Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(32)
IBUK Libra
(4)
Forma i typ
Książki
(32)
E-booki
(4)
Publikacje naukowe
(2)
Dostępność
dostępne
(31)
wypożyczone
(3)
nieokreślona
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(18)
Brzeziny Wypożyczalnia
(10)
Łowicz Wypożyczalnia
(6)
Brzeziny Czytelnia
(1)
Autor
Jastrzębowska Grażyna
(5)
Dąbrowska-Jabłońska Iwona
(4)
Gałkowski Tadeusz
(4)
Weissbrot-Koziarska Anna
(4)
Brągiel Józefa
(3)
Górnicka Beata
(3)
Korczyński Stanisław
(2)
Rogala Stanisław
(2)
Włoch Stanisława
(2)
Adamski Adam
(1)
Badora Sylwia
(1)
Bidzińska-Jakubowska Barbara
(1)
Brągiel Józefa (1941- )
(1)
Cieński Andrzej
(1)
Ganczarska Małgorzata
(1)
Glińska-Lachowicz Anna
(1)
Jasiński Zenon
(1)
Jędrzejowska Ewa
(1)
Kozdraś Grzegorz
(1)
Kurcz Alicja
(1)
Matyjas Bożena
(1)
Mielczarek Ferdynand
(1)
Mudrecka Irena
(1)
Nierenberg Bogusław
(1)
Nycz Edward
(1)
Nyklova Eva
(1)
Sarna Jan Władysław
(1)
Segiet Katarzyna
(1)
Smak Ewa
(1)
Smołalski Antoni
(1)
Zolnova Jarmila
(1)
Łomny Zygmunt
(1)
Śliz Anna
(1)
Śliz Anna. Historia polskiej emigracji do USA
(1)
Śliz Anna. Polskie organizacje etniczne w Stanach Zjednoczonych
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(5)
2010 - 2019
(8)
2000 - 2009
(15)
1990 - 1999
(8)
Okres powstania dzieła
2001-
(2)
Kraj wydania
Polska
(34)
nieokreślony (s.l.)
(1)
Język
polski
(33)
angielski
(1)
Temat
Logopedia
(5)
Nauczyciele
(4)
Opieka społeczna
(4)
Wychowanie w rodzinie
(4)
Młodzież
(2)
Osobowość
(2)
Pedagogika
(2)
Pedagogika opiekuńcza
(2)
Polska
(2)
Unia Europejska
(2)
Wychowanie
(2)
Arteterapia
(1)
Bioelektronika
(1)
Dziecko krzywdzone emocjonalnie
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko z niepełnosprawnością
(1)
Emigracja
(1)
Etyka społeczna
(1)
Filozofia
(1)
Integracja europejska
(1)
Kędzierzyn-Koźle (woj. opolskie)
(1)
Miasta
(1)
Mózg
(1)
Neuropsychologia
(1)
Opieka nad dziećmi
(1)
Pamiętniki
(1)
Pamiętniki polskie
(1)
Pedagogika kreatywna
(1)
Pedagogika resocjalizacyjna
(1)
Pedagogika rodziny
(1)
Pomoc społeczna
(1)
Praca socjalna
(1)
Pracownicy socjalni
(1)
Propaganda
(1)
Przymus
(1)
Psychoterapia
(1)
Reklama
(1)
Rodzicielstwo
(1)
Rodzina
(1)
Rodzina niepełna
(1)
Rodzina zastępcza
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Szkolnictwo
(1)
Słowniki polskie
(1)
Słowniki terminologiczne
(1)
Terapia pedagogiczna
(1)
Urbanistyka
(1)
Wsparcie społeczne
(1)
Współpraca naukowo-techniczna
(1)
Wychowanie dla pokoju
(1)
Wychowanie pozaszkolne
(1)
Wychowanie przedszkolne
(1)
Świadomość
(1)
Temat: czas
2001-
(3)
Temat: miejsce
Polska
(1)
Gatunek
Praca zbiorowa
(1)
Słownik tematyczny
(1)
Słownik terminologiczny
(1)
Słowniki polskie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Socjologia i społeczeństwo
(2)
Edukacja i pedagogika
(1)
36 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie, ISSN 1233-6408 ; nr 263)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 59994 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 68306 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie, ISSN 1233-6408 ; nr 312.)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64825 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64384 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64381 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64430 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Egzemplarze są obecnie niedostępne
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64422 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Studia i Monografie, ISSN 1233-6408 ; nr 238)
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64388 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31821 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64755 (1 egz.)
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 32109 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 31817 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Łowicz Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 34403 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 64383 (1 egz.)
Brak okładki
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 65332 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 40424 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja adresowana jest do szerokiego kręgu odbiorców: do nauczycieli akademickich, pedagogów i terapeutów, pracowników socjalnych oraz studentów. Jej celem jest zaprezentowanie rozwiązań sprzyjających włączaniu jednostek, rodzin i grup społecznych, zagrożonych marginalizacją lub wykluczonych, w nurt życia społecznego.
Tom 5. zawiera 35 haseł, obszernych, napisanych w sposób przejrzysty i komunikatywny. Opisują one nie tylko definicje, ale także mają charakter kontekstowy, pokazują bowiem zjawiska, procesy, cechy specyficzne w szerszym procesie czy planie pomocowym. Autorami haseł są znawcy przedmiotu z różnych ośrodków akademickich w Polsce oraz praktycy zajmujący się wyjaśnianiem opisywanych zjawisk i pojęć.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Brzeziny Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 40425 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 69873 (1 egz.)
E-book
W koszyku
W książce opisywane i badane są różne wymiary i konteksty funkcjonowania rodziny polskiej odnoszone do czynników makro- i mikrospołecznych, które wyznaczają kształt współczesnej rodziny.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Stres jest nieodłącznym elementem życia każdego człowieka i może być zjawiskiem zarówno pozytywnym, jak i negatywnym. Funkcjonowanie szkolne uczniów wczesnej edukacji obfituje w obydwa rodzaje stresu. Skoro w życiu szkolnym dziecka pojawia się stres negatywny, warto rozważyć zastosowanie metod czy technik relaksacyjnych. Jedną z technik relaksu jest znana od wieków wizualizacja. Polega ona na tworzeniu wielozmysłowych obrazów mentalnych, będących odzwierciedleniem pozytywnych pragnień osoby ją praktykującej. Dzięki wizualizacji można zatem odzyskiwać zdrowie, poprawiać swoją kondycję psychiczną czy też osiągać sukcesy np. w nauce. Oprócz rozważań teoretycznych w książce zawarto opis techniki „Cudowne biurko”, stanowiącej praktyczną propozycję wykorzystania wizualizacji w edukacji wczesnoszkolnej. Pełni ona funkcję profilaktyczną, czyli ma na celu wskazanie uczniom drogi, jaką można podążać, aby radzić sobie z negatywnym stresem spowodowanym nauką szkolną i szkołą. Jednocześnie jej celem jest sprawienie, aby codzienne, monotonne czynności związane z uczeniem się stały się dla dzieci radością ze zdobywania różnych kompetencji. W opracowaniu dokonano również konfrontacji teorii z praktyką edukacyjną, czyli zamieszczono opinie uczniów klasy II – uczestników wizualizacji oraz ich rysunki, a także wypowiedź ich nauczycielki, która od kilku miesięcy systematycznie relaksuje uczniów za pomocą tej techniki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka ma charakter teoretyczno-badawczy. Składa się z dwóch części. W pierwszej, opartej na pedagogiczno-psychologicznej literaturze, przedstawiono teoretyczne podstawy twórczości plastycznej. Omówiono pojęcie twórczości, jej istotę oraz rozwój rysunkowości dziecka, z uwzględnieniem jej etapowości. Kolejny podrozdział podejmuje temat ruchu i przestrzeni jako elementów formy plastycznej w rysunku dziecka i jest krótkim przeglądem sposobów stosowania środków artystycznego wyrazu, z podkreśleniem sposobów obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. W dalszej części rozdziału teoretycznego opisano znaczenie rysunku i aktywności plastycznej w rozwoju dziecka oraz rolę nauczyciela jako osoby wspierającej aktywność plastyczną dziecka. Część druga ma charakter empiryczny. W oparciu o analizę 1471 rysunków dzieci w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym została podjęta próba oceny dwóch elementów dziecięcej rysunkowości: umiejętności obrazowania w rysunku ruchu i przestrzeni. Uzupełnieniem analiz są zamieszczone w pracy rysunki, ilustrujące opisywane aspekty twórczości plastycznej dzieci. Monografia jest opracowaniem z zakresu pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz wychowania estetycznego. Praca może być użyteczna dla badaczy z dziedziny pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz teorii wychowania estetycznego, nauczycieli pracujących z dziećmi w wieku przedszkolnym i młodszym wieku szkolnym oraz studentów kierunków pedagogicznych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Brak okładki
E-book
W koszyku
The research presented in the book was conducted as part of the project "School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic, and Slovakia" (no. 22210036), funded by the International Visegrad Fund. The project was implemented by the University of Opole (Poland), with partners including the University of Ostrava (Czech Republic), the University of Presov (Slovakia), Public Primary School No. 2 themed Polish Olympians in Opole (Poland), Secondary school, Elementary school, and Kindergarten in Karviná (Czech Republic), and United Boarding School in Snina (Slovakia). The project was carried out in three partner countries from 2022 to 2023. The aim of the quantitative research was to assess teachers' perspectives on the functioning of the school community during the pandemic, with a particular focus on the benefits and threats arising from the implementation of distance learning methods in crisis situations. The study was conducted simultaneously in three countries: Poland, the Czech Republic, and Slovakia, in the first quarter of 2023. The analyses of the research results indicate that distance learning is a viable alternative in situations where regular teaching in schools or educational institutions is not possible. The Covid-19 pandemic forced all countries to make a transition from traditional forms of education to online methods, and the experience gained during this time by teachers, students, and parents should not be wasted. In conclusion, we postulate that the acquired competences should be utilized in everyday educational processes. We also suggest that some school activities, especially extracurricular ones, be conducted using remote work methods Zaprezentowane w książce badania przeprowadzone zostały w ramach projektu „School education in the era of pandemic and post-pandemic in Poland, the Czech Republic and Slovakia” (no.22210036) i sfinansowane ze środków the International Visegrad Fund’s. Realizatorem projektu był University of Opole (Poland) a partnerami University of Ostrava (Czech Republic); University of Presov (Slovakia); Public Primary School No. 2 them. Polish Olympians in Opole (Poland); Secondary school, Elementary school and Kindergarten with Karviná (Czech Republic) and United Boarding School with Snina (Slovakia). Projekt został zrealizowany na terenie trzech krajów partnerskich w latach 2022-2023. Celem przeprowadzonych badań ilościowych była ocena nauczycieli na temat funkcjonowania społeczności szkolnej w sytuacji pandemii, ze szczególnym uwzględnieniem korzyści i zagrożeń wynikających z zastosowania w sytuacji kryzysu metod kształcenia na odległość. Badanie prowadzono równolegle w trzech krajach: Polsce, Czechach i Słowacji w pierwszym kwartale 2023 roku. Przeprowadzone analizy wyników badań wykazały, że kształcenie na odległość jest dobrą alternatywą w sytuacji, gdy nie ma możliwości zorganizowania regularnego nauczania w szkołach lub placówkach oświatowych. Pandemia Covid-19 zmusiła wszystkie kraje do przejścia ze stacjonarnych form edukacji na internetowe, a doświadczenie zdobyte w tym czasie przez nauczycieli, uczniów i rodziców nie może zostać zmarnowane. W konkluzji postulujemy, aby nabyte kompetencje wykorzystać na co dzień w procesie kształcenia. Sugerujemy, aby niektóre zajęcia szkolne, zwłaszcza pozaszkolne, były realizowane z wykorzystaniem form pracy zdalnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej