Marzec Helena
Sortowanie
Źródło opisu
IBUK Libra
(2)
Forma i typ
E-booki
(2)
Autor
Bekker Alfred
(1866)
Vandenberg Patricia
(1337)
Doyle Arthur Conan
(490)
Buchner Friederike von
(484)
Cartland Barbara
(484)
Marzec Helena
(-)
Hackett Pete
(440)
Dickens Charles
(425)
autores Varios
(403)
Shakespeare William
(398)
Wallace Edgar
(391)
Sienkiewicz Henryk
(388)
Maybach Viola
(373)
Sternberg Andre
(347)
Waidacher Toni
(324)
Konopnicka Maria
(320)
Poe Edgar Allan
(319)
Twain Mark
(319)
Prus Bolesław
(316)
May Karl
(310)
Донцова Дарья
(303)
Kraszewski Józef Ignacy
(296)
Verne Jules
(295)
Mahr Kurt
(284)
Darlton Clark
(280)
Słowacki Juliusz
(280)
Ewers H.G
(278)
Dönges Günter
(275)
Vega Lope de
(264)
Barca Pedro Calderón de la
(261)
Калинина Дарья
(260)
Mickiewicz Adam
(248)
Kühnemann Andreas
(244)
Francis H.G
(240)
Chávez José Pérez
(238)
Wells H. G
(236)
Vlcek Ernst
(231)
Barner G.F
(225)
Conrad Joseph
(225)
Ellmer Arndt
(222)
Palmer Roy
(215)
Goethe Johann Wolfgang von
(213)
Voltz William
(211)
London Jack
(210)
Żeleński Tadeusz Boy (1874-1941)
(209)
Żeromski Stefan
(208)
Austen Jane
(206)
Bazán Emilia Pardo
(201)
Montgomery Lucy Maud
(199)
Orzeszkowa Eliza
(189)
Lenin Włodzimierz
(188)
Stevenson Robert Louis
(188)
Hoffmann Horst
(187)
Kneifel Hans
(183)
Andersen Hans Christian
(177)
Alcott Louisa May
(173)
Markiewicz Henryk
(173)
Александрова Наталья
(170)
Кир Булычев
(166)
Kayser-Darius Nina
(164)
McMason Fred
(162)
Колычев Владимир
(162)
Haensel Hubert
(160)
LLC BroadStreet Publishing Group
(160)
Wilde Oscar
(160)
Головачёв Василий
(160)
Praca zbiorowa
(158)
Dumas Alexandre
(156)
Howard Robert E
(156)
Kipling Rudyard
(153)
Shocker Dan
(153)
Леонов Николай
(151)
Frey Alina
(150)
Zweig Stefan
(149)
Woolf Virginia
(148)
Balzac Honoré de
(146)
Courths-Mahler Hedwig
(146)
Duthel Heinz
(144)
Suchanek Andreas
(142)
Fischer Marie Louise
(141)
Thurner Michael Marcus
(139)
авторов Коллектив
(138)
Suchodolski Bogdan
(137)
Anton Uwe
(136)
Galdós Benito Pérez
(135)
Kingsley Mia
(135)
P. Fabienne
(135)
Simenon Georges
(134)
Oetker
(133)
Summaries Leader
(133)
Gast Lise
(132)
Krzyżanowski Julian
(132)
Zagat Arthur Leo
(132)
Amescua Antonio Mira de
(131)
Scott Walter
(131)
Szekspir William (1564-1616)
(131)
Ury Else
(131)
AAVV
(129)
Fontane Theodor
(126)
Molina Tirso de
(126)
Rothberg Gert
(126)
Rok wydania
2020 - 2024
(1)
2000 - 2009
(1)
Kraj wydania
Polska
(2)
Język
polski
(2)
2 wyniki Filtruj
E-book
W koszyku
Umiejętności interpersonalne są̨ w dzisiejszych czasach równie ważne jak wiedza specjalistyczna. Zdolność nawiązywania i utrzymywania kontaktów z innymi ludźmi to bardzo istotna cecha, która pomaga nam poruszać się w sytuacjach społecznych i kształtować komunikację w zadowalający nas sposób. Przedmiotem niniejszego opracowania uczyniono doskonalenie umiejętności interpersonalnych w pracy wychowawczej oraz metody i techniki pracy z dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. W pracy podjęto próbę̨ ukazania zależności i konsekwencji między umiejętnościami komunikacyjnymi wychowawców a skutecznością̨ stosowanych przez nich metod i technik w pracy z dziećmi w placówkach opiekuńczo-wychowawczych. Celem publikacji stało się̨ zatem: uporządkowanie zagadnień odnoszących się do wybranej problematyki, ukazanie specyfiki placówek opiekuńczo-wychowawczych, form wspomagania rozwoju dzieci w placówce wsparcia dziennego, przybliżenie metody dialogu motywującego w pracy z dziećmi i młodzieżą̨ czy treningu umiejętności kontaktu bez przemocy i zastępowania agresji. Ponadto istotnym było zaprezentowanie metod i technik wspomagania rozwoju dziecka z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami zachowania. Omówione tutaj zagadnienia z zakresu komunikacji interpersonalnej w pracy z dziećmi, mogą posłużyć jako podstawa praktycznej wiedzy wykorzystywanej przez wychowawców placówek opiekuńczo-wychowawczych. Autorzy mają również nadzieję, że niniejsza publikacja pogłębi refleksję nad postawami wychowawczymi oraz doprowadzi do bardziej świadomego wykorzystywania ich wpływu w działaniach wspomagających rozwój najmłodszych a przede wszystkim podniesie efektywność szeroko rozumianej pracy wychowawczej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
E-book
W koszyku
Współpraca instytucji pracujących na rzecz dziecka i rodziny zakłada konieczność określenia celów i planu działania z uwzględnieniem specyfiki działalności poszczególnych służb oraz wykorzystania zasobów środowiska lokalnego pod względem infrastruktury instytucjonalnej, kadrowej oraz wypracowanych wspólnych modeli i procedur postępowania. Współdziałanie służb pomocowych pozwala spojrzeć na sytuację rodzin z wielu perspektyw, co ma istotne znaczenie dla przyjęcia najlepszej strategii postępowania umożliwiających przezwyciężanie trudnych sytuacji życiowych, a także daje możliwość prowadzenia równoczesnych oddziaływań interwencyjnych i pomocowych. Warto przy tym pamiętać, że perspektywy rozwiązań problemów osób potrzebujących pomocy tkwią w mobilizacji sił środowiska lokalnego oraz w pobudzaniu inicjatywy społecznej. W pracy podjęto próbę̨ przybliżenia różnorodnych form pomocowych kierowanych wobec dzieci i rodzin wieloproblemowych. Nakreślony w monografii model współpracy interdyscyplinarnej tworzącej platformę porozumienia między instytucjami wskazuje na konieczność zbudowania społecznego zaufania do instytucji wspomagających. Zainteresowanie państwa oraz lokalnych samorządów tą problematyką inicjuje szereg działań instytucjonalnych. Ich podejmowanie powinno prowadzić do wykorzystania całego „wachlarza” elementów pomocowych począwszy od opieki medycznej, poprzez działania finansowe, aż do wykorzystania ściśle wyspecjalizowanych narzędzi w ramach szeroko rozumianej polityki społecznej. Istotnymi aspektami sieci wsparcia jest ich rozmiar, dostępność i szybkość w udzielaniu potrzebnej pomocy. Co istotne, w działaniach wspierających rodzinę istotne znaczenie ma inspirowanie ludzkiej aktywności, czyli kształtowanie postaw radzenia sobie z własnymi problemami, wzmocnienie poczucia własnej wartości i sprawczości oraz propagowanie rozwijania własnych możliwości – pracy na zasobach. Ukazanie poszczególnych działań pozwoli Czytelnikowi posiąść nową, szerszą wiedzę na temat lokalnego systemu pomocy rodzinie współczesnej.
Ta pozycja jest dostępna przez Internet. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Dostęp do treści elektronicznej wymaga posiadania kodu PIN. Po odbiór kodu PIN zapraszamy do biblioteki.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej