99140
Książka
W koszyku
Ta niezwykle potrzebna książka to niezbędnik osób zajmujących się dziećmi z zaburzeniami ze spektrum autyzmu i prowadzących terapię takich dzieci. Autorka w bardzo jasny i przystępny sposób prezentuje wiele praktycznych wskazówek i metod pracy o naukowo udowodnionej skuteczności. Korzyści z lektury odniosą zarówno terapeuci, jak i rodzice – tworzący swego rodzaju zespół terapeutyczny, pomagający dziecku skuteczniej i szybciej rozwijać pożądane umiejętności. Osoby chcące poszerzyć wiedzę zdobytą dzięki tej książce mogą skorzystać z platformy edukacyjnej "Kwadrans dla terapii”. W książce – w praktyczny i przystępny sposób – zostały omówione takie zagadnienia, jak: charakterystyka zaburzenia ze spektrum autyzmu; wybór skutecznej terapii; budowanie relacji z dzieckiem; tworzenie efektywnego systemu motywacyjnego; angażowanie rodziców w proces terapii; określenie umiejętności, które należy rozwijać podczas terapii; tworzenie zindywidualizowanego programu terapeutycznego, dostosowanego do potrzeb i możliwości dziecka; przygotowanie miejsca do nauki i dobór materiałów edukacyjnych; pisanie programów edukacyjnych, prowadzenie rejestracji i ustalanie kolejnych kroków uczenia; monitorowanie i ocena postępów; radzenie sobie z zachowaniami niepożądanymi przez uczenie zachowań alternatywnych; rozwijanie samodzielności u dziecka; kształtowanie podstawowych kompetencji społecznych i zachowań werbalnych."
Status dostępności:
Łowicz Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 37029 (1 egz.)
Strefa uwag:
Uwaga dotycząca bibliografii
Bibliografia, netografia na s. 276-279.
Uwaga dotycząca zawartości
Zawiera: Wstęp; Podziękowania; Rozdział 1. Czym jest zaburzenie ze spektrum autyzmu; Rozdział 2. Skuteczna terapia dziecka z zaburzeniem ze spektrum autyzmu; Rozdział 3. Rodzice w terapii; Rozdział 4. Ocena sfer deficytowych; Rozdział 5. Tworzenie programów edukacyjnych i zbieranie danych; Rozdział 6. Funkcje zachowań niepożądanych; Rozdział 7. Uczenie zachowań alternatywnych; Rozdział 8. Nagrody w terapii; Rozdział 9. Tablica wyboru nagród; Rozdział 10. Żetonowy system wzmocnień; Rozdział 11. Kontrakty behawioralne; Rozdział 12. Zasady podawania nagród; Rozdział 13. Organizacja przestrzeni; Rozdział 14. Organizacja materiałów edukacyjnych; Rozdział 15. Generalizacja nabytych umiejętności; Rozdział 16. Podpowiedzi manualne; Rozdział 17. Podpowiedzi słowne; Rozdział 18. Modelowanie; Rozdział 19. Plany aktywności; Rozdział 20. Metoda skryptów i ich wycofywania; Rozdział 21. Uczenie incydentalne; Rozdział 22. Metoda wyodrębnionych prób; Rozdział 23. Podstawowe umiejętności społeczne; Rozdział 24. Prośby i proszenie o pomoc; Rozdział 25. Zabawa – od czego zacząć? Rozdział 26. Naśladowanie ruchów; Rozdział 27. Imitacja werbalna; Rozdział 28. Dopasowywanie; Rozdział 29. Rozumienie mowy; Rozdział 30. Mowa czynna; Rozdział 31. Zabawa; Rozdział 32. Umiejętności grafomotoryczne; Rozdział 33. Umiejętności samoobsługowe; Słowniczek; Bibliografia.
Recenzje:
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej