99137
Book
In basket
Badania zaprezentowane w tomie ilustrują sytuację pisarzy, wydawców oraz czytelników związanych z Gdańskiem. […]
Publikacja składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy poświęcony jest tożsamości gdańskich pisarzy, drugi sytuacji gdańskich wydawców, w trzecim przedstawione są badania wizerunku Gdańska jako miasta literatury. […] Działań związanych z promocją książki i czytelnictwa nie da się skoncentrować w rękach jednej instytucji. To skomplikowany zespół wzajemnie połączonych ze sobą czynników - ważne zatem jest wsparcie miasta, ale również działalność środowiska naukowego, instytucji kultury, aktywne zaangażowanie nauczycieli w szkołach by wykształcić zainteresowanych literaturą uczniów, wydawców - którzy nie będą się obawiali nowych ciekawych projektów, ale również działania oddolne - biblioteki społeczne, dyskusyjne kluby książki czy imprezy czytelnicze, jak choćby Wielki Maraton Czytelniczy, w którym wzięło już udział ponad 72 tys. osób.
Dopiero aktywność we wszystkich tych sferach może przynieść sukces w postaci wykształcenia się aktywnego środowiska osób, których łączy literatura.
Media files:
Availability:
Skierniewice Wypożyczalnia
There are copies available to loan: sygn. 79725 (1 egz.)
Notes:
Bibliography, etc. note
Bibliografia, netografia na stronach 133-[135].
Funding information note
Współfinansowanie: Uniwersytet Gdański
Reviews:
The item has been added to the basket. If you don't know what the basket is for, click here for details.
Do not show it again