
Sztuka
(357)
Kobieta
(356)
Język rosyjski
(347)
Powieść rosyjska
(345)
Bibliotekarstwo
(342)
Unia Europejska
(340)
Matura
(338)
Nauczanie zintegrowane
(331)
Kultura
(328)
Biografie
(319)
Psychoterapia
(307)
Muzyka
(304)
Wojsko
(285)
Osobowość
(266)
Warszawa
(252)
Zarządzanie
(248)
Czytanie
(245)
Stosunki interpersonalne
(244)
Prawo
(243)
Gry i zabawy
(226)
Uczenie się
(221)
Socjologia
(218)
Wychowanie obywatelskie
(217)
Przedsiębiorstwo
(210)
Ochrona środowiska
(208)
Technika
(202)
Mowa
(201)
Pedagogika specjalna
(200)
Ekologia
(197)
Powieść niemiecka
(196)
Astronomia
(195)
Informatyka
(195)
Bibliografia
(191)
Wychowanie fizyczne i kultura fizyczna
(191)
Psychologia społeczna
(187)
Logopedia
(186)
Miłość
(186)
Gry edukacyjne
(183)
Dzieci
(179)
Praca
(178)
Metodologia
(177)
Uczucia
(175)
Testy
(172)
Lektura szkolna
(171)
Statystyka
(170)
Etyka
(167)
Środowisko człowieka
(166)
Rośliny
(161)
Regionalia
(159)
Języki
(158)
Jan Paweł II (papież ; 1920-2005)
(156)
Literatura dziecięca polska
(156)
Psychologia rozwojowa
(153)
Psychologia wychowawcza
(152)
Żydzi
(151)
Alkoholizm
(150)
Reportaż polski
(149)
Szkolnictwo zawodowe
(147)
Egzaminy szkolne
(146)
Opieka społeczna
(144)
Gatunek
Opracowanie
(2)
Poradnik
(2)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(3)
Psychologia
(3)
Biologia
(2)
Edukacja i pedagogika
(2)
7 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Ogromna część absolwentów opuszczających placówki edukacyjne nie nabywa w nich żadnej z tych cech, które przygotowują człowieka do życia: wiary w siebie, wewnętrznej motywacji, solidnej wiedzy oraz kompetencji społecznych i emocjonalnych. Autor pokazuje siedem nowych perspektyw, dzięki którym szkoła może stać się miejscem przyjaznym dla wszystkich uczestników procesu edukacyjnego. Uczniowie mogą odnaleźć w szkole „drugi dom”, nauczyciele zadowolenie i spełnienie w zawodzie, a rodzice nie muszą dłużej tkwić w roli wiecznych wrogów systemu i mogą czynnie uczestniczyć w życiu szkolnym swoich dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77748 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dlaczego z prostego w obsłudze dziecka wyrasta wymagający nastolatek? Dlaczego tak ciężko zwlec go rano z łóżka? Dlaczego tak często podejmuje ryzykowne zachowania? Nastolatki nie myślą racjonalnie, nie potrafią ocenić ryzyka, wszystko jest dla nich czarno-białe. Rodzice zaciskają zęby i powtarzają: „Wyrośnie z tego”. Co sprawia, że okres dorastania jest tak wrażliwy? Inaczej mówiąc – co kryje mózg nastolatka? Wielokrotnie nagradzana profesor neuronauk Sarah-Jayne Blakemore wyjaśnia, co dzieje się w mózgu dorastających dzieci. Wieloletnia praca jej zespołu badawczego pokazała, że okres dorastania jest czasem niezwykłej wrażliwości rozwojowej, ale jednocześnie wyjątkowej kreatywności, która powinna zostać dogłębnie poznana i doceniona. Bo chociaż czasem nastolatek sprawia wrażenie, jakby szukał dziury w całym, on musi po prostu… odkryć sekrety swojego mózgu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30870 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Nowe Ścieżki Edukacji)
Presja osiągania jak najlepszych wyników i nieustanny stres zabijają motywację i chęć do nauki, odbierają radość uczenia się i niszczą wrodzoną potrzebę odkrywania otaczającego świata. Tymczasem nasz mózg najlepiej rozwija się dzięki kreatywności i entuzjazmowi. To właśnie one powodują, że lepiej przyswajamy wiedzę, potrafimy wykorzystywać nasze możliwości, a co za tym idzie, dostrzegamy sens uczenia się. Niestety nasza kultura, nastawiona na wyścig i dążenie do sukcesu za wszelką cenę, odrzuca możliwość działania innego niż nastawionego na cel. Nie dziwi zatem, że najbardziej rozpowszechnione choroby naszej cywilizacji to wewnętrzne wypalenie, depresja i demencja.
Znany niemiecki neurobiolog, Gerald Hüther, proponuje radykalną zmianę myślenia. W oparciu o wyniki badań nad mózgiem stawia prowokującą – i dla wielu mocno deprymującą tezę: Większość z nas to „niedorozwinięte wersje” własnych potencjałów i możliwości. W książce „Kim jesteśmy – a kim moglibyśmy być” Hüther pokazuje z neurobiologicznej perspektywy, w jaki sposób każdy może stać się tym, kim naprawdę mógłby być, gdyby wykorzystał predyspozycje, jakimi rzeczywiście dysponuje.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 77749 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 30762 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Dzięki badaniom neurobiologów i psychologów poznawczych dziś dużo lepiej rozumiemy, jak działa mózg, gdy się uczymy. Ta książka została napisana z myślą o osobach, które chcą efektywnie uczyć, stosując osiągnięcia neurobiologii w praktyce. Dokładnie omówiono tu procesy zachodzące podczas zapamiętywania i czynniki, które mają największy wpływ na to, by było ono skuteczne. Przedstawiono techniki umożliwiające przywoływanie wiedzy u uczniów, a także przedyskutowano, w jaki sposób nauczyciel może pomóc uczniom w szybszym utrwalaniu koncepcji w pamięci długotrwałej, aby mogli myśleć i działać bardziej kreatywnie. Materiał zawarty w poradniku został zaprezentowany w sposób zrozumiały i atrakcyjny, dzięki czemu jest łatwo przyswajalny nawet dla osób nieobeznanych z działaniem mózgu!
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 79834 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31228 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka prezentuje zagadnienia dotyczą wykorzystania wiedzy o pracy mózgu w procesie uczenia się i kształcenia. Możliwość bezinwazyjnego monitorowania pracy mózgu podczas uczenia pozwala „zobaczyć jak uczy się mózg”. Ta wiedza umożliwia bardziej precyzyjne planowanie, selekcjonowanie i tworzenie skuteczniejszych oddziaływań pedagogicznych w procesie nauczania. Pojawiły się nowe subdyscypliny pedagogiki, zwane neurodydaktyką, neuropedagogiką czy nauczaniem kompatybilnym z możliwościami mózgu. W książce omówiono następujące zagadnienia: tzw. „rzeźbienie mózgu” w prenatalnym i postnatalnym okresie życia, rola neuronów lustrzanych w edukacji szkolnej, edukacja polisensoryczna, teoria Howarda Gardnera w kształceniu, aspekty teoretyczno-praktyczne kinezjologii edukacyjnej, programowanie neurolingwistyczne w edukacji szkolnej, „neuropedagogiczność” metody Montessori, zabawa jako forma nauczania afektywno-poznawczego, multimedialne wspomaganie procesu kształcenia, zachowania nauczyciela przyjazne neuronom uczniów. Publikacja jest przeznaczona dla nauczycieli, pedagogów różnych specjalności, psychologów wychowawczych, socjologów edukacji i wychowania oraz studentów tych kierunków.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 39181 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 35467 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78949 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej