Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(136)
IBUK Libra
(42)
Forma i typ
Książki
(135)
E-booki
(42)
Publikacje naukowe
(3)
Książka
(1)
Dostępność
dostępne
(159)
wypożyczone
(9)
nieokreślona
(1)
Placówka
Skierniewice Wypożyczalnia
(106)
Brzeziny Wypożyczalnia
(22)
Łowicz Wypożyczalnia
(28)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
(13)
Autor
Brzezińska Anna
(4)
Cierpiałkowska Lidia
(4)
Cywińska Małgorzata
(4)
Kujawiński Jerzy
(4)
Burtowy Maria
(3)
Błachnio Krystyna
(3)
Czubiński Antoni
(3)
Dykcik Władysław
(3)
Jankowski Dzierżymir
(3)
Kuszak Kinga
(3)
Pogonowski Jerzy
(3)
Redelbach Andrzej
(3)
Sierpowski Stanisław
(3)
Skrzypczak Józef
(3)
Bakiera Lucyna
(2)
Bielak Urszula
(2)
Brzeziński Jerzy
(2)
Burewicz Andrzej
(2)
Christoph Monika
(2)
Cybal-Michalska Agnieszka
(2)
Domka Lubomira
(2)
Gnitecki Janusz
(2)
Gulińska Halina
(2)
Harwas-Napierała Barbara
(2)
Klichowski Michał
(2)
Koroniak Henryk
(2)
Krauze-Sikorska Hanna
(2)
Krzyśko Mirosław
(2)
Olszewski Wiesław
(2)
Piorunek Magdalena
(2)
Porzucek-Miśkiewicz Maria
(2)
Przyszczypkowski Kazimierz
(2)
Sadowska Katarzyna
(2)
Segiet Katarzyna
(2)
Tyszka Zbigniew
(2)
Waligóra Bogusław
(2)
Wilczyńska Weronika
(2)
Abramowska Janina
(1)
Andrzejewski Bolesław
(1)
Baer Magdalena
(1)
Banowska Lidia
(1)
Basińska Anna
(1)
Bednarczuk Arkadiusz
(1)
Bednarek Magdalena
(1)
Bergandy Wrócisława
(1)
Biedrowska-Ochmańska Krystyna
(1)
Biesiada Wojciech
(1)
Blok Zbigniew
(1)
Borkowski Piotr
(1)
Bromberek Benon
(1)
Brzezińska Anna. Przemoc w psychice młodego człowieka
(1)
Buchnat Marzena
(1)
Buchowski Michał
(1)
Chojecka Jana
(1)
Darski Józef Paweł
(1)
Domasłowski Jerzy
(1)
Dopierała Kazimierz
(1)
Drozdowicz Zbigniew
(1)
Dylak Stanisław
(1)
Dziubalska-Kołaczyk Katarzyna
(1)
Elbanowski Marian
(1)
Eliasz Andrzej
(1)
Figas Janusz
(1)
Filipiak Monika
(1)
Frydrychowicz Anna
(1)
Frydrychowicz Stefan
(1)
Frąckowiak Tadeusz S
(1)
Golka Marian
(1)
Gościniak Jerzy
(1)
Gulczyńska Anna
(1)
Górny Mirosław
(1)
Hauser Przemysław
(1)
Hendrykowska Małgorzata
(1)
Hendrykowski Marek
(1)
Jakoniuk-Diallo Anna
(1)
Jankowiak Barbara
(1)
Jankowska Małgorzata
(1)
Jankowski Henryk
(1)
Jarnecki Michał
(1)
Jaskulska Sylwia
(1)
Jorasz Urszula
(1)
Juńczyk Tomasz
(1)
Kameduła Eugeniusz
(1)
Karłowska-Kamzowa Alicja
(1)
Kasprzak Michalina
(1)
Koc Bogusław Jerzy
(1)
Konieczna-Woźniak Renata
(1)
Korpikiewicz Honorata
(1)
Kotlarska-Michalska Anna
(1)
Kowalczyk Marek
(1)
Kozyr-Kowalski Stanisław
(1)
Kraska Marek
(1)
Kraskowska Ewa
(1)
Krzemińska Wanda
(1)
Kubiak Hanna
(1)
Kuryś Karolina. Ekran i widz : wokół problemu zachowań negatywnych
(1)
Kwiatkowska-Ratajczak Maria
(1)
Lemaire Andr†
(1)
Leszkowicz Mateusz
(1)
Liman Kazimierz
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(30)
2010 - 2019
(19)
2000 - 2009
(34)
1990 - 1999
(60)
1980 - 1989
(31)
Okres powstania dzieła
2001-
(5)
Kraj wydania
Polska
(178)
Język
polski
(178)
Temat
Dziecko
(7)
Rodzina
(7)
Polska
(6)
Języki
(5)
Metodologia
(4)
Pedagogika
(4)
Psychoterapia
(4)
Chemia
(3)
Historia
(3)
Język francuski
(3)
Język polski
(3)
Językoznawstwo matematyczne
(3)
Logopedia
(3)
Nauczanie
(3)
Oświata dorosłych
(3)
Patologia społeczna
(3)
Państwo
(3)
Pedagogika specjalna
(3)
Prawo
(3)
Szkolnictwo wyższe
(3)
Wychowanie przedszkolne
(3)
Alkoholizm
(2)
Choroby dziedziczne
(2)
Czytanie
(2)
Film
(2)
Informatyka
(2)
Język
(2)
Język niemiecki
(2)
Językoznawstwo
(2)
Komunikacja społeczna
(2)
Literatura polska
(2)
Mowa
(2)
Młodzież szkolna
(2)
Nauczyciele
(2)
Osobowość
(2)
Pisanie
(2)
Pomoce naukowe
(2)
Psychologia
(2)
Psychologia kliniczna
(2)
Rachunek prawdopodobieństwa
(2)
Samokształcenie
(2)
Społeczeństwo
(2)
Statystyka matematyczna
(2)
Testy
(2)
Wychowanie w rodzinie
(2)
Świadomość społeczna
(2)
Adampol (Turcja)
(1)
Analiza matematyczna
(1)
Antologia
(1)
Antropologia poetycka
(1)
Antropometria
(1)
Archiwistyka
(1)
Autodestruktywność
(1)
Bajka i baśń polska
(1)
Biblioteki naukowe
(1)
Biochemia
(1)
Biologia
(1)
Brydż
(1)
Chemia analityczna
(1)
Chemia fizyczna
(1)
Chomsky, Noam (1928- )
(1)
Choroby dziecięce
(1)
Cyrylica
(1)
Czytelnictwo
(1)
Dokumenty audiowizualne
(1)
Dziecko niepełnosprawne
(1)
Dziecko upośledzone
(1)
Dziecko w wieku poniemowlęcym
(1)
Dźwięk
(1)
Edukacja
(1)
Edukacja czytelnicza i medialna
(1)
Emocje
(1)
Eschatologia
(1)
Filologia polska
(1)
Fizyka
(1)
Fonetyka akustyczna
(1)
Globalizacja
(1)
Gospodarka światowa
(1)
Gotyk
(1)
Gry i zabawy umysłowe
(1)
Głagolica
(1)
Harcerstwo
(1)
Holografia
(1)
Informacja naukowa
(1)
Innowacje
(1)
Integracja europejska
(1)
Inteligencja emocjonalna
(1)
Język angielski
(1)
Język krymsko-tatarski
(1)
Kamiński, Aleksander (1903-1978)
(1)
Kombinatoryka
(1)
Komputery
(1)
Kości
(1)
Książka
(1)
Książki
(1)
Kultura audiowizualna
(1)
Kwasy nukleinowe
(1)
Liga Narodów
(1)
Literatura
(1)
Literatura indyjska
(1)
Temat: czas
1801-1900
(2)
2001-
(2)
1501-1600
(1)
1601-1700
(1)
1701-1800
(1)
1901-2000
(1)
2001 -
(1)
Temat: miejsce
Poznań (woj. wielkopolskie)
(1)
Gatunek
Monografia
(2)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(2)
Bibliotekarstwo, archiwistyka, muzealnictwo
(1)
Informatyka i technologie informacyjne
(1)
Literaturoznawstwo
(1)
Psychologia
(1)
Socjologia i społeczeństwo
(1)
178 wyników Filtruj
Brak okładki
Książka
W koszyku
Książka poświęcona jest wzajemnym oddziaływaniom między antropologią (byt) i ironią („światło-cień”) w twórczości Cypriana Norwida, dla którego te sfery pozostają jednymi z najważniejszych pól problemowych. Autorka ukazuje, jak głęboko są one powiązane w płaszczyźnie znaczeń ontologicznych, egzystencjalnych, epistemologicznych i estetycznych. Antropologia stanowi jeden z najważniejszych „dalszych planów ironii”, podczas gdy ironia dla antropologii pozostaje „dalszym planem” jedynie potencjalnie. Tym samym, choć spore obszary Norwidowskiego myślenia o człowieku naznaczone są ironią, nie przenika ona refleksji poety całkowicie: pewne obszary są od niej wolne, a w pozostałych występuje w zmiennym natężeniu. Niezależnie jednak od występowania poważnych bądź komicznych grymasów ironii czy też jej braku, cel Norwidowskiej poezji pozostaje zawsze ten sam: przebudzić człowieka ku życiu autentycznemu oraz potencjalnie życiodajnej śmierci, by mógł postawić pytanie o wieczność. Autorka przedstawia Norwida jako poetę wieku XIX, ale nade wszystko jako współczesnego de facto poetę kultury chrześcijańskiej i zarazem jednego z najwybitniejszych w tym kręgu ironistów. Postrzega go tak jako poetę „osobnego”, jak i twórczego prekursora wielu późniejszych odkryć, rozwiązań czy tendencji, w którym można upatrywać jednego z ojców polskiej poezji nowoczesnej.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Skierniewice Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 78823 (1 egz.)
Rawa Maz. Wypożyczalnia
Brak informacji o dostępności: sygn. 31018 (1 egz.)
E-book
W koszyku
Monografia naukowa pt. Bezdroża komunikacji – kontakt, porozumienie, akceptacja (księga jubileuszowa poświęcona Profesorowi Bogusławowi Zielińskiemu) to wielogłosowy projekt uchwycenia i omówienia fenomenu komunikacji w wymiarze antropologicznym, socjologicznym, literackim, językowym i kulturowym. Szeroki aspekt i wielość rozpoznań sugeruje w pierwszym rzędzie sytuację dialogu, rozmowy i ustalenia stanowisk, ale w dalszej perspektywie przytacza kwestie sporu, konfliktu, polemiki i kategorycznego narzucania sądów i opinii. Taka optyka i operacjonalizacja problemu nie redukuje przy tym pierwotnego znaczenia komunikacji, w sensie przemieszczania się w przestrzeni oraz, co przywoływane bywa rzadziej i w bardziej metaforycznym sensie – w czasie. Zamieszczone w tomie rozważania dowodzą, iż egzystencjalne, kulturowe i społeczne doświadczanie relacji międzyludzkich niezmiennie wiąże się z inicjowaniem, podtrzymywaniem i podsycaniem kontaktów z drugim człowiekiem. Składające się na niniejszy tom refleksje, opinie, zapatrywania, rozpoznania w swej różnorodności, wielogłosowości i zróżnicowanej tożsamości ich autorów potwierdzają, a jednocześnie dosłownie egzemplifikują, że problematyka komunikacji niezmiennie rodzi nowe pytania badawcze, a jej naukowe rozpatrywanie, mimo licznych już ujęć i opracowań nadal nie traci aktualności. Przedmiotem zainteresowania w proponowanej monografii pozostają literackie (literaturoznawcze), językowe (lingwistyczne) i, w najszerszym ujęciu, artystyczne reprezentacje „zysków i strat”, jakie niesie ze sobą potrzeba, konieczność (i możliwość) komunikacji międzyludzkiej w jej wszelakich, mieniących się semantycznymi odcieniami, zniuansowanych i czasami dalekich od oczekiwanej precyzji i określoności przekrojach oraz aspektach.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Interdyscyplinarna publikacja, w której można znaleźć opracowania z zakresu psychologii, pedagogiki, prawa i literaturoznawstwa. Artykuły koncentrują się na zagadnieniu funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, stylów rodzicielskich, motywacji rodzicielskiej, kryteriów udanego rodzicielstwa, współzależności funkcjonowania rodziców i dzieci, transmisji wartości przez rodziców, konfliktu rodzicielskiego w sytuacji okołorozwodowej, autokreacji rodziców adopcyjnych, a także zróżnicowanych trudności rodzicielskich (np. w przypadku zaburzeń psychicznych rodziców, pozbawienia ich władzy rodzicielskiej, czy niepełnosprawności dziecka). Monografia jest pokłosiem I Ogólnopolskiej Konferencji Parentologicznej, która odbyła się w maju 2019 r. w Instytucie Psychologii UAM w Poznaniu.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
W programie wychowania przedszkolnego Tablit kontekstem wszelkiej działalności dziecka uczyniono świat przyrody i nauki. Program jest skonstruowany w oparciu o 27 czterotygodniowych projektów edukacyjnych realizowanych w ciągu trzech lat pobytu dziecka w przedszkolu. Integralną częścią programu są interaktywne materiały dostosowane do użytku na tablicach multimedialnych i tabletach, takie jak: animacje oraz zbudowane w oparciu o nie filmiki przybliżające dzieciom zjawiska przyrodniczo-naukowe, piosenki, banki słownictwa w języku polskim i angielskim związane z teatrem oraz gry służące do nauki języka angielskiego. W programie pojawia się także nieznana do tej pory w Polsce na szeroką skalę metoda dialogów „Questioning the Author”, dzięki której dzieci są zachęcane do formułowania i wyrażania opinii na temat zjawisk przyrodniczych prezentowanych na animacjach multimedialnych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Pandemia zaktualizowała problemy, o których sądziliśmy, że przeszły już do przeszłości. Ukazała kruchość naszej egzystencji i ułudę bezpieczeństwa, które gwarantuje technologia. Zapewne szereg procesów, które zachodzą w czasie pandemii, będzie miało znaczący wpływ na naszą przyszłość. Zdominowanie dyskursu o pandemii przez nauki medyczne, co jest zrozumiałe w świetle zagrożenia zdrowia i życia, jakie ona ze sobą niesie, stwarza wrażenie, że humanistyka jest bezradna. Niniejszą książką próbujemy temu zaprzeczyć; na pracę składają się teksty, które z pozycji humanistyki przedstawiają i interpretują przykłady kulturowych reakcji na pandemię covid-19. Nie jest to zatem praca o wirusie i chorobie, którą wywołuje a raczej zbiór relacji na temat człowieka i jego kultury rozumianej jako narzędzie oswajania z tym co nowe, inne i często (jak w tym wypadku) przerażające.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Bajka należy do najstarszych form narracyjnych, a wątki bajkowe – do najmocniej rozpowszechnionych. Jej wpływ można odnaleźć także w najnowszej literaturze niefantastycznej adresowanej do dorosłych odbiorców – i tę przestrzeń eksploruje niniejsza monografia, równocześnie sytuując ją wobec wcześniejszej polskiej tradycji, współczesnej kultury popularnej oraz literatury dla dzieci. Narracja, wątki fabularne oraz postacie to trzy podstawowe elementy, za sprawą których bajka uobecniania się we współczesnej polskiej epice. W prozie M. Sieniewicza, A. Nasiłowskiej, J. Dukaja, I. Karpowicza, O. Tokarczuk, K. Kofty, B. Butenki i innych są one tyleż odtwarzane, co przekształcane. Zjawiska takie jak: bajkosfera, retelling, prze-pisywanie i antybaśń są w książce niejednokrotnie przywoływane, a ich granice – redefiniowane. Przemiany ustrojowe 1989 roku zwolniły bajkę z funkcji mowy ezopowej, a otwarcie granic sprzyjało inspiracjom feministycznym i popkulturowym. Nie oznacza to jednak, by gry z bajkową tradycją miały obecnie jedynie funkcje ludyczne czy estetyczne. Baśniowość, jak dowodzi autorka, stała się w ostatnich dekadach sposobem podejmowania problematyki społeczno-kulturowej krytyki.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
„Uwarunkowania gotowości do resocjalizacji” to książka, w której Czytelnik znajdzie inspiracje dla teorii i praktyki resocjalizacyjnej opartej na dowodach naukowych. Oś rozważań stanowi Wieloczynnikowy Model Gotowości Sprawcy, który gotowość do resocjalizacji postrzega jako interakcję czynników wewnętrznych i zewnętrznych, co więcej traktuje je jako dynamiczne, a więc modyfikowalne elementy. Celem publikacji jest zwrócenie uwagi na rolę owych czynników w procesie zwiększania gotowości do resocjalizacji sprawców przestępstw również poprzez przybliżenie trzech podejść, dzięki którym możliwe jest modyfikowanie czynników leżących po stronie sprawcy, programu i warunków, w jakich odbywa się proces resocjalizacji.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia pt. Społeczno-edukacyjny potencjał szkoły a rynek pracy, pod redakcją naukową Moniki Christoph i Sonii Wawrzyniak, jest publikacją, której problematyka skupia się przede wszystkim wokół dwóch kategorii pojęciowych, niezwykle istotnych współcześnie, jakimi są potencjał szkoły i rynek pracy. Układ i struktura pracy wynikają z założonej i ujętej w tytule zależności między społeczno-edukacyjnym potencjałem szkoły a rynkiem pracy. Zostały wyodrębnione dwie duże części, z których pierwsza dotyczy przestrzeni współczesnej szkoły, kształtującej jej społeczno-edukacyjny potencjał, druga natomiast edukacyjnego wymiaru rynku pracy. Część pierwsza opracowania składa się z 16 rozdziałów, a część druga obejmuje 15 tekstów. W holistycznym ujęciu poszczególne rozdziały przedstawiają obszerne ujęcie problematyki wraz z uwzględnieniem indywidualnego podejścia każdego z autorów zarówno w wymiarze teoretycznym, praktycznym, jak i badawczym. Teksty przygotowane zostały przez łącznie 34 Autorki i Autorów w roku 2019 oraz na początku 2020.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Podręcznik składa się z dwóch obszernych części. Część I - to prezentacja współczesnej psychoanalizy z uwzględnieniem koncepcji zjawisk klinicznych i terapii. Wyróżniono tu cztery psychologie i ich reprezentantów. Z. Freud reprezentuje psychoanalizę popędów, A. Freud i H. Hartman psychologię ego, M. Klein, W.R.D. Fairbairn, O. Kernberg i M. Mahler psychologię relacji z obiektem, a H. Kohut, R.A. Spitz i D.W. Winnicott psychologię self. Część II - eksponuje dwa modele - konfliktu i deficytu, ukazując ich zastosowanie w wyjaśnianiu zjawisk psychopatologicznych. Tu autorzy jeszcze raz wracają do koncepcji Heinza Kohuta. Przedstawiają problemy osobowości borderline. Wreszcie pod uwagę biorą przywiązanie i traumę w kontekście psychopatologii. Podręcznik przeznaczony dla studentów kierunków psychologiczno- pedagogicznych oraz dla specjalistów z tych dziedzin oraz terapeutów.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Zachodzące zmiany w obszarze życia społecznego – kulturowego, gospodarczego i politycznego, które z jednej strony wyzwoliła transformacja ustrojowa, z drugiej zaś strony spotęgowało przyspieszenie przemian cywilizacyjnych obserwowane w ostatnich dekadach w wymiarze globalnym, w znaczący sposób wpłynęły na sytuację i w następstwie na aktywność oraz zaangażowanie młodzieży. W tej konwencji zaproponowano cykl artykułów. Zapraszają one do zwrócenia uwagi na diagnozę warunków i sił społecznych środowiska, na zagrożenia i czynniki sprzyjające rozwojowi oraz na aktywność młodzieży i potrzebę racjonalizacji działań związanych ze zmianą w otoczeniu jednostki. Szeroki wachlarz podjętej problematyki w zaproponowanym tomie dobrze odzwierciedla obszary zainteresowań pedagogów. Na wybranych przykładach zaprezentowano zagadnienia związane z aktywnością polskiej młodzieży, ich uwarunkowaniami, postawami moralnymi oraz zagrożeniami, na jakie jest obecnie narażona. Na ten istotny aspekt – ważności aktywnego funkcjonowania młodzieży w środowisku lokalnym dla teoretycznych poszukiwań, badawczych inspiracji czy też praktycznych działań pedagogiki społecznej – zwraca prezentowana monografia autorek: Agnieszki Cybal – Michalskiej, Katarzyny Segiet i Klaudii Węć, Aktywizacja młodzieży w warunkach zmiennej rzeczywistości społeczno – kulturowej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Książka wpisuje się w szeroki nurt badań i dyskusji nas zadaniami rozwojowymi i kryzysami życiowymi osób w wieku adolescencji. Bez wątpienia przejście z wieku dziecięcego do okresu dorosłości stanowi wyzwanie dla każdego nastolatka. Publikacja ma stanowić przyczynek do podjęcia zarówno teoretycznych rozważań, jak i praktycznych oddziaływań w tak współcześnie ważnym obszarze, jakim jest wspomaganie rozwoju młodzieży. Teksty zostały wzbogacone o opisy przypadków, które mają służyć zilustrowaniu poruszonych problemów. Treścią adolescencji są podejmowane przez młodych ludzi wybory – zależne od konkretnych kontekstów i przestrzeni, w jakich przebiega życie i rozwój poszczególnych osób – co zostało uwzględnione przez Autorki niniejszej pracy.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W wieloautorskiej monografii Dziecko w sytuacjach stresowych pod redakcją naukową Małgorzaty Cywińskiej ukazano problematykę specyficznego rodzaju doświadczenia emocjonalnego, jakim jest dziecięcy stres, w dwóch niezwykle ważkich obszarach. Pierwszy z nich dotyczy stresowych interpersonalnych wymiarów rzeczywistości edukacyjnej dzieci, a drugi został poświęcony funkcjonalnemu, kulturowemu i informacyjno-komunikacyjnemu wymiarowi systemów edukacji jako źródłu stresu u dzieci. Autorzy poszczególnych tekstów zamieszczonych w niniejszej publikacji ukazują sytuacje stresowe dzieci w kategoriach dystresu, rozpatrują je w sposób interdyscyplinarny, wieloaspektowy, w odniesieniu do różnych stanowisk teoretycznych i empirycznych. Przywoływane przez nich stresowe obrazy rzeczywistości dzieci, wskazujące niekiedy na dramatyczny wymiar ich codzienności, który czyni ogromne szkody w ich psychice, w obszarze funkcjonowania emocjonalnego, społeczno-moralnego i poznawczego, domagają się naszej uwagi, poszukiwania środków zaradczych, stosowania różnych form wsparcia, podejmowania określonych działań naprawczych, terapeutycznych – czyli naszej ogromnej uważności. Problem tej uważności został podjęty w niniejszej monografii.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Książka stanowi wartościowy przyczynek do wzbogacenia aktualnej wiedzy o przemianach edukacyjnych w Polsce w relacji ze zmianami warunków społecznych. Treści zawarte w niej uwzględniają i nawiązują do teorii i przesłanek teoretycznych wynikających z najnowszych podstaw filozoficzno-psychologicznych koncepcji człowieka dorosłego i dziecka. Teksty zawarte w publikacji nawiązują wprost do nowych teorii, nowych przemian badań naświetlając odpowiednie sytuacje pedagogiczne wzmacniania kreatywnego rozwoju osobowości oraz wzmacniania pomocowego wobec dzieci z trudnościami rozwojowymi i edukacyjnymi.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
W podręczniku zastosowano autorski model analizy językowej opartej na ogólnoludzkich cechach językowych (publikowanych w naszym Wydawnictwie w 2004 roku, zrecenzowanych pozytywnie w kraju i za granicą). Zamieszczono też nowatorskie reguły gramatyczne obejmujące wszystkie dziedziny gramatyczne,od fonetyki i fonologii, do składni, z uwzględnieniem walencji, tematu i rematu w opisie szyku wyrazów w języku niemieckim. W przykładach niemieckich zastosowano obowiązującą od 1 sierpnia 2006 roku ortografię niemiecką. Wszystkie są tłumaczone na język polski, co poza autorskimi uwagami i konfrontatywnymi pobudza do dalszego samodzielnego porównania językowego. Do poszczególnych rozdziałów dodano informacje o najnowszych wynikach badań, np. o nowym rodzajniku nieokreślonym. Poszerzono walencję czasownika, tworząc rozdział 16. Poprzez odnośniki do innych podrozdziałów i dokładne opracowanie indeksu terminów umożliwiono recepcję tylko wybranych rozdziałów. Podręcznik przeznaczony jest dla studentów filologii germańskiej oraz językoznawstwa.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Praca dotyczy problematyki psychologii rodziny. Przedstawione w niej rozważania koncentrują się wokół wybranych zjawisk swoistych dla współczesnych nam czasów, które charakteryzują obecną rodzinę, ze wskazaniem ich skutków dla rozwoju indywidualnego członków rodziny. Obejmują one kwestie takie jak: specyfika funkcjonowania dorosłych w rolach rodzicielskich, także doświadczających długotrwałych chorób i w różnych typach rodzin, relacje międzypokoleniowe w rodzinie (ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji interpersonalnej), rola rodziny w procesie wkraczania w dorosłość młodszych członków rodziny, a także obawy związane z rodzicielstwem osób w fazie preparentalnej oraz trudności w podejmowaniu ról rodzinnych, zwłaszcza małżeńskich, i ich związek z tożsamością młodych dorosłych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także szeroko rozumianej integracji społecznej wyżej wymienionej grupy. Ilustracją dla ich rozważań teoretycznych stały się badania zrealizowane w paradygmacie interpretatywnym. Osoby z uszkodzonym słuchem, a także ich rodzice i rehabilitanci, jako osoby badane, podzieliły się z czytelnikami swoim subiektywnym spojrzeniem na znaczenie języka migowego we własnej biografii. Tak oto dla niektórych z badanych opowieść o miejscu języka migowego we własnych doświadczeniach stała się rodzajem walki o prawo do rozpowszechniania tego języka jako sposobu porozumiewania się mniejszości kulturowej w Polsce.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Interdyscyplinarna analiza fenomenu piękna, rozumianego jako kategoria estetyczna, etyczna, filozoficzna i religijna. Omówiono miejsce tej kategorii we współczesnej humanistyce ze szczególnym naciskiem na różnorodność rozstrzygnięć filozoficznych (zespolenie estetyki z aksjologią oraz antropologią).
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Polsko-białoruski zbiór studiów o różnych drogach dochodzenia do niepodległości obu ciężko doświadczonych przez historię narodów, w przypadku Białorusinów – szczególnie przez tę najnowszą, a także dotyczących kwestii etnografii, postrzegania siebie czy pamięci historycznej, głównie porządkuje dotychczasowy stan wiedzy oraz wprowadza do obiegu mniej czasem znane fakty. Białoruś, dla wielu w Polsce obserwatorów terra incognita, niegdyś tak bliska z racji wspólnej historii państwowej, dzisiaj niemalże urasta w potocznej opinii do obszaru jeśli nie egzotycznego, to osobliwego i de facto nieznanego. Publikacja ma w skromnym zakresie stać się przyczynkiem do zmiany na lepsze, zwłaszcza w trudnym dla Białorusinów momencie historycznym, który na krótko niestety, przykuł uwagę opinii międzynarodowej, co stwierdziła w rozmowie z redaktorem tomu prof. Dorota Michaluk, znawczyni białoruskich dziejów najnowszych.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Czy czas pandemii COVID-19 i kształcenia zdalnego trwale zmienił polską szkołę? Czy po nadrobieniu zaległości programowych system szkolny będzie dążył do status quo sprzed pandemii? Czy wymuszone sytuację rozwiązania technologiczne i nowe kompetencje nauczycieli i uczniów zostaną wykorzystane? Te i podobne pytania nurtują naukowców i praktyków, a prowadzone w obszarze edukacji badania przybliżają nas do odnalezienia odpowiedzi. Prezentowanym raportem badawczym włączamy się w dyskusję nad rzeczywistością kształcenia zdalnego i przewidywaniami co do jego bliższych i dalszych konsekwencji. Książka jest finalnym raportem z badań nad procesem uczenia się w czasie pandemii COVID-19, prowadzonych w roku szkolnym 2020/2021 przez zespół badawczy z Wydziału Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu i firmę VULCAN (operatora jednego z najpopularniejszych dzienników elektronicznych – UONET+). Wyniki badań, które obudowaliśmy ramą teoretyczną dotyczącą sytuacji w Polsce w okresie pandemii, a także dynamiki cyfrowego świata ucznia, teorii uczenia się wspomaganego technologicznie i procesu kształtowania kompetencji cyfrowych, to próba określenia, jak doświadczenia kształcenia na odległość zmieniają wyobrażenia i oczekiwania uczniów i uczennic wobec szkoły, a szczególnie ich preferencje dotyczące uczenia się.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Forma i typ
Autor przedstawia praktyczne możliwości uczenia młodzieży dobrostanu psychicznego i odporności, bazując na teoretycznych koncepcjach psychologii pozytywnej. Prezentuje współczesne badania na temat stanu psychospołecznego uczniów, nauczycieli oraz rodziców i stara się odpowiedzieć na pytanie, w jakim stopniu polski system edukacji potrzebuje zmiany w kontekście wzmacniania zdrowia psychicznego jego podmiotów. Przedstawia genezę psychologii pozytywnej, ze szczególnym uwzględnieniem dwóch koncepcji: Martina Seligmana oraz Carol Dweck. Autor prezentuje również kilka, praktycznych i zweryfikowanych empirycznie, modeli wdrożeniowych (m.in.: PERMA, zrównoważonej mądrości, włączania rodziców w działania na rzecz edukacji, przywództwa w kontekście szkolnym), które odpowiadają na pytanie, jak budować odporność psychiczną wśród różnych podmiotów systemu szkolnego; omawia założenia oraz wyniki własne dotyczące korelacji pomiędzy stylem atrybucji ucznia, jego przekonaniami na temat inteligencji a ocenami szkolnymi. Książkę dopełnia przykładowy program szkoleniowy dla nauczycieli.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej