Marlowe Christopher
Sortowanie
Źródło opisu
Legimi
(7)
Katalog zbiorów
(3)
Forma i typ
E-booki
(7)
Książki
(3)
Dramat (rodzaj)
(1)
Dostępność
dostępne
(4)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(1)
Łowicz Wypożyczalnia
(3)
Autor
Bekker Alfred
(1671)
Vandenberg Patricia
(1164)
Doyle Arthur Conan
(637)
Wallace Edgar
(583)
Cartland Barbara
(493)
Marlowe Christopher
(-)
Dickens Charles
(483)
Sienkiewicz Henryk
(481)
Shakespeare William
(448)
Buchner Friederike von
(438)
Maybach Viola
(434)
Hackett Pete
(433)
Waidacher Toni
(423)
Verne Jules
(391)
Kraszewski Józef Ignacy
(379)
Prus Bolesław
(369)
Twain Mark
(361)
Konopnicka Maria
(349)
May Karl
(345)
Poe Edgar Allan
(339)
Żeromski Stefan
(325)
Słowacki Juliusz
(316)
Conrad Joseph
(302)
London Jack
(298)
Dönges Günter
(286)
Montgomery Lucy Maud
(286)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Ewers H.G
(278)
Mickiewicz Adam
(272)
Vega Lope de
(265)
Barca Pedro Calderón de la
(264)
Донцова Дарья
(264)
Kühnemann Andreas
(258)
Orzeszkowa Eliza
(256)
Francis H.G
(240)
Austen Jane
(233)
May Karol
(232)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(229)
Autores Varios
(228)
Chávez José Pérez
(222)
Ellmer Arndt
(221)
Oppenheim E. Phillips
(215)
Palmer Roy
(215)
Stevenson Robert Louis
(214)
Wells H. G
(212)
Voltz William
(211)
Żeleński Tadeusz Boy (1874-1941)
(211)
Kipling Rudyard
(205)
Howard Robert E
(203)
Hałas Jacek "Stranger"
(201)
Bazán Emilia Pardo
(200)
Andersen Hans Christian
(195)
Balzac Honoré de
(195)
Goethe Johann Wolfgang von
(195)
Mark William
(195)
Hoffmann Horst
(186)
Lenin Vladimir Il'ic
(185)
Alcott Louisa May
(184)
Kneifel Hans
(183)
Brand Max
(178)
Калинина Дарья
(175)
Markiewicz Henryk
(173)
Verne Juliusz
(173)
Кир Булычев
(171)
Dumas Alexandre
(167)
Wilde Oscar
(165)
Woolf Virginia
(165)
Kayser-Darius Nina
(164)
Александрова Наталья
(163)
McMason Fred
(162)
King Stephen
(160)
Haensel Hubert
(159)
Rawinis Marian Piotr
(158)
Rodziewiczówna Maria
(158)
Колычев Владимир
(158)
Praca zbiorowa
(157)
Головачёв Василий
(154)
Collins Wilkie
(151)
Courths-Mahler Hedwig
(145)
Scott Walter
(145)
Leblanc Maurice
(143)
Fischer Marie Louise
(141)
Grey Zane
(141)
Cooper James Fenimore
(139)
Orwell George
(138)
Suchanek Andreas
(138)
Suchodolski Bogdan
(137)
Anton Uwe
(136)
Zola Émile
(136)
Thurner Michael Marcus
(135)
Simenon Georges
(134)
Galdós Benito Pérez
(133)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Brendel Walter
(132)
Gast Lise
(132)
James Henry
(132)
Krzyżanowski Julian
(132)
Amescua Antonio Mira de
(131)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(3)
1980 - 1989
(3)
Okres powstania dzieła
1501-1600
(1)
Kraj wydania
Polska
(10)
Język
polski
(10)
Przynależność kulturowa
Literatura angielska
(1)
Temat
Dramat angielski
(2)
Belzebub
(1)
Faust-doktor teologii
(1)
Lucyfer-władca piekieł
(1)
Gatunek
Tragedia
(1)
Dziedzina i ujęcie
Literaturoznawstwo
(1)
10 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 1935J (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21172 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 26331 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20079 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Forma i typ
Dieses eBook: "Die besten Tragödien von Marlowe: Doktor Faustus + Eduard II." ist mit einem detaillierten und dynamischen Inhaltsverzeichnis versehen und wurde sorgfältig korrekturgelesen. Die tragische Historie vom Doktor Faustus ist ein Drama des englischen Renaissance-Schriftstellers Christopher Marlowe. Das Stück entstand in Anlehnung an die ins Englische übersetzte Historia von D. Johann Fausten, die später unter anderen auch Goethe inspirierte. Die Figur des Dr. Faustus stellt den macht- und wissensgierigen Menschen dar, der keine Grenzen kennt und sich sogar mit dem Teufel verbündet, um seine hoch fliegenden Wünsche zu befriedigen, der die menschlichen Grenzen zu überschreiten und die tief sitzenden Begierden und Sehnsüchte zu verwirklichen sucht. Das Stück kennzeichnet die Sprengung des engen gesellschaftlichen und geistigen Korsetts der Zeit und die Suche nach dem Absoluten, das bei Goethe später weiter differenziert wird. Marlowes Geschichte vom besessenen Faustus ist gleichermaßen ein Volksstück mit reichlich plastischer Moral als auch ein Drama mit erheblichem philosophischen Tiefgang. Die Tragödie Edward II reflektiert ein Drama, in dem nicht mehr das Panorama der historischen Hintergründe vorrangig ist, sondern der Charakter des Herrschers selbst. Ihn herauszuarbeiten sind alle Szenen arrangiert. Zugleich wird ein Frauencharakter, Königin Isabella, die Ehefrau Edwards, in seiner Wandlung zum Bösen begründet. Marlowe zeigt einen Staat, der auf seinen Untergang zutreibt, in dem Macht und Recht nur leere Floskeln sind und der in seiner Willkür grausam und absurd erscheint. Christopher Marlowe (1564-1593), Spitzname "Kit", war ein englischer Spion, Dichter, Dramatiker und Übersetzer des elisabethanischen Zeitalters. Manche Literaturwisssenschaftler nennen Marlowe ein "Shakespeare ebenbürtiges Genie" und "den Vater der "englischen Tragödie"
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
A radical reworking of Marlowe's classic Dr Faustus - here the original story of the man who sells his soul to the devil collides with a horrifying act of provocation by 21st-century artists the Chapman Brothers.Heidelberg, Germany, 1509. John Faustus, doctor and scholar, pledges himself to the dark art of necromancy and vows to conjure the devil. So begins his descent into a world of demons and angels, a journey across space and time and a blood pact which jeopardises his eternal soul...Hoxton, London, 2001. Jake and Dinos Chapman, artists and provocateurs, prepare to break the ultimate taboo, by 'rectifying' a priceless set of etchings by Francisco Goya. Confronting an act which cannot be undone, a statement of intent which cannot be taken back, the Brothers' world changes forever...Two universes collide as Faustus and the Chapmans challenge the limits of life and art, risking everything in their pursuit of immortality.'Devilishly suggestive' - Independent'Radical... provocative... ingenious' - Guardian'A triumph... a smorgasbord of theatrical delights' - Evening Standard'Wild, mad, deeply intelligent and thought-provoking... see this play' - Sunday Times
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
La historia trágica del Dr. Fausto por Ch. Marlowe Clásico literario mundial, entre las 100 mejores novelas literarias de todos los tiempos. Una lectura obligada para todos. En la década de 1980, Italo Calvino (el escritor italiano contemporáneo más traducido en el momento de su muerte) dijo en su ensayo "¿Por qué leer los clásicos?" que "un clásico es un libro que nunca ha terminado de decir lo que tiene que decir", sin ninguna duda este libro puede considerarse un clásico. Este libro también es un éxito de ventas porque, como lo definió Steinberg: "un éxito de ventas como un libro para el que demanda, poco tiempo después de la publicación inicial de ese libro, excede ampliamente lo que se considera grandes ventas ".
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Marlowe - Collected Works: • The Tragical History of Doctor Faustus • Tamburlaine the Great • The Jew of Malta • Edward the Second • Hero and Leander • Massacre at Paris • The Works of • The Tragedy of Dido Queene of Carthage and more
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tamburlaine the Great Part 1 Christopher Marlowe - Tamburlaine the Great Part 1 by Christopher MarlowePart 1 opens in Persepolis. The Persian emperor, Mycetes, sends troops to get rid of Tamburlaine, a Scythian shepherd and, at that point, a nomadic bandit. In the same scene, Mycetes' brother Chosroes plots to overthrow Mycetes and take the throne.The scene shifts to Scythia, where Tamburlaine is shown courting, capturing and conquering Zenocrates, the daughter of the Egyptian king. Confronted by the soldiers of Mycetes, he convinces first the soldiers and then Chosroes to join him in a fight against Mycetes. Although he promises Chosroes the Persian throne, Tamburlaine reneges on this promise and, after defeating Mycetes, takes personal control of the Persian Empire.Now a powerful figure, Tamburlaine turns her attention to Bajazeth, emperor of the Turks. He defeats Bajazeth and his tributary kings, capturing the emperor and his wife Zabina. The victorious Tamburlaine keeps the defeated ruler in a cage and feeds him the leftovers from his table, freeing Bajazeth only to use him as a stool. Bajazeth later kills himself on stage by banging his head against the bars after hearing of Tamburlaine's upcoming victory. After finding his body, Zabina does the same.Having conquered Africa and appointed himself emperor of that continent, Tamburlaine sets his sights on Damascus, a goal that places the Egyptian sultan, his future father-in-law, directly on his path. Zenocrates begs her future husband to spare her father. He obeys, making the sultan a tributary king instead. The show ends with the marriage of Tamburlaine and Zenocrate, who is crowned Empress of Persia.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Tamburlaine the Great Part 2 Christopher Marlowe - "Tamburlaine the Great (published in 1590) is a play in two parts by Christopher Marlowe. It is loosely based on the life of the Central Asian emperor, Timur (Tamerlane/Timur the Lame, d. 1405). Written in 1587 or 1588, the play is a milestone in Elizabethan public drama; it marks a turning away from the clumsy language and loose plotting of the earlier Tudor dramatists, and a new interest in fresh and vivid language, memorable action, and intellectual complexity. Along with Thomas Kyd's The Spanish Tragedy, it may be considered the first popular success of London's public stage. Marlowe, generally considered the best of that group of writers known as the University Wits, influenced playwrights well into the Jacobean period, and echoes of the bombast and ambition of Tamburlaine's language can be found in English plays all the way to the Puritan closing of the theatres in 1642. While Tamburlaine is considered inferior to the great tragedies of the late-Elizabethan and early-Jacobean period, its significance in creating a stock of themes and, especially, in demonstrating the potential of blank verse in drama, is still acknowledged. Whereas the real Timur was of Turkic-Mongolian ancestry and belonged to the nobility, for dramatic purposes Marlowe depicts him as a Scythian shepherd who rises to the rank of emperor. Part 1 opens in Persepolis. The Persian emperor, Mycetes, dispatches troops to dispose of Tamburlaine, a Scythian shepherd and, at that point, a nomadic bandit. In the same scene, Mycetes' brother Cosroe plots to overthrow Mycetes and assume the throne. The scene shifts to Scythia, where Tamburlaine is shown wooing, capturing, and winning Zenocrate, the daughter of the Egyptian king. Confronted by Mycetes' soldiers, he persuades first the soldiers and then Cosroe to join him in a fight against Mycetes. Although he promises Cosroe the Persian throne, Tamburlaine reneges on this promise and, after defeating Mycetes, takes personal control of the Persian Empire. Author Christopher Marlowe, also known as Kit Marlowe (26 February 1564 30 May 1593), was an English playwright, poet and translator of the Elizabethan era. Marlowe was the foremost Elizabethan tragedian of his day. He greatly influenced William Shakespeare, who was born in the same year as Marlowe and who rose to become the pre-eminent Elizabethan playwright after Marlowe's mysterious early death. Marlowe's plays are known for the use of blank verse and their overreaching protagonists. A warrant was issued for Marlowe's arrest on 18 May 1593. No reason was given for it, though it was thought to be connected to allegations of blasphemy a manuscript believed to have been written by Marlowe was said to contain ""vile heretical conceipts"". On 20 May, he was brought to the court to attend upon the Privy Council for questioning. There is no record of their having met that day, however, and he was commanded to attend upon them each day thereafter until ""licensed to the contrary"". Ten days later, he was stabbed to death by Ingram Frizer. Whether or not the stabbing was connected to his arrest remains unknown. Of the dramas attributed to Marlowe, Dido, Queen of Carthage is believed to have been his first. It was performed by the Children of the Chapel, a company of boy actors, between 1587 and 1593. The play was first published in 1594; the title page attributes the play to Marlowe and Thomas Nashe. Marlowe's first play performed on the regular stage in London, in 1587, was Tamburlaine the Great, about the conqueror Timur (Tamerlane), who rises from shepherd to warlord. It is among the first English plays in blank verse, and, with Thomas Kyd's The Spanish Tragedy, generally is considered the beginning of the mature phase of the Elizabethan theatre. Tamburlaine was a success, and was followed with Tamburlaine the Great, Part II. **
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
E-book
W koszyku
Forma i typ
The Jew of Malta Christopher Marlowe - The spirit of Machiavelli presides over The Jew of Malta, in which the title character relentlessly plots to maintain and extend his political influence and wealth. A paragon of remorseless evil, Barabas befriends and betrays the Turkish invaders and native Maltese alike, incites a duel between the suitors for his daughter's hand, and takes lethal revenge upon a convent of nuns.Both tragedy and farce, this masterpiece of Elizabethan theater reflects the social and political complexities of its age. Christopher Marlowe's dramatic hybrid resonates with racial tension, religious conflict, and political intrigue all of which abounded in 16th-century England. The playwright, who infused each one of his plays with cynical humor and a dark world view, draws upon stereotypes of Muslim and Christian as well as Jewish characters to cast an ironic perspective on all religious beliefs.The immediate success of The Jew of Malta on the Elizabethan stage is presumed to have influenced Marlowe's colleague, William Shakespeare, to draw upon the same source material for The Merchant of Venice. The character of Barabas is the prototype for the well-known Shylock, and this drama of his villainy remains a satirical gem in its own right.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu dostępu, który można odebrać w bibliotece.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej